Homeopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jackie87, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Goedemorgen!

Ons kleintje is al een tijdje ziek. Het weekend heeft ze 1 dagje in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging. Het gaat nu een stuk beter. Ze drinkt water en haar eetlust begint langzamerhand terug te komen. Al braakt ze nog wel 1 of 2 keer per dag en slaapt ze veel. Maar zolang ze plasluiers heeft mag ze thuis blijven.

Nu hebben er al een aantal mensen mij geadviseerd contact op te nemen met een homeopaat. Vanochtend heb ik het aan mijn vriend voorgesteld en ik schrok nogal van zijn reactie. Hij wil het absoluut niet hebben! Hij gelooft alleen in "echte" dokters en wil niet hebben dat ik met haar naar een homeopaat ga. Nu ben ik ook wel redelijk sceptisch, maar baat het niet dan schaadt het niet, toch? Daarnaast hebben mijn ouders goede ervariningen met homeopathie.

Hebben jullie misschien tips,links of ervaringen voor mij zodat mijn vriend verder wil kijken dan zijn neus lang is? ;)
    Ik ga echt niet achter zijn rug om iets doen wat hij echt niet wil, maar ik vind ook niet dat hij zomaar zo'n sterke mening mag vormen als hij niet eens weet waar hij het over heeft.

2. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet jouw vriend wat homeopathie is en hoe een homeopaat werkt? ;)

Bij de keuze voor een klassiek homeopaat kun je op de site van een beroepsvereniging kijken, zo als de NVKH.
    NVKH - Nederlandse Vereniging van Klassiek Homeopaten
    Daar staan geregistreerde homeopaten in jouw buurt op, en je weet zeker dat deze een goede opleiding hebben.

Mocht hij dit ook niet vertrouwen kun je ook nog kiezen voor een arts-homeopaat, hoewel die naar mijn mening niet noodzakelijk betere homeopaten zijn.
    VHAN

Succes!

PS: ik heb zelf zeer goede ervaring met homeopathie, vooral bij de behandeling van kinderen.

3. Larf1980

Larf1980 Lid

20 jun 2013
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
  4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Bedankt!

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
  6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb goede echt enorm goede ervaring met osteopaat voor babys.
    Via hem kwam ik ook homeopaat/mesoloog tegen.

Heb homeopaat voor dochter gehad eigenlijk (mesoloog) ivm exceem alleegie etc. Ze heeft intolerantie geconstateerd met electroaccupunctuur en daar waren we 2mnd op dieet en het gaf volledige verbetering. 2mnd later heb ik teruggegaan naar onze menu en weer eczeem.
    Wat ze goed deed is tegen buikkrampen gaf ze ons een probiotica en da twee maanden echt zo veel betere stoelgang en geen buikpijn meer.

Dus ja ik heb goede ervaring mee want probiotica zal huisarts of kinderts je niet voorschrijven hier. In mijn land alle babys krijgen probiotica na de geboorte, ook fysio medische massage en neurologisch onderzoek etc indien nodig zo gedaan.

Ik denk wel echter dat als je gaan kies eentje via via
    Verzekering dekt deels en wat je niet wil eet je niet bewijs van spreken. Ze voorschrijven iets wat je in natuurwinkel haalt daar kan je het lezen eerst en indien nodig nogmaals daar achter kasse advies vragen.

Deel Deze Pagina