wanneer naar speen met 3 gaatjes?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Scorpion, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    wanneer stap je over van een speen met 2 gaatjes naar 3 gaatjes?

2. adi

adi Niet meer actief

Je hoeft in principe helemaal niet naar spenen met grotere gaatjes te gaan. Er zijn kindjes tot hun eerste verjaardag uit de kleinste speen drinken.

De regel is volgens mij om niks te veranderen zolang het goed gaat. Zolang jouw kindje goed drinkt (niet te snel, niet te langzaam) en tevreden is zou ik niet naar een grotere speen gaan. Pas als je merkt dat ie heel lang over zijn fles doet en veel moeite heeft om de voeding eruit te krijgen dan pas overstappen. Daar zit geen leeftijd aan verbonden (de fabrikanten willen je natuurlijk laten geloven van wel, maar dat is onzin, een tepel krijgt na 4 of 6 maanden toch ook geen grotere gat?

3. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    nee das waar:D

hij doet 30 a 40 min over een fles hij zuigt heel erg hard maar drinkt weer langzaam

4. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hoi hoi,

Hier hadden we op een gegeven moment hetzelfde probleem. Britt deed ook een half uur over de fles. Toen ben ik overgestapt naar een maat groter en hiermee ging het een stuk beter. Je kunt het altijd proberen. Je kindje moet natuurlijk wel wennen. Als het niks is, pak je gewoon de oude speen weer. Succes!!

Deel Deze Pagina