Ben erg benieuwd naar hoe het met jullie kindjes gaat qua groei en ontwikkeling. Mijn zoon is geboren met 41 weken, 2495 gram en 47cm. Heeft nu maatje 86, is 10+ kilo. Hij heeft gelukkig verbaal geen achterstand. Maakt zich verbaal erg duidelijk wat hij wilt. Qua groei loopt hij wel iets achter , maar pa en ma zijn ook geen lange mensen.
Onze dochter is geboren bij 38+5 44 cm en 2460 gr. Nu bij 6 maanden draagt ze maat 56/62/68 net hoe t valt. Ze ontwikkelt niet echt snel maar ik was vroeger zelf ook echt een trage dus ze zal t van geen vreemde hebben. Verder is het een heerlijke lachebek
mijn dochter ontwikkeld zich mentaal snel, met spraak loopt ze duidelijk voor. Grof-motorisch is ze wat trager maar sinds ze 18 mnd is loopt ze los. Ze is nu 25 maanden en zit in maat 80 (broeken, maillots etc.)/86 (bovenkleding).
Ik was zelf dysmatuur, met 40 weken geboren en 2200 gram, 47 cm. Ik liep met 10 maanden al los en praatte ook al vroeg, volgens mijn ouders, maar ik ben wel lang klein en dun gebleven. Dat laatste is inmiddels wel overgegaan
hoi mijn zoontje is in 2010 geboren met 42 weken en was 49cm. We zijn nu bijna vier jaar verder en hij is nog altijd klein van stuk maar verder loopt hij voor op z'n spraak maar liep pas met 1,5 jaar maar was wel weer zinnnelijk met 2,5 dus volgens mij een hele normale ontwikkeling van een peuter naar kleuter. Vroeg met het een en wat later met het ander
Ons zoontje was licht dysmatuur. Hij woog 3050gr met 41,2 weken. Daarna maakte hij een inhaalslag qua gewicht. En ging daarna onder het gemiddelde van het cb zitten en zit dat nog steeds. Hij zit nu in maat 74/80. Gewicht en lengte weet ik nu niet, maar ik schat tegen de 10kg. Hij ontwikkelt zich verder wel heel goed. Motorisch loopt hij voor. Hij loopt ook al, los. Maar qua spraak hier nog bijna tot geen woordjes. Alleen 'mama' en het lijkt erop dat hij 'daar' en ' nee nee ' probeert nu.
Eerste dochter is dysmatuur geboren. 38 weken en 2560 gram. Kledingmaat 44 Ze was heeeeel snel met haar ontwikkeling met 10 maanden liep ze, praten snel en veel en met 6 maanden opeens een groeispurt zodat ze een kledingmaat oversloeg. Nu een gezonde kleuter van vier en met haar lengte boven gemiddeld. Niks van gemerkt dat ze zo inimini was bij de geboorte.
dochter geboren met 38.5 week, woog 2450gram, niet gemeten maar maat 44 was nog te groot. ze liep met 14 maanden en verdere motorische ontwikkeling is normaal. ze kan nu ook op dr fiets met zijwieltjes, ze is klein voor dr leeftijd dus ze kon steeds niet bij de trappers. ze is nu 3.5 weegt 14 kg en 94 cm. ze zit in maat 98, broeken soms nog 92. dus nog steeds een kleintje. ze zit op de -2 lijn bij het consultatieburo.
Hier met 38+4 dysmatuur geboren met 2570 gram en 46 cm. De motorische ontwikkeling niet zo vlot in het begin. Deed tot 9 maanden helemaal niks, toen voor het eerst rollen, tijgeren, kruipen, zitten, optrekken in een korte tijd...liep met 13 maanden volledig los. taalontwikkeling ging hard..met 7/8 maanden de eerste woordjes en rond haar verjaardag al zinnetjes. Ze is nog steeds erg klein...vorige week 6 geworden, ongeveer 1.08 en een kilo of 17.
Mijn dochter is in januari 2011 geboren, woog 2500 gr bij 41 wkn. Nu bijna 4, nog steeds licht, weegt 13.5 kg bij 102 cm. Qua ontwikkeling loopt ze voor op haar leeftijdgenootjes, liep los 9 dagen na haar 1ste verjaardag.
mijn dochter is 3 sept geboren door een inleiding ze was 2050 gram en 44 cm , na 12 dagen mocht ze naar huis ze weegt nu 3960 gram en is 53 , dus ze doet het goed
Onze dochter is geboren met 40+6 wk. Is nu 1 jaar en 8 maanddn loopt los en kan al rennen. Heeft nu maat 80/86.
Onze oudste zoon is gehaald met 39 weken en woog 2500 gram. Hij is nog steeds erg klein en fijn, want met 4 jaar weegt hij 14 kilo en is 102 centimeter. Verder ontwikkelt hij zich prima hoor, was met name met spraak en fijne motoriek erg snel. Hij was laat met lopen, maar dat is iedereen in de familie van mijn man dus ook dat was niet apart. Hij was net 3 toen hij zonder zijwieltjes kon fietsen dus daar was hij weer heel snel mee.
Onze oudste was dyatuur. Is nog altijd geen zwaargewicht. Loopt in haar ontwikkeling wel achter, met name in haar spraak (zit op speciaal onderwijs) en in haar fijne motoriek maar dit laatste is niet extreem ofzo. Ze kan bijvoorbeeld nog geen figuur knippen of haar riem los/vast maken. Er zijn wel meer kindjes van net 4 jaar die dat niet kunnen.
mijn dochter geboren dysmatuur 2146 gram en 44 cm is nu 18 maanden loopt net 3 weken, is 10+ kilo eet zelfstandig en merk ik verder helemaal niets aan enige was het late lopen ! nou als dat alles is heeft maat 86
dochter is geboren met 37 weken 2455 gram. Nu 22 maanden en weegt net 9 kilo dus nog steeds te licht. Loopt nog steeds niet los. Behoorlijk laat dus. Zoon is geboren met 36,6 weken 2400 gram. Weegt nu met 4 maanden 4,2 kilo. Is veel te licht aangezien hij wel gemiddeld van lengte is. Tot nu toe ontwikkeld hij zich ook traag. Kan zijn hoofdje nog niet geweldig optillen is daar een voorbeeld van