5 mnd en toch al minder flesvoeding door bijvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Justy, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    hallo,

Weer even een vraagje van mij. Ik heb de laatste dagen het idee dat de flesvoeding wat minder wordt gedronken door de bijvoeding. Mijn vraag is of dit zou kunnen....

Ik weet overigens dat bijvoeding nu nog geen flesvoeding mag vervangen maar onze kleine man krijgt 4 flessen van 210/7 dus dit zou best terug mogen naar 4x180/6. Ik zit er dus ook an te denken dit te doen maar weet t niet helemaal zeker.... T kan ook toeval geweest zijn denk ik dan!

Dus concreet: hebben meer moeders dit zo relatief snel gehad? En zijn jullie toen ook wat minder gaan geven?

Hij eet overigens sochtends een heel stuks fruit en ong 100 gram groente hap.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

4 x 180/6 is prima

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    800-1000cc is het advies tot 6 maand, dus prima als hij voldoende heeft aan 4x180/6.
    Bij ons ging het wat later, omdat mijn jongste bijvoeding weigerde. Maar toen hij eenmaal begon te eten, konden we van 1000 (nr1) snel terug naar 600cc (nr2).

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jeetje van 1000 naar 600 is wel veel zeg! Hmmm t is dus niet gek misschien om minder aan te bieden. Wel ben ikmeen beetje bang dat het uiteindelijk toch te weimig is voor hem en dat hij weer snachts komt maar goed.... Dat zien we dan wel weer :cool:

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat was van 6,5-7 maand. Dus al iets later. Ik geloof dat het advies van 6-8 maand 600-800cc is. Dus raar is het niet.

De nachten is een verrassing, maar dan hoor je het wel..

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja idd, ik merk het vanzelf! Haha.

Nog mensen die zich herrinneren dat flesvoeding snel nadat de hapjes goed gingen Iets minder werd?

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik herken dat, maar dan met borstvoeding. We zijn met bijna 6 maanden gestart met groenten, maar al vrij snel was de voeding na de groenten en later fruit niet meer dan een toetje.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier ook hoor maar ze dronk meer dan een liter per dag.
    Daarna binnen een maand denk ik 5x180/6 als ze geen groente had gehad kon ik erop rekenen dat ze in de nacht kwam.

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier nooit flessen van 210 gegeven. Dus wij zaten met die leeftijd ook op 4 x 180. Dat was voor hier genoeg. met zes maand pas begonnen met bijvoeden. Mijn gedachten dus met bijvoeding krijgt je kindje genoeg.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Yep. Onze dochter dronk ook 4x210/7. Ze at al snel goed bijvoeding, rond de vijf maanden zeker wel. En toen terug gegaan naar flessen van 180/6. Dit omdat ze weer meer begon te spugen. De laatste fles is nog een tijdje 210/7 gebleven.
    Ik vind flessen van 210/7 erg groot, dus vond het wel prettig om weer 'normale' flessen te gaan geven. Was een van de redenen om vroeg met bijvoeding te starten..

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Fijn te horen dat dat dus wel gewoon kan.... Ik begin alleen weer te twijfelen want vandaag kwam hij dus tussendoor met honger. Nou had hij ook iets minder fruit op. Denk dat ik gewoon nog even doorga maar met 210 flessen en als ik over ga op nummer 2 in een keer terug naar alle flessen 180....
    allemaal bedankt voor de antwoorden.

Deel Deze Pagina