Hallo allemaal, Even een vraag wat te doen? Mijn dochtertje is 6 weken en heeft heel veel pijn. Ze heeft nu Friso comfort, dr brown fles en druppels van infacol. Ze slaapt 10 min. en word dan weer huilend wakker. 's nachts word ze maar 1 keer wakker voor de fles dus dan gaat het weer goed. Ze had gisteren ook 2 harde keutels en daarna weer dunere ontlasting. Ik geef 10 cc extra per voeding. En ook tussendoor krijgt ze venkelthee. Maar helaas niks helpt. Hebben jullie misschien tips voor mij?? Alvast heel erg bedankt...
Een tip van mijn lactatiekundige: 10-20 cc afgekoeld gekookt water, geven voor de fles, dus niet extra in de fles. bij ons helpt het in ieder geval. Verder over het buikje masseren en tegendruk geven bij de voetjes. Succes ermee, vreselijk he om te zien dat je kleintje pijn heeft!
Wat vervelend dat je kindje zo'n last heeft. Vreselijk. Gelukkig heeft mijn kleine van 8 wk geen last maar heb wel gehoord dat abc dophilus goed werkt. Dit is een soort yakult maar dan ik poedervorm. Je moet dat een theelepeltje bij de voeding doen en is verkrijgbaar bij de herform winkel. Alleen maar goeie verhalen over gehoord. Infacolt is maakt toch van alle luchtbelletjes één grote? Veel sterkte. Groetjes
Hier was het hoogtepunt van de krampjes met 6 a 7 weken. Daarna werd het steeds minder gelukkig. Je voelt je zo machteloos als je ziet dat je kleine zoveel krampjes heeft. Wij hebben haar gewoon bijons gehouden en maar laten huilen. Ze was ook niet te troosten
Ze heeft nu sinds gisteren niet echt meer gehuild. Wel een beetje piepen maar dat was het. Toen ze zo aan het huilen was heeft mijn moeder een warme doek over haar buik gelegd en toen heeft ze lekker geslapen. Klopt Infacol doet het in 1 bel maar om eerlijk te zijn laat ze veel windjes dus niet alleen 1... Ik snap het niet zo maar ben bang als ik ermee stop dat het dan misschien erger word... Ik kijk het nog even aan want nu is ze lekker rustig
Wij hebben ook infacol gebruikt en hadden na een tijdje het idee dat dit de krampjes alleen maar erger maakte. Zijn toen overgestapt op abc dolphius en dat werkt echt super goed! Geen krampjes meer! Wat ook wel redelijk werkte toen niet zo klein was was voor de 1e voeding 's ochtends 10-20 cc lauw water geven. Had binnen no time een poepluier
hoi! Ik gebruikte ook Infacol..maar had het idee dat het verstoppingen gaf..want bij mij was het ook krijsen! Toen een beetje gaan internetten en daar kwam ik het inderdaad tegen dat Infacol verstoppigen kan geven..het lijkt zo tegenstrijdig..maar ieder kindje reageert er anders op. Dus nu aan de Cinababy van VSM..en nu gaat het weer heerlijk! Wel nog wat krampjes maar niet meer zo erg en gewoon weer heerlijke poepluiers.
Het gaat iets beter met haar. Ze piept nog wel maar in mindere mate. Gisteren bij de otheopaat geweest en die zei dat het in haar nekje niet goed zit en daardoor al die prikkels heeft. Ik hoop dat het snel beter gaat met haar. Die ABC probeer ik volgende week wel als het nog niet heeft geholpen bij de otheopaat...