hoe hydrofielen weer mooi wit?

Discussie in 'Verzorging' gestart door fafje, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Ik weet natuurlijk wel dat ik gewoon speciale witte was wasmiddel kan grbuiken...maar worden ze dan echt heel wit???

of kan het ook even in een bak met chloor? en hoeveel chloor dan...en mag dat eigenlijk wel voor die hydrofielen en monddoekjes...?? is dat niet gevaarlijk..?

En anders, welk wasmiddel...ik was namelijk altijd alles met normale wasmiddel, geen speciale voor wit of zwart..
    Of moet ik een vlekkenverwijderaar gebruiken:(

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Je zou ze ook op 95 graden kunnen wassen. Ik weet niet of ze dan direct weer heel wit zijn, maar het kan zeker geen kwaad. Ook is het goed voor je wasmachine om een keer per maand zo heet te wassen. Ik was zelf op 30 graden met een wasmiddel speciaal voor witte was. En daarna doe ik ze in de droger, dan worden ze en lekker zacht en alle bacteriën gaan dan ook dood. Tot nu toe blijven al mijn hydrofielen gewoon wit.

Groetjes Mariska

3. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    beetje bleekmiddel doet wonderen ;)

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Gewoon een scheut chloor op een emmer water, nachtje laten inweken en de volgende dag in de machine op 60 graden. Je kan het daarna ook 2 keer wassen, maar na 1 keer is het chloor echt wel weg.

5. Hester

Hester Niet meer actief

Doeken met vieze vlekken gooide ik weg, maar de anderen op 95 graden met Vanish erbij.

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb van de Action zo'n fles waar blauw spul in zit speciaal om de witte was mooi wit te houden en het werkt echt. Ik gooi het ook altijd bij mijn eigen kleding enzo en ook bij de hydrofiele doeken ed.

7. fafje

fafje Niet meer actief

@jewe oh die ga ik proberen thanks!

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Weken in de vanish of een flinke schep vanish erbij in de machine...

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Schep Vanish bij je wasmiddel (niet teveel wasmiddel gebruik ism Vanish, anders krijg je heel veel schuim;)). Dan het 30 graden bonte/witte was wasprogramma aanzetten. Na een kwartiertje programma stopzetten en de was ongeveer 6 uurtjes zo voor laten weken. Daarna programma 90 graden (inderdaad heel goed voor je wasmachine om dat programma minimaal 1x in de maand te gebruiken en hydrofielen, witte handdoeken, vaatdoekjes ed zijn prima geschikt om deze temperaturen te doorstaan) et voila, hydro's zijn weer mooi wit:)

10. fafje

fafje Niet meer actief

k sta vaak met vanish in mn hand...maar vaak leg ik het terug...zo duur :S...

heb nu dunne bleek in huis..

hoelanmg kan ik dat laten weken in een emmer?

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het is inderdaad duur, maar zelf doe ik er erg lang mee, omdat ik het dus alleen voor inweken gebruik als ik merk dat de was wat grauwig is geworden. Dus meestal gaat zo'n pot wel een jaartje (soms wat korter) mee....

Bleek werkt ook goed, alleen is dat toch een aanslag op je textiel. Het is behoorlijk agressief en je zult eerder gaten in je kleding (hydro's) gaan krijgen. Mijn man werkt met chloor en heeft regelmatig chloorvlekken in zijn kleding, die redelijk snel overgaan in gaten...

12. fafje

fafje Niet meer actief

hmmm..tja...maar dan doe ik gewoon een emmer met een klein scheutje?...of werkt dat niet goed genoeg..

het gaat om die rare grijze vlekken van het gespuug :S...dus alleen monddoekjes (zeeman) en hydro's....(koop desnoods nieuwe als ze zo lelijk worden)

13. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Bij de action hebben ze ook goedkope vanish. Heet alleen anders, maar werkt ook prima. Ik dacht 1.98 ofzo.

14. fafje

fafje Niet meer actief

ohja! oke ga ik die proberen, wilde ook al vaker halen, maar wist niet zeker of die wel echt goed is

15. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    een steradent tabletje wil ook wel eens helpen.
    Gewoon bovenop de witte was gooien. (ik was het daarna wel altijd nog een keer extra uit)

16. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier was ik idd met speciaal wit wasmiddel en meestal een beetje ariel vlekverwijderaar (dat ruikt zo lekker, en het werk overigens ook prima) En dan op 60 graden. Mijn witte was is tegenwoordig dan ook echt wit.

17. lara01

lara01 Lid

9 nov 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 schepje vanish in het bakje van de voorwasmiddel en witte wasmiddel poeder in bakje voor de was. Wasmaschine aanzetten met voorwasprogramma en de was is stralend wit. Ik koop de vanish alleen in de aanbieding, regelmatig bij kruidvat soms in de supermarkt.

Deel Deze Pagina