niet meer liggen/zitten, is dit een fase?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Romy1979, Jan 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Meiden,

Sinds mijn zoon heeft ontdekt dat hij benen heeft om op te staan wil hij niet meer liggen/zitten. Hij wordt echt boos als ik hem neerleg om zijn luier te verschonen. In de autostoel zetten is ook al drama. Als hij overigens eenmaal zit wordt hij wel weer stil.

Hij heeft wel net de elf maanden sprong gehad en is weer vrolijk aan het spelen tussen de verschoningen en slaapjes door.

Is dit een fase?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,882
    9,393
    113
    Gelderland
    Ik hoop het want hier is het ook de hele dag een gevecht. Niet willen liggen en huilen tot dat hij de kans krijgt om te gaan staan en hangen aan mij. Verder probeer ik 'het gedrag' ;)zoveel mogelijk te negeren.

3. adi

adi Niet meer actief

Ja het gaat over :)

4. Romy1979

Fijn om te lezen dat het over gaat.
    Soms moet ik hem gewoon echt in zijn autostoel duwen. Hij is zo sterk.

5. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons heeft ook echt geen zitvlees! Het is zelfs zo erg dat ie z'n jas aandoen al een drama vind omdat ie volgens mij gewoon weet dat ie daarna of in de autostoel of in de kinderwagen moet. Als Finn er eenmaal in zit gaan het wel weer, maar wat een drama zeg..alsof meneer mishandeld wordt ;)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Liggen vindt Lisa niet zo erg (met luier verschonen enzo), maar vastzitten wil ze echt niet (wel op de grond of in de kinderstoel, maar ook niet lang). In de maxicosi moet ik haar naar achteren duwen, anders blijft ze voorin 'hangen'. Met de kinderwagen lopen is ook niet zoveel aan op het moment.
    Ze wil eigenlijk gewoon de hele dag staan/lopen (langs meubels) en dat doet ze thuis dus de hele dag.

7. Romy1979

Jouw meisje is er vlot bij!
    Leuk filmpje!

Sven wil ook dolgraag staan en ook langs de tafel, maar het lukt hem nog niet goed en daar raakt hij gefrustreerd van. Ook het optrekken lukt hem nog niet goed, omdat hij nog niet kruipt en dus niet op zn knietjes komt. Hij schuift wel vooruit op zn buik hoor, de hele kamer door.
    Ik denk als hij eenmaal op zijn knietjes kan komen en zich zo verder op kan duwen aan de bank of via de tafel dat hij ook een stuk gelukkiger is.
    Lopen aan de hand (twee handen) vind ie helemaal geweldig. Dan is hij supertrots.

8. Romy1979

Mijn zoon is ook zo wat zijn jas aandoen betreft. Maar nu gilt ie snel moord en brand hoor. Hij is erg ongeduldig (heeft ie van mij:D). Moet je hem eens horen als hij eten ziet. Het lijkt wel alsof ie nooit te eten krijgt. Zo boos is hij dan.
    Toen mijn moeder aan het oppassen was, wist ze niet wat ze meemaakte. Hahaha...

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Dank je!

Lisa kon zich ook goed optrekken toen ze alleen nog maar kon tijgeren, dan ging ze wel even op haar knietjes en dan optrekken tot staan. Maar het verschilt gewoon heel erg per kindje wat ze doen, wanneer, en op welke manier ;). Lisa kon dus wel snel gaan staan, maar haar balans vinden ging de eerste weken nogal lastig waardoor ze erg vaak viel. Volgens mij frustreerde haar dat echt enorm, merk ik nu, ze valt nu haast niet (eigenlijk alleen nog maar als Eva zich ermee bemoeit ;)) en zit veel beter in haar vel. Ze haalt nu halsbrekende toeren uit (vind ik ;)), maar ik laat haar maar lekker en het gaat over het algemeen erg goed.

Share This Page