Hoi lieve mensen, Ik heb sinds augustus een nieuwe baan als verpleegkundige in het ziekenhuis en ik wil momenteel graag zwanger worden. Binnenkort laat ik mijn spiraal verwijderen en ik wil dan eerst mijn 1e menstruatie af wachten. Alleen zit ik dus met het feit dat ik nog niet zo heel lang bezig ben met mijn nieuwe baan. Ik heb een contract gekregen van een halfjaar want een vast contract krijg je tegenwoordig in de zorg pas na 2 a 3 keer. Aan de andere kant is er misschien nooit een gewenst moment dat het echt goed uitkomt. Maar mijn zwangerschapswens is sterker dan ooit. Hoe denken jullie hierover?
Ik zou je wens niet wegstoppen voor iets wat vervangbaar is als een baan. Er zullen altijd redenen zijn waarom het nú niet handig is om zwanger te worden, er zullen altijd in zekere zin belemmeringen zijn. Ook weet je natuurlijk helemaal niet hoe lang het gaat duren voor je daadwerkelijk zwanger. Ik zou er lekker voor gaan Ik ben momenteel 25 weken zwanger en zat in hetzelfde schuitje. Mijn huidige contract loopt zelfs af tijdens mijn verlof. Deze week te horen gekregen dat ze 'm gewoon gaan verlengen
Doen zoals je het nu wilt. Misschien duurt het nog wel een jaar of langer totdat je zwanger bent. Van een baan ben je tegenwoordig nooit meer zeker, ook niet met een vast contract dus laat je daar niet door tegen houden.
Je kunt eigenlijk niet wachten op een vast contract. Want dat gaat nog zeker 3 jaar duren, zoals je zelf al aangeeft. Als je vriend een (vaste) baan heeft, zou ik het niet laten afhangen aan je baan. Ik ben straks in februari klaar met mijn opleiding en mijn contract bij mijn baan loopt dan ook af. Maar ja, dingen zijn zoals ze zijn en gewoon je hart volgen.
Ik heb momenteel geen baan en vanmorgen positief getest dusja.. Wanneer is het verstandig. Als je het graag wil, go for it
Dankjewel voor jullie reactie's. Het is inderdaad zo dat je hier in je hart moet volgen. Maar soms maakt deze maatschappij het zo moeilijk.
Ik kan me dit heel goed voorstellen! Ik heb sinds deze maand een vast contract als verpleegkundige in de wijk gegeven en ik moet zeggen dat geeft wel heel veel rust maar uiteindelijk wat is vast nou tegenwoordig? Ben wel nieuwsgierig hoe jullie situatie er verder uit ziet mijn vriend wil bijv. niet beginnen voordat we officieel een koophuis hebben en we er goed en wel inzitten. Dat is zijn zekerheid, voor mij was dat de baan. (we hebben gister een bod gedaan )
Niet dat ik het hoop, maar als je net als wij vier jaar bezig bent dan heb je al een jaar een vast contract. Ik heb een interne opleiding afgeketst met een smoes, ik dacht toen straks ben ik zwanger en dan moet ik stoppen. Domste keus ooit. Ik zou lekker je spiraal verwijderen, er voor gaan en je beste beentje voorzetten op je werk. Mochten ze toch je contract niet verlengen,jammer dan. Dan vind je wel wat anders tegen die tijd. Succes, hopelijk ben je snel zwanger!
Ik zou er gewoon voor gaan. Je bent nog jong (want: vruchtbare leeftijd) en je hebt op dit moment een baan. Dat zegt wel wat over je kansen als je misschien moet solliciteren op termijn. Je bent geen 55+er die al 40 jaar bij dezelfde werkgever zit bij wijze van spreken. Je kan nog 10 keer jobhoppen als je wil of als het zo gebeurt, maar je kan niet 10 keer je kinderwens uitstellen.