Echo met 5 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Aylin16, Feb 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Hallo Meiden,

Ik heb vandaag een echo gehad i.v.m met een bloeding die ik een week eerder had voor mijn nod. Vlak na de bloeding testte ik op mijn nod duidelijk positief. Ik zou nu 5 weken zwanger moeten zijn en dit klopte ook volgens de echoscopiste. Er was een vruchtzakje te zien die op een zwangerschap wees van 5 weken. Zag er dus heel normaal uit voor 5 weken zei ze.

Bij de zwangerschap van mijn zoon kregen we ook een echo met 5 weken (ivm bloedverlies). Toen zagen we ook alleen een vruchtzakje maar ook een dooierzakje. Nu zagen we alleen een vruchtzakje.

Ik maak me nu een beetje zorgen dat we alleen een vruchtzakje zagen verder niks??

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb met bijna 4wk, 5wk,6wk een echo gehad
    en idd bij die van 5wk was er een vruchtzakje te zien
    hopelijk is er bij je volgende echo een mooi kindje met kloppend hartje te zien ;)

3. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Bedankt voor je reactie..Ik heb al 2 keer eerder een ma gehad dus de angst blijft iedere keer weer bestaan. Over 2 weken hoop ik idd op een boon met kloppend hartje.

4. Marilene

Marilene Actief lid

Nov 17, 2006
    336
    0
    0
    docent
    Hoi!

Ik heb 2x een echo gehad met 5 weken en beide keren was er niets te zien, behalve een vruchtzakje. Bij mijn zoontje mocht ik een week later terug, maar toen zagen we nog steeds een vruchtzak en geen vruchtje. Een week daarna (pffffff) een kloppend hartje!

Deze zwangerschap ook met 5 weken, zelfde verhaal dus. NU 2 weken later terug en toen ook een kloppend hartje (7 weken)

Beide keren liep de meting dus achter bij mijn berekening, maar ik wist zeker dat ik zolang zwanger moest zijn ivm positieve ovulatietest. Met 11 weken liepen beide (zoontje en deze baby) voor op de metingen ;)!

Het blijft toch spannend, maar voor de termijn is dit gewoon prima!

xMarilene

5. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Hier ook!
    Met 6+1 weken de eerste echo, helaas alleen vruchtzak, en heeeeeel klein een soort van dooierzak. Terwijl wij met de vorige zw-schap ook een echo kregen met 6+1 en toen zelfs al een vrucht met kloppend hartje zage.
    Na een week in volle angst te hebben gezeten, zagen we met 7 weken een vruchtje met kloppend hartje, mooie vruchtzak en dooierzak!
    En het vruchtje was groot genoeg voor de tijdsduur ;)

Tja, wat ze zeggen , de ene zwangerschap is de andere niet :):)

6. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Meid een dikke proficiat ondanks je schrik,
    positief blijven geloven meid!!!!

7. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie reacties. Na 2 keer een missed abortion te hebben gehad spookt er van alles door mijn hoofd.

Hopelijk zie ik over 2 weken een boontje met een kloppend hartje.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Bij mijn echo van 5+3 was ook alleen een vruchtzak te zien en geen dooierzak of vruchtje. Een week later een boontje met een kloppend hartje :)

En van harte gefeliciteerd!!!

9. Moosie81

Moosie81 Lid

Mar 1, 2010
    6
    0
    0
    bso leidster 7- groep
    #9 Moosie81, Mar 1, 2010
    Last edited: Mar 1, 2010
    Ben vandaag bij de gyn geweest, terug gezet van 6 weken en 2 dagen naar 5 weken en 2 dagen, wel een vruchtzakje gezien maar door volle blaas niet goed zicht in het zakje, het zit er dat is het belangrijkste en over 2 weken weer terug. 6 weken is dus best vroeg om te kijken. Maar zwanger zijn we. nu dus duimen dat die 2 weken snel voorbij zijn zodat we snel meer weten. En ik ben al zo geduldig lol,...:D

10. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Idd geduld is een schone zaak. Bij mij klopte de termijn wel van 5 weken. Ik moet nu 10-03 terug ben dan 6 weken en 6 dagen hopelijk krijg ik dan een kloppend hartje te zien! Ben sowieso erg onzeker door 2 eerdere missed abortions die ik heb gehad. Laten we hopen dat alles goed komt!

11. Moosie81

Moosie81 Lid

Mar 1, 2010
    6
    0
    0
    bso leidster 7- groep
    Het is toch allemaal wel heel erg spannend hoor die echo´s en zwanger zijn,..pfff ik hoop ook maar dat alles de 15e goed is,..dan zou ik volgens verloskundige 7 weken en 2 dagen zwanger moeten zijn maar mijn laatste menstruatie was op 15 januari. dus feitelijk zou het dan 8 weken en 3 dagen moeten zijn. Ik ga er gewoon nog steeds van uit dat het goed komt. anders is het geen leven. Iedereen een heel fijn weekend. En ik duim heel hard mee.

Share This Page