Heb een tijdje terug ook al eens geschreven dat onze dochter van net 3 ineens heftig stottert. Mensen zeggen dat je het moet laten gaan en negeren en dat het dan vanzelf overgaat. Maar het lijkt wel of het erger wordt, of een andere vorm aanneemt. Ze begint nu gekke gezichten te trekken tijdens het praten. Met de ogen de rollen en de mond heel verkrampt. Hoelang moet je wachten? Begin me een beetje zorgen te maken. Vind het zo zielig!!
Je kan altijd even vragen om advies bij bijvoorbeeld je huisarts of cb. Een logopediste kan natuurlijk goed beoordelen hoe je erop moet reageren en hoe je je kind kan helpen. Werk zelf op een kdv en heb al verschillende dingen gezien; het ene kind moesten we laten gaan, andere kind juist de zin afmaken, ander kind moest het zingen (met zang is stotteren vaak weg/minder). Succes!
Bedankt Siepie. Ik heb al contact gehad via mail met mijn huisarts. En als we willen kunnen we naar de logopedist. Maar de HA heeft nu vakantie, dus beetje lastig.. Ze stottert volgens mij op alle manier, verschillende vormen en ook weleens tijdens het zingen. Zo zielig vind ik het... Ze trekt nu van die vreemde verkrampte gezichten erbij. Lijkt soms wel of ze niet goed wordt. Heel eng. Wil nu eigenlijk wel een afspraak bij de logopedist, maar we gaan zelf ook op vakantie en de HA is nog met vakantie. Lastig...
Misschien kun je wel alvast een afspraak plannen voor als je terug komt want anders duurt het misschien nog langer voordat je terecht kan. En misschien kan de ha assistente vragen of hij een verwijsbrief alvast schrijf. Kan me voorstellen dat het je pijn doet haar zo te zien.....Sterkte
Nou we worden tijdens vakantie van de huisarts doorverwezen naar een andere huisarts, maar eigenlijk alleen voor spoedgevallen. Dus weet niet of ik hiermee aan kan komen. Ook al vind ik het zelf spoed, kan me voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten.
Hoi Mijn dochter is ook drie en gaat ook naar de logopedie. Voor mondsluiting, ik zou ook gaan als ik Jou was. Het is hun vak en hebben advies voor je. Succes
Actueel Logopedie direct toegankelijk per 1 augustus Dinsdag 19 juli is bekend geworden dat logopedie per 1 augustus 2011 direct toegankelijk is. Vanaf die datum vervalt de verplichting om een verwijzing van een arts te hebben. Het besluit staat in het dossier Directe Toegankelijkheid Logopedie. Je hebt dus geen doorverwijzing nodig ...
en op zich.. hier ook regelmatig vervangende huisarts.. maar zeker in geval van dochterlief nooit te horen gekregen dat we maar moesten wachten tot onze eigen arts terug was.