Wanneer naar dokter als zwanger worden niet lukt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AnnieF, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Wij gaan na deze ronde. Dan zijn we 14 maanden verder.. Maar je moet gewoon doen waar je je zelf het best bij voelt. Vriendlief was er nog niet klaar voor om te gaan toen we aan dat jaar zaten. Nu ziet hij ook in dat het niet vanzelf komt en gaan we de stap zetten.

2. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Misschien ligt het ook wel heel erg aan welke HA je hebt. Ik was 29 toen ik dacht dat er iets mis met me was door een rare cyclus (overigens tijdelijk) vervolgens zei de HA; wil je kinderen? Dus ik zei nou misschien over een jaar of 2, 3? Toen zei ze dat het binnenkort genoeg was om me door te sturen. Ze zei toen, maar weet niet of het beleid veranderd is, dat ze inderdaad ongeveer een jaar hanteren, maar wanneer een vrouw boven de 35 is, een half jaar. Maar ik zou gewoon je HA bellen, vaak geeft dat al bepaalde opluchting. Mijn HA zei dat je de afspraak dan over een maand of 2/3 moet plannen, omdat er dan al een last van je schouders afvalt, puur dat je de afspraak hebt... wie weet is dat een idee?

3. Denkertje1

18 dec 2013
    51
    0
    0
    Ik ga a.s. dinsdag naar de huisarts. Ik ben nog geen jaar verder, maar inmiddels wel 10 cycli en de laatste 5 maanden loopt deze zo vreemd (zie handtekening). Wellicht is dat wel mijn natuurlijke cyclus hoor (ben lang aan de pil geweest), ipv iedere maand hetzelfde, maar ik voel me er toch niet lekker bij.

Ik vind mezelf echt zo'n 'geboren moedertje', zoals er ook vrouwen zijn die er niet aan moeten denken kinderen (van zichzelf) te hebben, heb ik het tegenovergestelde. Mijn moeder geeft aan altijd al geweten te hebben dat ik moeder wilde worden, ook vriendinnen en collega's doen daar een schepje bovenop door aan te geven dat ik zo leuk met kinderen ben (tijdens kraambezoek bijv).

Als het aan mij had gelegen, was ik ook al een jaar of 5 geleden moeder geworden, maar ja.. Helaas kwam ik pas 2 jaar geleden mijn huidige vriend tegen en ik wilde niet koste wat kost een kindje krijgen, maar wel met iemand waarmee je dat kunt delen en die het net zo graag wil als ik. Ik word binnenkort 33 en mijn eierstokken klapperen gigantisch ;)

Het zou mij misschien wel geruststellen als ik zou weten dat er medisch niets in de weg staat. Ik denk ook dat ik zelf de grootste blokkade ben, maar ja als je al zo lang moeder wilt worden en je mag het dan eindelijk proberen.. ik weet gewoon niet hoe ik het knopje om moet zetten.

Ik hoop dat de ha met me wil afspreken dat wij na de zomer (na zo'n 12, 13 of 14 cycli) voor onderzoeken mogen gaan, wellicht geeft dat idd een beetje rust, zoals liefde1987 zegt.

Wat ik me nog afvraag, ze hebben t altijd over temperaturen, maar als je met ovulatietesten kunt aantonen dat je maandelijks geovuleerd hebt (door het aantonen van je piek), is dat dan niet voldoende en zelfs miss wel een groter 'bewijs'?

Deel Deze Pagina