Hallo, Ik ben nu 13 weken, 3 dagen zwanger. Ik merk dat geleidelijk aan de afgelopen 2 weken dat mijn kwaaltjes verminderen of zelfs geheel verdwijnen. Mijn borsten bijvoorbeeld voelde ik wel 's nachts, nu niet meer. Ze zijn weer normaal net zo als toen ik niet zwanger was. Overdag voel ik ze heel af en toe dat ze wat pijnlijker zijn, maar dat is het wel. Verder de sterke geur en daardoor bij bepaalde geuren misselijk is stukken minder, zo niet geheel verdwenen. De erge eetlust die ik eerst had is ook bijna weg. Ik heb nu niet zoveel trek meer als de eerste 11/12 weken. Het enige wat nog wel blijft of gelijk is gebleven is het dromen 's nachts. Ik weet dat in het tweede trimester klachten kunnen verdwijnen of minder worden, maar m.b.t. mijn borsten en de eetlust : valt dat daar ook onder? Of moet ik me echt zorgen gaan maken. Ik word er wel erg onzeker van nl. Ik hoop dat u me wat kunt vertellen. Jolanda
Hoi Jolanda, het minder worden of verdwijnen van bepaalde of alle klachten van de zwangerschap zegt absoluut niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Maar bij heel veel vrouwen worden ook de dingen die jij beschrijft gewoon minder/beter na de eerste 12-16 weken. Eigenlijk juist enorm fijn. Dus niet ongerust maken, het is heel normaal. Groetjes Brigitte