Toen ze gingen doorslapen van 23:00 tot 8:00. Dat was respectievelijk met 6,5 week en 7,2 weken. Het advies om samen met je kindje te slapen ivm wiegendood klopt maar wij vonden het risico op wiegendood zo klein dat het comfort van zowel ouders als kind prefereerde.
Onze zoon is met iets meer dan drie maanden naar zijn eigen kamertje gegaan. Hij kreeg voor hij naar zijn eigen kamertje ging meestal nog één of twee voedingen 's nachts, soms ook meer. Sinds hij op zijn eigen kamertje slaapt, slaapt hij meestal wel beter door.
Tygo ging ook met 3 maandjes naar zijn eigen kamertje. Eerst alleen de slaapjes overdag en toen dat goed ging ook snachts.
Mike lag met 1½ week in zijn eigen kamer te slapen. Vanaf 1 week leeftijd alleen een paar x overdag en zo opgebouwd. Hij slaapt in zijn eigen bed beter dan beneden of bij ons.
Wij na drie nachtjes al, want jelmar sliep prima, maar papa en mama waren om het kwartier wakker ala jelmar zuchte
Wij hebben inderdaad na een week ongeveer Eva ook in haar eigen kamertje gelegd. Eerst nog in de wieg en toen na 2 weken in haar eigen bedje. Is prima gegaan, geen enkel probleem! Vond het ook moeilijk, maar was wel beter. We werden wakker van elkaar,
Thijs heeft een maand op onze kamer geslapen. Eerst 1 week in eigen gecreëerd bedje in ons bed maar ik kon echt niet slapen en toen is hij gaan slapen in zijn kinderwagen. Op den duur hebben we hem in zijn eigen bed gelegd en dat gaat erg goed,wordt meestal maar 1x wakker voor voeding. Overdag slaapt ie altijd in zijn bed of box,ligt eraan waar hij zich prettig voelt en of ik zijn slaapsignalen op tijd zie hahaha. Savonds is ie erg vervelend en slaapt ie of bij ons,de box of bed. Gaat rond 23.00 uur naar bed
Hier ging ze meteen in haar eigen kamertje slapen. Het scheelde enorm dat ik op de beeldbabyfoon kon kijken als ik iets hoorde of gewoon even wilde kijken he ze erbij lag.
Wij hebben Imee met 11 weken in haar eigen kamertje gelegd. Toen sliep ze nog niet helemaal door, maar maakte wel al goede nachten van 11 tot half 5 ofzo. Puur toeval, de middag ervoor moest ik er nog niet aan denken, ik wilde haar zo graag dicht bij me houden! Maar ineens dacht ik: waarom niet? Ik kan het toch proberen? Dus toen hebben we haar in haar wiegje in haar kamertje gezet, en dat ging super! Na de ochtendvoeding hebben we de wieg weer naast ons bed gezet om gezellig samen uit te slapen. Dat was vooral gezellig voor mama, want Imee heeft er geloof ik vrij weinig van gemerkt Na een paar nachten heb ik haar in het ledikant gelegd, ze sputterde even tegen maar ging toch ook vrij makkelijk slapen. Als jouw meisje zichzelf wakker 'mept' door tegen de spijlen te slaan, zou je kunnen proberen haar armpjes ook onder de denkens te stoppen? Bij Imee helpt dit heel goed!
Bij mijn dochtertje met 6 maanden, ze sliep trouwens door vanaf 3 maanden, maar ik vond het wel een fijn idee om haar zo in de buurt te hebben. En in haar eigen kamertje ging het ook gelijk prima. Mijn zoontje werd steeds wakker van ons en wij van hem, dus die hebben we wat eerder naar zijn eigen kamertje gedaan, met 5 maanden. Die sliep trouwens nog steeds niet door, dat kwam pas met 7 maanden. In de tussentijd sliep soms ook nog bij ons in de kamer (hangwiegje die we zowel bij ons als in zijn kamer konden hangen).
M paste met 4 maanden niet meer in de wieg (antiek en heel smal), we hebben 1 nacht een ledikant op ons kleine slaapkamertje gehad, maar was echt te krap. Ze sliep op haar eigen kamer net zo slecht als bij ons T paste al eerder niet meer in de wieg, maar inmiddels slapen we op een grotere kamer en daar heeft dus nog een tijd een ledikant naast het bed gestaan. Met 5 maanden was ik wel weer toe aan lezen in mn bed voor het slapen en hebben we T in zn eigen kamer gelegd. Ook hier geen merkbaar verschil. Enige verschil in beide gevallen was dat we niet meer onze slaapkamer opsluipen en lekker kunnen lezen (oid ) voor het slapen
Als dat zo was, zouden minder mama's hun kindje zo snel op een andere kamer leggen, denk ik... Kindjes slapen meestal minder diep als ze in je aanwezigheid zijn en de meeste ouders (mama's) ook. Dat zijn preventieve factoren. Ook heb ik eens gelezen (weet niet meer waar en weet ook niet in hoeverre dit klopt...) dat wanneer je dicht bij je kindje slaapt, de impuls tot ademhalen bij je kindje wordt geprikkeld door de CO2 die je zelf uitademt.
jah maar die armpjes heeft ze er zo weer bovenuit. heb het al ene paar keer geprobeerdZe slaat namelijk ook steeds haar speen eruit. Vannacht hadden we eindelijk weer een redelijke nacht, ik moet heel even wennen aan het idee maar denk dat we niet al te lang gaan wachten
Je kunt het gewoon een keer proberen toch? Als ze heel erg gaat huilen kun je haar altijd nog weer op je eigen kamer zetten... En wat die armpjes betreft, Imee haalt ze er meestal ook weer bovenuit, maar vaak helpt het haar toch wat met inslapen. Heb je het dekentje er ook wat strakker omheen gestopt? Ik leg meestal zo'n kruik (niet verwarmd, gewoon als verzwaring) op de dekens aan elke kant, zodat die goed blijven liggen. Of anders zou je kunnen proberen haar armpjes weer voorzichtig terug te stoppen als ze slaapt?
onze oudste met een week of 6. Met de jongste was ik er met 2 weken wel klaar mee. Ik werd wakker van elk zuchtje, beweging enz. en kon ik niet slapen, lamp aan kijken enz. dus zodoende heb ik hem in een kamer naast ons gelegd, prima te horen en werd ik niet wakker van elk zuchtje.
Hier na 2 weken overdag op zijn eigen kamertje en na een week of 8 ook 's nachts. Is geen enkel probleem geweest. Hij sliep meteen goed. Bij 10 weken van wieg naar ledikant overdag was ook geen probleem en bij 12 weken ook 's nachts in zijn ledikant en weer geen probleem.
onze oudste was rond de 6 maanden uit zijn wiegje gegroeid. toen hebben we hem in zijn eigen kamertje in het ledikantje gelegd. daar sliep hij toen beter. waarschijnlijk waren we iets te laat met wisselen naar ledikantje, dat hij zichzelf steeds wakker maakte doordat ie tegen de zijkant van zijn wiegje kwam. denken we nu achteraf tenminste. bij de tweede hadden we al gezegd, hem zo rond een maand of 4-5 over te leggen in het ledikant, mssn nog bij ons op de kamer, maar mssn ook al over naar zijn eigen kamertje. maar toen de kleine er was bleek hij heeeeeel veel geluidjes te maken 's nachts... hij is dus al met 2 weken met het wiegje op zijn eigen kamertje gegaan. hij groeide ook veel sneller dan de oudste, en lag dus al met 3 maanden in het ledikantje...