Wanneer naar een peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Stroopie, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij gaan half januari verhuizen en dan krijgt mijn dochter een andere kamer met een peuterbed. Eind maart komt er ook nog eens een brusje voor haar. Veel veranderingen dus. Ik zat alleen nu te denken, wat is nu het beste voor haar.

- Nu al peuterbed kopen en haar lekker in vertrouwde huis laten wennen.
    - Gewoon wachten totdat we verhuisd zijn en dan gelijk in een peuterbed stoppen.
    - Haar in het nieuwe huis in het ledikantje laten slapen en pas later een peuterbed kopen.

Pfff, moeilijk hoor.

Wil graag jullie mening hierover.

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hoe oud is je dochter?

Ik zou haar in haar vertrouwde omgeving laten wennen aan een peuterbed.

Een nieuw huis is sowieso al heel vreemd, en dan ook een nieuw bed, ik zou er nu voor kiezen!

Wat bij ons heel erg heeft geholpen bij de overstap is, Youri heeft samen met papa het ledikant uit elkaar gehaald en het nieuwe bed in elkaar gezet!

Vanaf dag 1 is het hier top gegaan, hij was toen precies 2 jaar ;)

Succes!

3. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik denk het eraan ligt hoe je kind is. Kan het veranderingen goed aan?. Wij hebben ook sinds we verhuisd zijn een ander bed voor mijn zoontje. We hebben hem zo gek gemaakt met zn nieuwe mooie cars kamer en zn nieuwe bed dat ie niet kon wachten om erin te slapen. De eerste nacht had ie al zn speelgoed in zn bed gesleept haha was zo mooi. Daarna nergens geen last meer van. Je kan het ook zo zien. Je bent nu een grote meid en die slapen in grote bedden. Ze zal groeien van trots. Een verandering komt er toch wel dus waarom niet gelijk uitstellen heeft geen zin.

succes

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn dochter is 2 jr en 4 mnd.

Op zich is ze niet echt moeilijk met veranderingen, maar dit is natuurlijk wel ene hele grote verandering.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook met 2 jaar over. Inderdaad ook laten helpen met bouwen. Maar mijn zoontje heeft ook weinig last met veranderingen, en is sowieso een goede slaper. Dus dat ligt ook aan je kindje.

Als ze makkelijk met veranderingen omgaat, dan zou ik gewoon het peuterbedje in de nieuwe kamer zetten "kijk, je hebt zelfs een nieuw bed"..
    Heeft ze er meer moeite mee, dan zou ik er in het oude huis mee beginnen.
    Want als je het ledikant nog geeft in je nieuwe huis, dan moet ze toch ook al heel snel over naar een peuterbedje. Om te voorkomen dat "de baby haar bedje afpakt".

Deel Deze Pagina