Tobe is nu 3,5 maand. Op het KDV hebben ze hem nu per ongeluk 2 keer de speen voor vanaf 6 maanden gegeven (die spenen zijn allemaal hetzelfde, ik moet zijn naam er maar gaan opkalken denk ik ). Nu wilde ik hem net in bed leggen en hij was wat overstuur en de speen tufte hij steeds weer uit. Hij zoog er dan even op maar al snel ging ie toch weer huilen. Toen opeens dacht ik 'hm laat ik die andere speen eens proberen' en ja hoor, meneer begon direct te zuigen en was stil... Ook viel ie 2 seconden later in slaap (of naja, zijn ogen vielen dicht). Dus... vanaf wanneer mag je die volgende speen geven? Ik heb eigenlijk geen idee wat gebruikelijk is. Komt het vaker voor dat kinderen al veel behoefte kunnen hebben aan de volgende? Iemand die dit heeft herkend bij haar kind?
Geen ervaring mee, ik heb 'gewoon' met 6 maanden een speen wissel gedaan. Maar ik heb trouwens wel al vanaf het begin een naamsticker op de speen voor het kdv geplakt. Iemand bij mij op baby massage had speentjes van Koter kado waar de naam op was gedrukt, ook makkelijk!
Denk je (of iemand anders) dat het op een bepaalde manier (ik weet niet hoe) kwaad kan als ie nu al naar de volgende speen zou gaan? Dat van koterkado is inderdaad wel een goede Ik heb toevallig laatst naamstickers besteld, alleen zijn ze niet aangekomen met de post Dus ik wacht er nog op...
Volgens mij is het enige verschil dat die van 6 maanden een stukje groter is en dus voor een (pasgeboren/jonge) baby nog te groot Kan zijn. Kan me haast niet voorstellen dat het kwaad kan. Heb vaker om me heen geboren dat jongere baby's liever de speen van 6 maanden hadden dan de kleine. Denk dat je alleen even goed moet kijken dat hij hem wel zelf uit kan spugen en niet "vast" blijft zitten in zijn mondje want dan kan het natuurlijk wel gevaarlijk zijn. Voor op het kdv zou ik zeker een speen met naam/naam er op zetten willen hebben. Lijkt me niet fijn als ze niet weten van wie welke speen is en op die manier jouw zoontje dus de speen van iemand anders krijgt voor het zelfde geld heeft dat kindje spruw oid zou je toch niet aan moeten denken. Hier overigens een meisje die helemaal geen speen wil dus echt praktijk ervaring heb ik niet
He meid, Ik heb vaker gehoord dat babies eerder speen mt 6 gebruiken hoor. Die kunnen ze vaker makkelijker inhouden! Hier nog eerste maatje maar ik ga volgende week ofzo een nieuwe lading kopen (doe ik om de paar weken) en dan worden het 6maanden speentjes
Ik denk ook niet dat het kwaad kan hoor! Ik gebruik trouwens op het kdv altijd een spenenketting. Dan weet ik zeker dat ze de juiste krijgt. Ik vind het anders een beetje vies...