Een laat ei is een late NOD?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door klavertje44, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Vraag: ik heb normaal een cyclus van 28/30 dagen. Maar nog steeds niet zwanger dus ovu testen gekocht en die gaven aan dat ik pas op dag 21 positief testte. Dus....moet ik nou 14 dagen bij de 21e optellen of heb ik gewoon een kortere periode tussen mijn ei en mijn nod?

Wie heeft er ervaring mee? :rolleyes:

2. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Je NOD Is dan ongeveer over 10 -18 dagen... afwachten dus....

3. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi klavertje 44

Bij mij duurt het ook altijd heel lang, maar inderdaad 14 dagen na de eisprong is je NOD, dus na 14 dagen na de positieve OV-test.
    Ik zit nu al op dag 27 en heb nog geen eisprong gemeten.
    Heel veel succes met het lange wachten

groetjes sjolie

4. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Je kan een kortere periode hebben , dat had ik ook toen ik net met de pil was gestopt. De eerste keren was 10 of 11 dagen maar nu is het 13 of 14 dagen. Je zal dus moeten afwachten. Maar je kan best elke maand op een andere dag je positieve ov test hebben hoor! Ik zie dat je ook wel eens 37 dagen cyclus heb gehad en toen had je waarschijnlijk ook een laat ei,maar misschien had je de maanden daarna wel op dag 17 je ei, dan kan ook.Dat heb ik zelf ook gehad.

5. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Ik word altijd 14 dagen na mijn posi ovutest ongi.. Alleen heb ik vandaag mijn nod en is er nog geen ongi te bekennen (wel gisteren 2 druppels bloed?)

Maar je moet uitgaan van 10-14 dagen na je ei.
    succes.. gr naatje

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Naatje, dan is het hopelijk raak voor jullie!

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

@ Klavertje,

is dit de eerste keer dat je een ovulatietest doet? Ik dacht namelijk dat het tussen vrouwen wel heel erg kan verschillen hoe lang er tussen ei en NOD zit (10-18 dagen zoals de dames boven mij zeggen), maar dat elke vrouw wel telkens een ongeveer evenlange fase tussen ei en NOD heeft.
    Na een paar rondes SMEPpen zal je daar vast meer over kunnen vertellen, al hoop ik natuurlijk voor je dat het meteen de 1e ronde raak is! :D

Groetjes, Chantico

8. Milla

Milla Niet meer actief

Ik slik medicijnen waardoor mijn ei gemiddeld wat later springt. Ik voel de eisprong. Vanaf dat moment tel ik er 14 dagen bij, dat wordt dan mijn NOD.. Als ik dan zwanger ben, is mijn uitgerekende datum ook later dan berekent vanaf mijn eerst dag van ongesteld zijn. Maar dan reken ik van 14 dagen voor eisprong, snap je?

9. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Ik had zo gehoopt dat er meiden zouden zeggen: bij mij zit er ook maar 9 dagen tussen!

Maar vanaf wanneer moet ik dan rekenen? Vanaf mijn positieve test + 14 dagen of is het echt 14 dagen na je eisprong?

Naatje, spannend voor jou!

10. Milla

Milla Niet meer actief

Het kan inderdaad zo zijn dat jij een kortere lutheale fase hebt (tijd tussen ei en ongi, maar om dit zeker te weten, moet je het van minimaal 3 cyclussen zeker weten.
    Bovendien is een lutheale fase korter dan 10 dagen vaak een te korte periode voor de eicel om in te kunnen nestellen, dus eerlijk gezegd hoop ik dat dit niet standaard bij jou is, in dat geval zou het voor vruchtbaarheidsproblemen kunnen zorgen.
    Om je NOD te kunnen berekenen, moet je in jou geval van 2 dingen uit gaan. Om niet ongesteld te worden kun je dan je eigenlijke NOD aanhouden, maar om een betrouwbare test te kunnen doen moet je wel wachten tot 14 dagen na je NOD, omdat je ei nu eenmaal niet sneller innestelt ook al heb je een kortere lutheale fase, is deze test eerder positief, dan ben je gewoon zwanger, maar is deze eerder negatief, dan kun je alsnog zwanger zijn, 14 dagen na eisprong is de test pas echt betrouwbaar mits negatief.

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Na je eisprong is het gemiddeld 14 dagen. Als het minder dan 10 dagen is heeft je eitje te kort om in te nestelen, dus da's niet goed.
    Als je een paar keer bijhoudt hoelang na je eisprong je ongesteld wordt kan je daar volgende keer een beetje rekening mee houden (al klopt dat niet altijd... ik ben normaal op dag 11 of 12 na mijn eisprong ongesteld en zit inmiddels op dag 13 :-?)

12. Chantico

Bedoel je niet 'mits positief'? Of denk ik niet meer helder en kan ik beter gaan koken dan internetten? :)

13. Milla

Milla Niet meer actief

Haha, nee hoor, ik zal het even proberen uit te leggen..
    Ik schreef mits 'negatief'

Kijk een positieve test kun je eerder hebben dan 14 dagen na eisprong. Ook dan is het heel betrouwbaar en ben je gewoon zwanger! Een miskraam kan altijd ontstaan, maar is dan net zo groot als in week 5, 6 of 7 dus.

Maar als de test met 10 dagen na de eisprong negatief is, wil dit nog niet zeggen dat je niet zwanger bent, het kan zijn dat je wel zwanger bent maar nog te weinig hcg-hormoon aanmaakt. Vandaar dat je pas kunt spreken met een betrouwbare negatieve test vanaf 14 dagen na eisprong. Vandaar 'mits negatief' ;)

14. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Ik ben zo blij dat jullie zo snel reageren. Ik heb mijn banner al aangepast op jullie antwoorden en ga ook niet eerder testen als dag 35. Dat is dus pas over een week. Pfoe, ik denk dat ik hem dan wel ga knijpen als ik over de 31 dagen ben.

15. Chantico

Thanx voor je uitleg :)

Het is meer dat ik doel op dat hier op het forum toch regelmatig meiden praten over 'laat positief testen', omdat het hormoonniveau lager is dan waar die testen op reageren. Schijnt bij sommige vrouwen zo te zijn. En die testen dan negatief na 14 dagen terwijl ze wel zwanger zijn.

Maar ik weet er het fijne niet van, want ben helaas zelf nog niet in de gelegenheid geweest te testen.

Oh en Klavertje, sterkte met wachten!

Groetjes, Chantico

16. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Dank je wel! Het is echt killing want nu moet ik nog een week wachten! Lekker dan.....

Maar Chantico, jij toch ook nog een week?!

17. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    ik ben echt blij dat ik dit topic ontdekte, want ik
    heb mijn ei ook pas op dag 22 gehad,het is vandaag
    precies 14 dagen na (inmiddels dag 36 van cyclus :cry: )
    Dus ik ben benieuwd wat er vandaag gebeurt....
    Wel heel vervelend hoor een laat ei....
    Heel veel succes iedereen met wachten..

LIEFS nony

18. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Nony, ook veel spanning voor jou dus. Wanneer ga je er een test tegenaan gooien?

19. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Heb ik maandag gedaan maar nega, als
    ik morgen nog geen bloed zie bel ik mijn gyne
    ff.....
    Wat een gedoe toch....

LIEFS nony

20. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    ik heb deze keer een ovu test gebruikt
    ik heb op dag 20 een positive ovu test gehad en 8 dagen later begin van wat bloed verlies.
    dit is dan erg kort begrijp ik uit jullie verhalen?

maar de afgelopen maanden na het stoppen van de pil heb ik aldoor erg weinig bloed verlies gehad?

Deel Deze Pagina