bevallen met medische indicatie

Discussie in 'De bevalling' gestart door L83, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vanmorgen 2de bezoek aan gyneacoloog omdat ons kindje niet goed indaald, helaas ook vandaag nog niet.
    Nu heb ik een medische indicatie gekregen en moet dus in het ziekenhuis bevallen.
    Viel voor mij erg tegen want wilde graag thuis bevallen :( .
    Alles thuis is hiervoor dus ook klaar, maar in een ziekenhuisbevalling had ik me dus niet verdiept (zwangerschap verliep tot nu toe ook zonder problemen).
    Wie heeft hier meer ervaring mee, tips of dingen waar ik rekening mee moet houden, extra spullen die mee moeten naar het ziekenhuis etc. etc.
    Alvast bedankt voor jullie reactie

2. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He,

Ik moest ook plots in het ziekenhuis bevallen (zw vergif) en had thuis ook alles al klaar staan.
    Maar ik heb toch wel een goede tijd gehad in het ziekenhuis, leuke artsen etc.
    Ik heb niet iets extra's meegenomen, gewoon de koffer die je altijd bij je moet hebben en extra kleding natuurlijk.
    Bij de volgende bevalling mag ik gewoon thuis bevallen, dus daar gaan we weer voor. ;)

Succes meid en mij is het echt meegevallen.

3. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie.
    Het viel me vanmorgen erg tegen dat ik nu ineens in het ziekenhuis moet bevallen, had het fijn gevonden als ik thuis kon blijven, Na de bevalling leker in je eigen bed, kindje en man erbij, in alle rust genieten, wil graag borstvoeding geven en je hoort soms van die verhalen over ziekenhuizen etc etc.
    Daarnaast zitten we nu in een moeilijke tijd (schoonvader paar weken geleden overleden) dus denk dat dat na bevalling ook wel voor extra emoties zorgt, eigen verloskundige etc. zijn hiervan op de hoogte en nu ineens vreemd ziekenhuis enzo.
    Hoop dat wij er toch ook een positieve ervaring aan overhouden.
    Belangrijkste blijft natuurlijk dat het kindje gezond geboren word.

4. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Ik ben ingeleid met 42 weken en 1dag... ik wilde ook ZO graag thuis bevallen en toen ik dus in het ziekenhuis moest was het echt een domper zeg. Toen verwachte ik toch wel de dag daarna naar huis te mogen gaan en heerlijk op mijn eigen bed te komen te liggen en lekker verwend te worden. Maar helaas... we moesten 5 dagen in het zkh blijven (incl. oud&nieuw) wat me achteraf ZO erg is tegengevallen! ik had een totaal andere verwachting.
    Het in het zkh bevallen vond ik achteraf echt prima, was anders toch wel gegaan denk ik. Maar die dagen daarna vond ik echt niets....
    We zaten beiden aan de antibiotica. Lagen in het CWZ in nijmegen ,daar heb je rooming in. een couveuzeafdeling waar mams en kind bij elkaar blijven op 1 kamer. Ik moest echt alles zelf doen, kreeg geen hulp meer (de hulp was daar alleen voor Jill) en dat viel me enorm tegen. Maar alles rondom de bevalling vond ik erg prettig!

Dus, heb GEEN verwachtingen, dan valt het altijd mee! komt goed hoor...

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik heb ook een teleurstelling gehad eergister...
    Dinsdag moesten we naar de vlos voor controle, en tot nu toe was elke controle perfect. Dit verwachtte we dus ook deze keer. Maar de vlos merkte op dat mijn buik niet gegroeid was. Dus werd ik voor de zekerheid doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een groeiecho. De volgende dag (woensdag) konden we daar al terecht. En wat blijkt...ons kindje groeit inderdaad niet meer. Ze ligt 6 weken achter qua groei en ze heeft te weinig vruchtwater. Ook was er iets niet helemaal goed met mijn placenta. Ik moet nu dus onder controle blijven van de gyn en in het ziekenhuis bevallen. Ik word waarschijnlijk volgende week ingeleid als ze er dan nog niet is.
    Een behoorlijk tegenvaller dus. We hadden thuis al alles klaar staan, en hadden net de klossen onder het bed gezet. 38 weken lang gaat alles perfect, en dan ineens zoiets.

Veel succes met je bevalling! En probeer ervan te genieten, ondanks dat het niet gaat zoals gepland.

6. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hoe ik het ga schrijven komt misschien lullig over maar zo bedoel ik het niet...

de enige tip die ik kan geven: accepteer dat het geen thuisbevalling wordt

Ik had van de 2e ook graag thuisbevallen, alleen besloot ons kleintje anders, ze had zich losgewrikt en was dus niet meer ingedaald. Wat mij heeft geholpen is is het loslaten van mijn droombevalling nl weer thuis.

Verder qua spulletjes, 2 setjes kleding voor je beeb 50/56, sokjes, mutsje, rompertjes, jasje, deken voor in de maxicosi (je hebt van die wikkeldekens zodat ze met deken en al de maxicosi in kunnen) en voor jezelf, oma onderbroeken of boxershort (anders krijg je netbroekje van het ziekenhuis en die zitten niet altijd even lekker) pyama (voor het geval je moet overnachten) kleding, douchegel, shampoo, deo, tandenborstel en pasta...

Overigens met medische indicatie bevallen omdat je kleintje niet ingedaald is betekend niet altijd dat je moet blijven. Bij mij is de bevalling goed gegaan en ons kleintje deed het gelijk goed dus wij mochten toen ze 2 uur oud was alweer richting huis

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik sluit me aan bij kvptje.

van Sven had ik een badbevalling thuis gepland, het leek me zo mooi en heerlijk in dat warme water. Helaas lag hij in stuit en werd het een ks.

gevolg daarvan is dat ik nooit meer thuis mag bevallen. als ik er teveel over nadenk word ik daar erg verdrietig van, vond het ziekenhuis zo erg. Aan de andere kant is het gewoon niet anders en daar probeer ik me zoveel bij neer te leggen. ik heb totaal geen verwachtingen van deze bevalling in het ziekenhuis. Het is een ander ziekenhuis en andere situatie (als het goed is wel natuurlijk, mss met inleiding) en ik kan me er geen voorstelling van maken. Heb zelfs de verloskamers nog nooit gezien, zie het wel als het zover is.

8. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    Ik had met 12 weken al besloten dat ik in het zh wilde bevallen. met 30 weken ging mijn bloeddruk omhoog en die bleef maar stijgen dus het werd een medische indicatie.....bij de laatste controle (36.4 weken) hebben ze mij opgenomen ivm zw vergiftiging..... het was gewoon een opluchting voor mij

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    misschien een rare tip maar gooi ff een pak sultana's in de koffer.
    mocht je bevalling lang duren ondanks dat je in het ziekenhuis ligt dan hoeft je partner niet weg om wat te gaan eten. want tja die krijgt waarschijnlijk toch wel een keer trek en het is gewoon fijn als hij bij je kan blijven.

verder gewoon je koffertje klaarzetten en alles over je heen laten komen, tenslotte weet je niet hoe het gaat lopen!

succes joyce

Deel Deze Pagina