Drukke dreumes in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esthertie, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Ik heb een dochtertje van bijna 16 maanden. Wanneer ik haar 's middags in bed leg is ze meestal binnen 5 minuten in slaap. Zij slaapt dan +/- 1,2 a 2,5 uur.
    Wanneer ik haar 's avonds in bed leg tussen 19.00- en 19.30 ligt ze vaak 1 a 1,5 uur te woelen en te draaien (haar hele ledikant door) voordat ze echt in slaap valt. Soms jengelt ze een beetje als ze haar speentje of knuffel kwijt is, die geef ik haar dan. Ze huilt niet, is ook niet boos ofzo maar ik vind wel dat het lang duurt voordat ze in slaap is. Nu is het een drukke en zeer ondernemende meid die geen tel stil zit.
    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of dat ik iets kan doen zodat ze in bed minder druk is?

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Kan het zijn dat ze 's avonds net nog niet moe genoeg is? Bij mijn dochter verschilt hoe gemakkelijk ze in slaap valt ook behoorlijk en dit heeft meestal te maken met hoe moe ze is. Heb je al eens geprobeerd om haar een half uurtje later naar bed te brengen? Hoe verschillend zijn verder je bedritueel voor het middagslaapje en voor het avondslaapje? Misschien is ze toch nog te druk vlak voor ze gaat slapen 's avonds en kun je iets meer afbouwen (wat langer lezen of e.d.)? Dit maakt bij mijn dochter ook altijd enorm uit.
    Succes!

3. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@nana Dank je. De rituelen zijn ongeveer hetzelfde. Alleen doen wij haar s avonds om de beurt naar bed en krijgt ze vlak ervoor nog een beetje melk. Later of eerder naar bed dat maakt niet uit. Heb ik een paar keer geprobeerd. Het is verder een hele makkelijke meid met een behoorlijk pittig eigen willetje.

Deel Deze Pagina