Fles weigering

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wupsie, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

mijn zoontje, vandaag precies 4 maanden, maakt een vreselijke prutboel van zijn voedingen.

hij heeft er zelfs al voor in het ziekenhuis gelegen, het medische circuit is afgerond, dus het ligt aan zijn karakter, zijn ding.

Hij kreeg om 07.30, 11,15, 15.00, 19.00 en 22.45. Maar nu maakt hij hier ook een vreselijk drama van (flesweigering). Helemaal nu we gister aan het bijvoeden zijn gegaan (op aanraden van ziekenhuis, zo spoedig mogelijk introduceren, wegens fles niet lekker/interessant vinden).

Het probleem is flesweigering en na 115 ml niet meer willen (maar wel honger). Meneertje krijst dan 5 minuten en drinkt dan weer door, na wat moeite. Totaal meestal 165 ml.

Nu wil ik dus zijn schema gaan omgooien, denk eerder dat we nu aan het overvoeden zijn dan dat hij hier baat bij heeft (5 flessen dus).

Ook omdat het krijsen, het weigeren etc ons ook heel erg ongelukkig maakt.

We willen nu dus proberen
    07.30 fles
    10.00 fruit
    12.00 fles
    16.00 groente
    16.30 fles
    20.30 fles

Dit omdat hij vandaag om 7.30 de dag zelf begon, en om 10 uur begon te jengelen en na zijn fruit tevreden was.

Zou dit kunnen lukken?

2. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Lastig zeg! Ik hoop voor je dat het lukt.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    is dat niet te snel op elkaar 16:00u groente en om 16:30u fles?
    tis af en toe goed zoeken wat je kindje het fijnste vind enzo
    hopelijk vind je snel een goed eetpatroon

4. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ja, is dicht bij elkaar, maar moest van dietiste, omdat als hij goed groente eet, de fles vervalt zeg maar!

Gister ging het goed, tot nu toe vandaag ook..!

Vanmorge 155 cc melk, 25 cc rijstepap
    10 uur 1/4de potje fruit, 12 uur 50 cc melk (krijsen bij alleen al zien fles) en 65 cc rijstepap. Om 16.00 bijna half potje groente!! om 16.30 115 cc melk:D

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat lastig zeg!

Wat me een beetje verbaast is dat je niet gewoon bij een prelogopediste loopt hiervoor?

6. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Er is niks mis met hem hoor. Logopedie heeft meegekeken en die vind alles wel goed met hem. Hij geeft gewoon aan dat hij niet meer wil. Soms al na 40 soms na 100 en dan wil hij ook echt niet meer. Gister kreeg ik er dan wel 40 ml rijstepap in.

Hij zit nu op rond de 500 ml per dag, ene dag 480 andere weer 570, maar ook vaak half potje groente en fruit!

Hij slaapt wel echt van half 10 tot half 8. Dus hij zelf was hier wel aan toe!:)

7. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

He Wupsie,

Britt is al wat ouder maar begint ook genoeg te krijgen van de fles en dronk ook lang niet alles op. Wij zitten nu op een fles minder en dat gaat eigenlijk heel goed. Ze heeft dan ook echt honger als ze de fles krijgt. Ik hoop dat het je lukt.

Deel Deze Pagina