wat hebben jullie toen lopen doen? tjah als je niet thuis bevalt mag je nog neit naar het ziekenhuis maar probeer jezelf maar eens te vermaken met dat vervelende gevoel. tijdens mijn eerste weeen heb ik eerst de hele nacht lopen ..kreunen en wilde bijna op mn kop gaan staan. ochtend aangebroken belde ik de v.kundige en die zei toen ach meid ik weet dat het vervelend is maar ga even lekker wandelen kan goed helpen. ok mooi ik mn vriend wakker maken en mn vader( die was op vakantie en logeerde bij ons) schat opstaan ik moet wandelen van de vkundige dus we gaan boodschappen halen. het is mooi weer( zomer) dus kom op. jaaaa kan je dat wel zegt ie? JAA jooh tuurlijk!!! pfff dat doe ik nooit meer. normaal is het 7 min lopen naar de ah. nou we hebben er 23 van gemaakt. eenmaal in de ah. leunde ik op de winkelwagen slofte op mn slippertjes achter mn vriend en vader aan en maar wegpuffen..aaappfffffff aaaappffffffffff. gaat het nog? ja hoor loop maar door aaappfffffff. kreeg overal "sterkte meid" naar mn hoofd geslingerd van onbekenden. eenmaal thuis was het 16.00 (en waren rond een uur of 1 uit huis)
donderdag toen mijn weeen begonnen ben ik gewoon thuis gebleven (de pijn viel toen nog mee). heel de dag rond gelopen. vrijdag werd het echt veel erger en had echt super veel pijn! die avond toch maar naar het ziekenhuis gegaan rond 22 u maar had bijna geen ontsluiting . dus ik mocht kiezen blijven of weer naar huis. heb toen maar gekozen om weer naar huis te gaan! die nacht bijna geen oog toe gedaan van de pijn! en dan zaterdag was het echt niet meer te doen! ben rond de middag terug naar het ziekenhuis gegaan en had toen 3 cm ben dus gebleven! en zaterdag avond bevallen
Hihihihi o ik zou het niet durven om met echte weeën naar de supermarkt te gaan, of uberhaupt te gaan wandelen. Ik ben benieuwd naar de reacties dus ik lees mee Vraag me wel af, of nog eventjes snel je benen kunt ontharen of is dat onmogelijk tijdens weeën of denk je daar op dat moment helemaal niet aan haha.
Bij de eerste weeen heb ik nog tv zitten kijken , in bad geweest en over de leuning gehangen maar toen het echt heftig werd in het ziekenhuis heb ik alleen maar gelegen durfde niet eens op mn zij te gaan liggen zoveel pijn had ik ....
Toen mijn weeen begonnen, was 3 uur later mijn zoon er ook al. Ik ben heel blij dat ik niet naar de winkel ben gegaan Ik heb tv gekeken, totdat ik zoveel pijn kreeg dat het geluid me irriteerde. Maar toen was het ook al bijna zover8)
Mijn eerst echte wee begon om 08.00 s'ochtends na het breken van de vliezen. Heb even achter de computer gezeten en ben daarna verhuisd naar de bank en daarna naar bed. Rond 19.00 in de avond mochten we naar het ziekenhuis en om 03.00 uur s'nachts is onze dochter geboren. Rondlopen ging hier echt niet.
Toen mijn weeen begonnen waren net mijn vliezen gebroken. Tijdens de rit naar het ziekenhuis werden ze heviger, maar nog wel lichte pijn. Eenmaal in het ziekenhuis werden ze heviger. Ik ben op het bed gaan liggen en er niet meer afgekomen. Ik zakte van de pijn door mijn benen. Dus liggend ben ik alles doorgekomen
bij de 1e heb ik nog de boterhammen voor mijn man gesmeerd die was nog gewoon gaan werken want ik dacht dat het toch vals alarm was, maar heb m toch maar snel gebeld dat ie terug moest komen. en bij de 2e heb ik nog onder rond doen hobbelen, en op mijn broer gewacht die onze zoon op kwam halen die heb ik nog de jas aan getrokken. maar toen die eenmaal weg was :S
Mijn originele plan was de Lord of the Rings triologie extended version te kijken omdat die toch wel een uurtje of 10 duurt. Even lang als de gemiddelde ontsluitingsfase bij een eerste bevalling. Daar ben ik toch maar van teruggekomen omdat vanaf de eerste wee (waarvan ik doorhad dat het een wee was) het flink pijn deed en ik afwisselend onder de douche en op het bed heb gezeten.
rond een uur of vier 's nachts werd ik wakker met buikpijn en ben nadat een paracetamol niet werkte ( rara hoe kan dat? ) in bad gaan liggen. toen de vk om negen uur kwam kijken zat ik op 1 cm en moest gaan wandelen, en aangezien ik met mijn moeder had afgesproken om naar de makro te gaan ben ik daar nog ff geweest, wilde nl nog snel nieuwe onderbroeken hebben. hele ochtend rondjes door huis gelopen, om twee uur werd het toch wel heftig werd mijn man gebeld dat hij naar huis moest komen en de vk gebeld. bleek toen zes cm ontsluiting te hebben en hup, naar het ziekenhuis ( wilde eigenlijk thuis bevallen ) . daar vliezen gebroken en al snel op 8 cm gekomen, waar niets meer bijkwam en uiteindelijk na 28 uur ( totaal ) een keizersned gehad, waar ik heel blijvoor was, want was echt doodop. nu zwanger van nummer twee en benieuwd hoe het nu zal aflopen.
Na het breken van mijn vliezen kreeg ik maar heel lichte weeën en kon dus alles nog gewoon doen. Dag erna gel gekregen dus weeën werden wat heftiger: warm douchen, wandelen, zitten, liggen, vooral afleiding en afwisseling. Dus heb met manlief nog zitten kaarten . Dag daarna weer iets heftiger door nog een lading gel. Dag daarna ingeleid en na 3 kwartier echte weeën ruggenprik gehad (was al 3 dagen bezig dus was kapot) en toen nog even weggedut en gelachen.
Hier begonnen m'n weeen woensdagnacht om 3 uur.. Ze kwamen gelijk wel regelmatig zo om de 6 minuten!!! Maar het was allemaal te doen hoor dus gewacht met bellen naar de huisarts tot half 8!! Die kwam toen even kijken maar nog geen ontsluiting te voelen... toen kwam m'n schoonzusje even langs want die zag de auto staan toen ze kids naar school bracht... gezellig puffend een bakkie gedaan!!! Rond 12 uur kwam de huisarts weer maar nog steeds 0,0 cm terwijl de weeen toch om de 5 min kwamen!!! Toen zijn wij ook s'middags maar wat boodschappen gaan doen bij de AH... Stond ik af en toe maar even te zuchten en te puffen tussen de groente of chips!!!! Gelijk maar biefstukken gehaald want daar had ik zo'n behoefte aan om dat moment en ukkie zou toch vandaag of morgen komen!!! Uiteindelijk is ze pas Vrijdagmiddag om 17:04 geboren dus was blij dat ik die donderdag nogeriut ben geweest!!!!
Mijn weeën begonnen om 2:30 's nachts en kwamen meteen om de minuut en dan een minuut lang. Ben hiermee nog wel in bad gegaan, maar dat was ook het enige. Veel anders kon ik niet meer.
ik heb tijdens de eerste weeen met de andere augustusmama's hier gekletst daarna dvdtjes gekeken en weer later in bad een boek gelezen.
Ik had het niet heel erg door dat het al echt weeen waren Ik moest voor controle naar de gyn voor echo en ecg. Daarna nog naar mijn schoonouders geweest en boodschappen gedaan. Lekker gegeten en alles gedaan tot ik ging vermoeden dat het wel eens echt kon zijn want zeer deed het al de hele dag. Om 22 uur was het wel echt en 45 minuten later braken mijn vliezen. paar uurtjes later is ze geboren in het zh
bij mij begon het om 14:00 uur, maar dacht dat het niet door zou zetten, het deed niet heel erg zeer. De hele middag nog dozen uitgepakt van de verhuizing en 'savonds nog naar de griek geweest met mr Paloe, mijn oma en moeder. Toen we om 8 uur thuis waren kwamen de weeen om de drie minuten, toch maar de vk gebeld. Om half 9 was ze er en had ik 4cm Om 12 uur zei ze dat het nog wel even zou duren en om 00:10 was ons kleine ventje er! Ik ben pas om 11 uur naar boven gegaan en om kwart voor 12 pas in bed. Ging zo snel! 2x persen en dat was het Daarvoor wel erg pijnlijke weeen gehad.
bij de allereerste weeën hadden we nog bezoek. Maar ik had nog niet door dat het weeën waren... Toen t bezoek wegging werd het heftig en ben ik in bad gegaan. ik kón niks meer hoor! ben er nog wel uit geweest voor de vlos en later om ER te kijken, maar beide keren wou ik snel weer terug in bad.
Van m'n dochter (intussen al 12 jaar geleden) ben ik nog m'n grootmoeder gaan bezoeken die in het ziekenhuis lag. De weeën waren al begonnen voordat ik bij haar ging, maar wou haar toch nog een bezoekje brengen zolang het nog kon. Dus rustig op de stoel zitten praten, maar elk 10/15 minuten hup sprong ik rechtop, ergens tegenaan leunen en pufffff Van m'n zoontje (10) weet ik het niet meer Nu ben ik "van plan" nog een laatste buikfoto te nemen, frambozenbladthee (als ik er nog tijdig zie te vinden) te zetten om in een thermos mee te nemen naar het ziekenhuis en me te ontharen, maar of dat ook nog gaat lukken...
Een vriendin van mij heeft dat echt gedaan, haar vliezen braken en toen is ze direct onder de douche gegaan om zich te scheren omdat ze niet als een stekel wilde bevallen
Mijn weeën begonnen om 23.30, toen ik net wilde gaan slapen. Ik dacht eerst nog dat het oefenweeën waren, maar kennelijk wist ik onbewust toch wel dat het echte werk begonnen was, want ik ben snel gaan douchen, heb mijn haar gewassen en geföhnd en wat make-up opgedaan Dan lag ik er een beetje acceptabel bij tijdens mijn bevalling (belachelijk, ik weet het). Tussendoor heb ik af en toe leunend op de wastafel een wee weg staan puffen. Daarna ben ik in bed gaan liggen, vriendlief verteld om maar te gaan slapen, en heb ik 4 uur lang in alle stilte mijn weeën weg liggen zuchten. Tot om 04.00 mijn vliezen braken en we naar het ziekenhuis moesten. Toen mijn zoon om 12.50 werd geboren was er van die make-up en dat mooie kapsel weinig meer over trouwens....damn wat zag ik er uit