Wanneer naar huis, na bevalling met ruggenprik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hanneke, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik weet het, er lopen er al een paar topics over een ruggenprik op het moment!
    Maar ik ben dus in volle twijfel! Wel of geen ruggenprik bij de bevalling.
    Gynaecoloog heeft me aangeraden dit wel te doen en ik heb gezegd dit niet te willen.
    Maar nu ben ik dus toch weer aan het twijfelen geslagen!

Ben nu dus bezig met een lijstje te maken met dingen die ik wel en niet wil tijdens de bevalling (voor zover dat je dat van te voren kan bekijken natuurlijk). Maar gewoon over het algemeen dingen die ik wel en niet zou willen.

Wat ik me af vroeg, op het lijstje met wat ik wel wil, staat zo snel mogelijk na de bevalling weer naar huis. Stel ik kies voor een bevalling met een ruggenprik, wanneer mag ik dan naar huis?

Iemand enig idee? Ervaring hiermee? Wanneer ben je bevallen en wanneer mocht je naar huis? Is het zo dat je als je een ruggenprik gehad hebt ook langer moet blijven of mag je gewoon na bijv 2 uurtjes naar huis? (mits de gezondheid van je kindje een van jou zelf het toe laat natuurlijk).

Nouja hoop dat iemand dit voor me kan beantwoorden!
    Andere voor/na delen van een ruggenprik mogen ook genoemd worden ;)!

Liefs, Hanneke!

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik ben bevallen met een ruggeprik. Op donderdag om 14.37 is ze geboren. We hebben een nachtje moeten blijven, maar dat kwam omdat ik langdurig gebroken vliezen had en Babet daarmee automatisch "zieke zuigeling" werd.

Het ging verder prima en op vrijdag mochten we tussen de middag naar huis. Ik denk zelf dat je met alleen een prik na een paar uurtjes mag gaan.

Ik was dolblij met mijn prik, en wil hem volgende keer zeker weer. Van het zetten heb ik niets gevoeld, en het verwijderen ook niet. Ik ben zo lekker bijgekomen bij de ontsluitingsweeen dat ik helemaal helder (en prikloos) kon persen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In principe - als alles helemaal normaal is verlopen met jou EN je kindje - als je zelf geplast hebt en geen verhoging of koorts hebt. Maar de protocollen in de verschillende ziekenhuizen verschillen. Jouw ziekenhuis kan je hierover informeren wat de normale gang van zaken is.

Twee uurtjes is trouwens best snel... je bent vaak wel even afgepeigerd en je kan mooi even bijkomen ;)

Hier trouwens geen ruggeprik gehad... maar had ook geen goeie weeën dus weet niet hoe het is om heftige weeën te hebben

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    ik heb een ruggenprik gehad, maar wilde hem in eerste instantie ook niet.. (was uiteindelijk als een kind zo blij toen ik hem had hoor!) Maar goed, ik vroeg dus ook; wanneer mogen we dan naar huis. Het antwoord was: meestal iets later dan zonder, omdat de verdoving goed uitgewerkt moet zijn en je kindje moet natuurlijk een goede start hebben gehad. Maar ze hebben het dan over 1-2 uurtjes later!

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik vond het ook zo heftig die ontsluitingsweeen. Ik zou het zelfs nog doen als ik een week zou moeten blijven...

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    @moaatje, hihi ik ook;) ik kon écht niet meer... pfft als ik daar nog aan terug denk...

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb bij de eerste een ruggeprik gehad en moest een nachtje blijven, vooral omdat ik nog een kathether had.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik wilde ook geen ruggenprik, maar wat dat betreft zou ik daar nu nog niet over nadenken, als het zover is, en je hebt geen keuzer meer dan de niet te dragen pijn, of een ruggenprik, dan valt de beslissing toch wel een beetje vanzelf denk ik.

En tja, ik beviel s avonds laat, dus ik moest zowiezo een nachtje blijven.

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Hier het zelfde...wilde hem niet ...maar na 4x vragen heb ik maar geroepen..."zet dat ding maar" :oops: ...was ook heel blij ermee en heb nog 4 uur kunnen relaxen (voor 8cm) om te beginnen met het echte werk :D

Ik had koorts tijdens het persen (20% van de dames met die prik krijgen koorts)...voelde niet zo...voelde me prima....was lekker opdreef ;) Maar beeb neemt je temp aan dus die had ook lichte koorts en werd voor een nachtje gehouden. (was toen 21.33)
    Volgende dag was ze nog suf en onderste boven van de bev. ...ze zou 3 dagen een antibiotica gekregen...maar knapte niet op..dus de kuur werd verlengd naar 7 dagen...dus wij mochten pas naar huis op dag 8. In middels was ze beter hoor...toen ze bv kreeg van me knapte ze meteen op ;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hey meiden, allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden!

Ben er ondertussen idd achter dat je met die prik idd maar een paar uurtjes langer hoeft te blijven. Wat dat betreft is het prima! Maar alle andere nare dingen die ik ondertussen heb gehoord denk ik toch dat ik meer ga voor geen ruggenprik. Mn vriend heeft me ondertussen een hoop uitgelegd en daar werd ik ook niet veel vrolijker van ;)! Het is gewoon de gyn die zit te miepen dat hij vind dat het moet :rolleyes:!

En bij Malou en Ruben vond ik de pijn eigenlijk wel meevallen. Tja oke fijn is anders, en het moment dat ze eruit kwamen was echt wel even auw. Maar verder vond ik het super meevallen! Heb wel snachts voordat ze geboren zijn een prik met pethidine (schrijf ik t zo goed ;)) gehad. Misschien dat ik het daardoor als niet zo pijnlijk heb ervaren. Maar oke, wij twijfelen nog even verder! Wel fijn dat ik nu weet dat je niet perse een hele dag/nacht moet blijven.

Liefs, Hanneke!

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik was weg zodra ik het gevoel in mijn benen terug had.
    De eerste keer was hij al uitgezet voor het persen en was ik binnen anderhalf uur het ziekenhuis weer uit. De tweede keer stond hij nog aan tijdens het persen (aanrader trouwens, daardoor heb ik maar 10minuten geperst) niet op volle kracht maar hij was zeker nog niet uitgewerkt. Hierdoor duurde het wel langer voor ik het gevoel in mijn benen terug had, maar na bijna 4 uur was ik weer thuis.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fiene, dankje voor je antwoord!
    Hier zou hij overigens tijdens het persen toch uit zijn wanneer ik hem neem. Als ik mn benen spreid gaan mn heupen de laatste weken knakken zegmaar, doet heel pijn. Maar nu voel ik het en kan ik voelen tot hoever het kan, als ze tijdens de bevalling blijven duwen/trekken en ik voel het niet dan is dat gewoon niet goed zegmaar. Het is bij mij vooral dat ik rustig de weeen door kom en genoeg energie en kracht heb om te persen (vind de gyn) :wiink:!

Wel fijn dat je gewoon naar huis mocht wanneer je weer gevoel terug had! Fijn om te weten!

Liefs!

Deel Deze Pagina