Wanneer naar grote meisjesbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Shar079, 4 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dochter wordt in maart 3 jaar en ligt nog in het ledikant.

Ze heeft niet heel veel ruimte meer over, daarom dat we van plan zijn om haar met haar 3de verjaardag naar een groot bed te doen.

Ze heeft een tijdje eruit geklommen (rond haar 2.5), maar ik heb haar toen steeds teruggelegd. Na een tijdje was dat dan weer over.
    Nu klimt ze er nooit meer uit als ik er niet bij ben.

Ik zou haar nog lekker in het ledikant laten liggen. Dat is klein, en wat geborgener voor een kindje, dat is vaak wel fijn voor hen.

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik vraag me dus ook af of er duidelijke signalen zijn die een kind laat zien als die toe is aan een groot bed. Onze dochter wordt in juni 3 en qua lengte kan ze nog prima in haar ledikant, ze is nogal klein en ik kan me voorstellen dat ze er tot haar 4e bijna nog wel in past. Eruit klimmen doet ze nog niet maar ik merk wel dat ze steeds vaker om een kussen en dekbed vraagt. Nu ligt ze nog zonder kussen in een dikke slaapzak onder een lakentje en fleece dekentje.

3. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi iedereen,

Bedankt voor alle reacties. Ik heb het gevoel dat het ledikantje nu vervelend geworden is voor Sophia. Bijna een maand al wordt zij elke dag in de nacht wakker soms 2keren aan toe, dat ze helemaal dwars ligt en niet kan draaien. Ik denk daarom dat een grotere bedje haar goed gaat doen. Maar omdat ik niet wist wat de perfecte moment zou zijn, vind ik het lastig. Liefst wacht ik nog even, maar aan jullie reacties te zien, kan het gemakkelijk met 2 jaar.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden is met 3 jaar vanuit zijn ledikant overgegaan naar een normaal eenpersoonsbed zonder bedhek. Wel even met een matras ernaast. Hij is er welgeteld 1x uitgevallen.

Finley gaat rond zijn 3e verjaardag ook vanuit zijn ledikant over naar een normaal eenpersoonsbed.

Wij hebben niks met peuterbedden. Is een speciaal formaat waar je ook nog weer apart beddengoed voor moet kopen. Hooguit 2 jaar verder en je kunt alsnog over naar een gewoon eenpersoonsbed met toebehoren.

5. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Peuterbedje aangeschaft, en ze vond het geweldig. Sliep gelijk er goed in, wel 1x in de nacht eruit gevallen. Dus ik heb als oplossing een matras naast het bedje gezet. Ze sliep gelijk door, iets wat ze in de ledikant niet deed. Denk door de ruimte

6. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Wij zijn overgestapt op een meegroeibed zodra ze alleen uit bed kon komen en naar onze slaapkamer kon (en durfde) te lopen. Ze was ruim 2,5.

Deel Deze Pagina