mijn zoon van 2 maanden oud is heel bewegelijk in bed. Hij slaapt wel als een roos, dus dat is geen probleem, maar als ik hem sochtendsvroeg moet voeden dan ligt hij helemaal schuin in zijn ledikantje. Hij kruipt als het ware omhoog. Nu is dat opzich niet zon probleem, maar als het straks een stuk kouder wordt, dan ben ik bang dat hij het te koud krijgt in bed. Ik zat te denken aan een slaapzak, maar wat nou als hij zich op zn buikje draait in zo'n slaapzak. (hij kan nog niet draaien hoor, maar dat is natuurlijk een kwestie van tijd) Ik ben bang dat hij dan met zn hoofdje in de matras gaat en stikt. Of zal hij dan direct gaan huilen als dat gebeurt?
Ik heb de jongens bijna meteen na de geboorte al slaapzakjes aangedaan, zijn allemaal in de winter geboren en we hebben boven geen verwarming.............. Nooit last gehad van gehad dat ze met hun hoofdjes in het matras lagen. En zoals je al zegt hij draait nu nog niet, dus heb je dat zeker nog niet en als hij zich wel gaat draaien zal als hij op zijn buikje ligt bijna altijd automatisch zijn hoofdje opzij draaien.......
mijn zoontje slaapt in een slaapzak en op zijn buik... en dat al vanaf????? Mijn zoontje heb ik al die tijd op zijn buik laten slapen vanaf 3-4weken leeftijd (sliep anders echt niet) en wanneer ik de slaapzak aan heb getrokken weet ik niet? Maar wel een slaapzak zonder mouwen. Hij kan dan prima zijn arme gebruiken wanneer het nodig is. Inbakeren mag niet meer op die leeftijd, want dan kunnen ze de armpjes niet gebruiken.. Dus een slaapzak kan prima hoor, zo lang ze de armpjes maar kunnen gebruiken
Ik snap niet zo goed wat dat met een slaapzak te maken heeft? Kinderen die draaien willen, doen dat ongeacht deken of slaapzak hoor Dat maakt echt niet uit. Tegen de tijd dat ze kunnen draaien, is het nekje ook sterk genoeg om het hoofdje op te tillen en kun je ze gewoon hun eigen gang gaan. Lekker dat slaapzakje aandoen dus