Onze dochter wil eigenlijk alleen op schoot slapen. Mijn gevoel zegt dat dat niet echt een goede ontwikkeling is. Ze slaap sowieso weinig overdag door refluxklachten. We willen haar aanwennen om na de fles in de bugaboo (en op termijn in haar bedje) te slapen. Dat gaat maar een enkele keer goed. Meestal begint ze na een minuut of 3 te huilen. Speentje in, stil... huilen. Speentje in, stil... huilen etc. Zodra ik haar op schoot neem (zoals nu) is ze stil en slaapt ze. Ze gaat over 3 weken naar het kdv. Daar moet ze wel in bed slapen tussen allemaal andere blerende baby's. Hoe krijg ik het voor elkaar om haar in de bugaboo en het liefst zsm in haar bedje te laten slapen? Haar in de bugaboo of bedje leggen en maar lekker laten huilen is voor mij absoluut geen optie. Ze valt er niet van in slaap; ik heb het nl wel eens 5 minuten uitgeprobeerd. Bovendien vind ik het zielig...
Je moet eerst zien dat de refluxklachten onder controle zijn, eerder kun je vind ik niet van haar verwachten dat ze gewoon in haar bedje slaapt (plat liggen is pijnlijk bij reflux). Heb je medicatie?
Ik ben het boek: regelmaat en Inbakeren aan het lezen van Ria Blom. In dit boek worden dit soort problemen en oplossingen beschreven. Echt een aanrader. Groeten Jane
Met je kdv overleggen. Ons zoonthje heeft daar in het begin altijd in een hangmatje (geeft gevoel van geborgenheid) geslapen. En nu lekker bij je laten slapen, ze ontwikkelen zo snel.. het is niet voorspellen hoe het volgende week gaat (of morgen).
Met reflux heb ik geen ervaring, wel met slapen op het kdv. Onze zzon sliep en slaapt heerlijk in zn eigen bed, maar op het kdv vond hij het nog te spannend (inmiddels is het geen issue meer, hoor), maar oten mocht hij in zon soort hangwieg liggen en viel hij vanzelf in slaap, of gewoon in de box.
We hebben dat boek ook gelezen, op aanraden van de lactatiekundige, maar wij vonden het juist eng om onze dochter in te bakeren. Ze spuugde ook veel (relux is niet echt onderzocht, had ook KMA) en kon dan geen kant meer op. We hebben haar wel eens in zo'n doek gelegd, maar gauw weer losgemaakt, we waren echt bang dat ze zou stikken. Ze slipe heel goed in de draagdoek, rechtop, maar ja, op het KDV gaan ze dat natuurlijk niet de hele dag doen, maar een hangmatje kan wellicht ook goed werken. Toen ze ouder werd ging het wel beter, ook doordat we haar geen voeding meer gaven waar ze van ging spugen. Ik kwam deze tegen op mijn facebook gisteren: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/403595_226881610726220_126002307480818_511106_2043448635_n.jpg
Uiteraard houd ik daar rekening mee. Haar matras is opgehoogd aan het hoofdeinde en ook in de box en bugaboo doe ik een kussen honder haar zodat ze schuin ligt. We hebben medicatie maar daar krijgt ze weer buikkrampen van (motilium). We zijn nog een beetje zoekende naar het beste middel...Door de reflux slaapt ze juist slecht dus als ik haar iets meer kan laten slapen dan is dat winst.
Vreselijk boek: laat maar brullen die baby ... lekker als je kindje pijn heeft van de reflux en jij laat je kind gewoon liggen onder het mom: zoek het zelf maar uit. Een kindje van een paar weken/maanden heeft vaak nog de geborgenheid van een schoot nodig en met reflux is het helemaal logisch dat ze daar beter slaapt: beetje rechtop. Ik zou haar veel dragen in een goede draagdoek. Verder idd reflux onder controle krijgen eventueel met medicatie en overleggen met kdv hoe zij hiermee omgaan.
En als je het nou omdraait? Eerst " spelen " na de fles zodat het eten kan zakken en dan bijv 1,5 uur voor de volgende fles slapen? Misschien heeft ze dan minder last. Hier gaat hij altijd pas slapen 1,5 uur na de fles, eerder niet. Ook max 3 keer 3 kwartier per dag. Wij hebben heel erg gezocht, wagen, bedje, vanalles. Hij sliep eerst niet overdag. Nu dus al drie keer. Wat wij hebben gedaan is alles loslaten wat met overdag slapen te maken heeft. We hebben toen wel gewoon de voeding op de vaste tijden gegeven en zijn gaan kijken naar wanneer hij nou moe was. Laat dat nou net anders zijn dan de slaaptijden die wij in gedachten hadden. Wat we nu doen is overdag de eettijden wel vrij regelmatig, dus slaapt hij maken we hem wakker. Verder letten we op de slaapsignalen en leggen we hem bij de eerste signalen, dus nog wel wakker, in zijn kinderwagenbak in de woonkamer. Het gaat steeds beter, dus ben er erg blij mee. Snachts slaapt hij overigens wel goed, eigenlijk van half 9 tot 23 voor fles, dan tot 6 en dan weer tot 9 uur ofzo. Dat maakt dat ik er makkelijker over kan denken, als kouw kindje snachts ook niet goed slaapt kan ik me voorstellen dan het lastig is. Wij hebben dit trouwens ook met gastouder afgesproken, slapen als hij moe is en niet op vaste tijden. ( hij hoeft daar nu nog niet heen hoor). Hoop dat je wat met mijn ervaringen kan, weet ook hoe frustrerend en vermoeiend het kan zijn!
Hoi, Hier ook een reflux baby Als je kleine erge krampen heeft van de motilium (had onze dochter ook) waarom vraag je dan niet om wat anders?? Zantac? Nexium? Die krampen hoeven er namelijk niet ook nog eens bij!!! Wij deden het bedje schuin, bakerden in met een pacco en later met de puckababy. Ik zou eerst eens zorgen dat de reflux goed onder controle is met de medicatie want dan kunnen ze op den duur wel gewoon in een bedje slapen. Laten huilen zou ik nu zeker niet doen, waarschijnlijk is er nu pijn... Sterkte ermee!
Owja ons ritme was: slapen, fles, kroelen, wipper, box, slapen, fles, kroelen, wipper, box, slapen. Steeds hetzelfde en max 1,5 uur wakker dus wat dat betreft wel regelmaat.
Motilium wordt meestal gegeven in combinatie met een maagzuurremmer, omdat motilium het maagzuur niet tegengaat (zorgt voor een snellere lediging van de maag). Hier kregen we het in combinatie met Nexium en dat werkte heel goed. Zou zeker contact opnemen met je arts als je merkt dat het niet afdoende werkt want geloof me, zolang ze nog last heeft van die reflux wordt het slapen alleen maar minder.
Ik zou je kindje gewoon nog lekker bij je laten slapen, en als je het toch graag in de bugaboo wilt, dan vol blijven houden. Zelf zou ik ervoor kiezen om direct dan voor het bedje te gaan. Ik werk zelf op een kdv, en mijn ervaring is dat het slapen op het kdv meestal vanzelf wel goed komt...
Ik heb net met het ziekenhuis gebeld en word vananavond door de kinderarts teruggebeld. Nexium stond idd op mijn lijstje om te vragen. We hebben ook al de osteopaat geprobeerd maar de laatste behandeling was geen succes!! Exit osteopaat maar weer. Uit alle reacties wordt me wel duidelijk dat we eerst de reflux onder controle moeten krijgen voordat we weer kunnen gaan werken aan een ritme. Nu ligt ze lekker te slapen dus ik typ zo zachtjes mogelijk Dank jullie wel...