Wij hebben haar tot 8 maanden 's nachts nog bij ons op de kamer gehad, in een extra ledikantje dat aan mijn kant naast het bed stond. Bij ons in bed vond ik zelf niet prettig, want dan kon ik echt niet slapen. Na 8 maanden werd ze zich te bewust van onze aanwezigheid en wilde ze dus uit bed gehaald worden zodra ze doorhad dat wij er waren. Dit verstoorde haar én onze nachtrust, dus toen hebben we haar ook 's nachts op haar eigen kamertje gelegd. Omdat ze daar overdag al sliep, was dit geen enkel probleem. Ze vond het gelijk prima en sliep weer lekker door.
Oh, en ik las hier en daar dat moeders er commentaar op kregen dat hun kind nog steeds bij ze slaapt. Dat was bij ons ook zo, maar daar heb ik me nooit wat van aangetrokken. Gewoon doen wat voor jou en je kind goed voelt. Vaak vermeed ik het onderwerp gewoon en als iemand er rechtstreeks naar vroeg, zei ik gewoon dat wij het prettig vonden om haar 's nachts nog bij ons te hebben en dat we dat pas zouden aan passen als wij of zij daar zelf behoefte aan zouden hebben. Mensen gaven dan aan dat het dom was en dat ze straks niet op haar eigen kamer zou willen slapen, maar dat heb ik gewoon naast me neergelegd. Uiteindelijk heb ik ook gelijk gekregen, want vanaf dag 1 dat we haar naar haar eigen kamer deden vond ze het meteen prima.
Jeetje wat een verschillende manieren heb je eigenlijk om met je baby om te gaan...en ja moet natuurlijk naar je eigen gevoel luisteren maar dat is soms zo moeilijk omdat alles zo nieuw is... maar ga haar eerst maar eens overdag en sávonds na de een na laatste fles in haar eigen ledikantje bij ons op kamer doen, beetje moeite met loslaten geloof ik... Ze gaat nu s'avonds pas om elf uur naar boven, maar merk dat ze wat te onrustig wordt beneden... tja een gebruiksaanwijzing hebben ze er weer niet bij gedaan.. dacht dat ik het allemaal wel wist, maar mijn zoon is nu bijna tien dus ben meer vergeten dan ik had gedacht..maar gelukkig is het forum er... thanx allemaal voor jullie reactie..!!
Hier was hij 7 weken, de reden was niet dat ik vond dat het nodig was, maar dat mijn man niet kon slapen door al die kleine babygeluidjes. Ik vond het heel moeilijk, maar heb het wel gedaan. Ging meteen goed, hij is een uitstekende slaper nog steeds.
Mira ging met 5,5maand naar haar eigen kamer.. Ze werd wakker van ons doordat ze een lichte slaper is. Ze slaapt heel goed op haar eigen kamer!
onze zoon is met 8 maanden en 3 weken naar zijn eigen kamertje gegaan. overdag zliep hij al in zijn eigen kamer vanaf dat hij 5 maanden was. hij was er dus al wel gewend
Hier met 4 maanden naar eigen kamer gegaan en na veeeeeeeel nachten wakker daar gezeten te hebben slaapt ze nu ze bijna een jaar is toch nog bij mij op de kamer in de co sleeper. Meisje blij ( Kruipt 's nachts soms lekker tegen me aan ) ik blij ( Kan doorslapen! )
Met 3 maanden ging ze naar haar kamertje. Ik kon echt niet slapen van alle geluidjes die ze de hele nacht door maakte. Ik kon haar er niet bij helpen en het hield me wakker. Maar ik heb haar wel regelmatig in die periode gewoon weer naast ons gelegd als ik haar toch bij me wilde hebben (we hebben een co-sleeper). Zou ik nu ook gewoon doen, als ik iets niet vertrouw of ze is niet zo fit, leg ik haar naast ons neer.
Hij slaapt hier met 3 maanden nog steeds in zijn wiegje op onze kamer. Als hij hier echt niet meer in past gaat ie pas naar zijn eigen kamertje. Mag van ons nog wel even duren, we vinden het juist gezellig, die geluidjes, en 's ochtend met zijn allen in het grote bed.
Mijn dochter was bijna 8 maanden toen ze zomaar van de een op de andere dag naar haar eigen kamer over is gegaan. Ik ben zelf een hele lichte slaper en lag ieder nacht naar haar geluidjes te luisteren. MIjn man vond het juist heel prettig dat ze bij ons lag, en hij had er dan ook meer moeite mee... In het begin moesten we nog wel even bij haar blijven zitten tot ze sliep, maar na een tijdje konden we gewoon weg. Ze gaat nu heerlijk wakker op bed rond 7 uur en valt bijna altijd vrijwel direct in slaap.
Na een week lag Sam in zijn eigen kamertje. En het was een verademing, want werd van elk geluidje wakker! Het gaf ons allen meer rust. En het ging prima. Ik hoorde nog steeds veel geluidjes van hem (moederinstinct?), maar kon wel mijn rust pakken. Doorslapen doet hij nog steeds niet.
Sinds 2 dagen.. Ik dacht het al eerder te willen tenmiste dat riep ik.. Als ik weer aan het werk zou gaan dan zou ze naar haar eigen kamertje. Ze slaapt al tijden door en echt nodig was het niet meer maar ik kon het nog niet loslaten. Terwijl ze overdag wel al op haar eigen kamertje sliep. Eigenlijk al vanaf dag 1. Nu was mijn vriend niet lekker en ik was 's nachts aan het werk en toen heeft hij het voor het eerst gedaan. Ik vond het wel fijn dat ik er niet was. En het stelt eigenlijk niks voor .. Ook begon ze te wieg letterlijk een beetje te ontgroeien! Maar de tijd op de kamer bij ons was zo knus en gezellig ook al sliepen we alledrie en het was toch even een soort afsluiting toen ik het wiegje uit elkaar schroefde.. Die had ik zelf nog met mijn dikke buik in elkaar geschroefd.
Dochter is nu 7 maand en ligt nog bij ons .. Ik stel het steeds uit Is zo gezellig! Maar nee, eind deze week gaat ze ECHT naar haar eigen kamertje haha.
met 7,5 maand Ik kon niet goed slapen zonder haar bij me. Ze sliep altijd in een wieg naast ons, voor de 2e nu een cosleeper aan ons bed. Dochter slaapt nog steeds bij ons als ze ziek is, of met tanden krijgen enzo eigenlijk geeft ze het zelf wel aan. Ik moet zeggen dat het een hele makkelijke slaper is en ze huilt ook nooit als ze wakker word, ook snachts niet dan roept ze gewoon papa en mama en slaapt ze verder bij ons maar dat gebeurt nu niet zo vaak meer.
Ons meisje lag na een week op haar eigen kamer. We hadden een wieg gekregen waar ik bij nader inzien helemaal niet blij mee was en eigenlijk paste het niet in onze slaapkamer. We hebben haar 's middags in haar kamertje gelegd en ik in mijn eigen bed omdat ik bang was haar niet te horen, maar dat was geen probleem. Heel blij dat we dat toen gedaan hebben, werd wakker van elke kik.
onze dochter heeft tot een week na haar 3e prikje bij ons op de kamer gelegen. dus iets meer dan 4 maand. Ze sliep meteen door. Mama vond het erger.... ze sliep wel al overdag in haar wiegje op haar eigen kamer, die schoof ik daar ;s ochtends heen en 's avonds weer terug. En we verschonen haar vanaf dag 1 op haar kamer en liepen er ook met haar rond. Haar kamertje was dus niet vreemd voor haar
wij hebben hem met 6 weken in ijn eigen kamer gelegd. ik had zijn wiegje niet opgemaakt en hebben hem toen een in zijn bedje gelegd en sliep meteen goed door en wij ook! achteraf sliep hij heel onrustig door ons en wij door hem.
Hier ging Collin ook met 2 maanden naar zijn kamer. Het is in onze slaapkamer veel onrustiger door de drukke weg die langs die kant loopt dus in zijn eigen kamer slaapt ie veel beter.
Onze kerel sliep de eerste paar dagen op onze kamer. Na 4/5 dagen is hij overdag in zijn eigen bedje gaan slapen en na een dag of 6 ook 's nachts. Zijn papa kon niet slapen met alle kreuntjes etc. Ikke wel, wordt nergens wakker van. We geven FV en hoefden er maar 1 keer per nacht uit. Na 5/6 weken was dat ook niet meer nodig. Wel hebben we nog steeds de babyfoon zachtjes aan staan (14 weken). Wel leuk om te lezen dat iedereen het anders doet. Ach, als onze kleintjes maar tevreden zijn.....