6 maanden sprong en slaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisa333, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo meiden,

onze dochter is net 6 maanden en ze zit in een megasprong ofzo, al bijna 2 weken lang.. (hoelang duurt deze sprong? )
    vaak begint ze te krijsen als ik haar in bed leg en wordt ze pas weer rustig als ik haar eruit haal. Ook wordt ze soms 's nachts wakker en krijst ze er op los. (voorheen sliep ze altijd door)

Ze krijgt al een tijd bijvoeding en daar lijkt ze geen last van te hebben en tandjes voel ik ook nog niet.

Qua slaapjes is het momenteel een puinhoop.
    Bepalen jullie de slaapjes dmv op vaste tijden in bed te leggen of laten jullie het aan het kindje afhangen?
    Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen of deden, soms wil ze 's ochtends/'s middags wel een slaapje en soms begint ze te krijsen in bed en wil ze dus niet slapen.

Ik wil zo graag dat er een beetje regelmaat in komt, ze slaapt soms 4 keer overdag en soms 2 keer! Elke keer zijn het maar hazenslaapjes van 45 min of max 60 minuten.
    Vaak leg ik haar in bed om een half uur later tot de conclusie te komen dat ze niet moe is en haal ik haar er maar uit, dus elke keer een getrek van in en uit bedje. dit lijkt me ook niet goed voor haar.

Ben benieuwd of jullie de sprong herkennen en hoe jullie het doen met de slaapjes. Bedankt meiden!

Groetjes, Lisa

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik laat het haar zelf bepalen, omdat mijn dochter zelf heel goed aangeeft wanneer ze moe is en anders echt niet gaat slapen.

Hier ook geen regelmaat in de slaapjes hoor. De ene keer slaapt ze zo drie uur achter een stuk en de andere keer nog geen uur. De ene keer slaapt ze en in de ochtend en in de middag, de andere keer alleen in de middag. Soms slaapt ze vroeg in de avond, nog voor haar 'grote slaap', soms niet. Er is geen peil op te trekken. Ik denk dat ze haar groeiperiodes heeft en dan meer slaapt. Daarom laat ik haar doen en kijk ik niet op de klok (ze krijgt trouwens bv op vraag).

Het enige wat vaststaat, is haar bedtijd in de avond, zo rond 8 uur, half 9. Ze krijgt dan nog een voeding en gaat in bed. Soms speelt ze nog een half uurtje, soms is ze na 5 min al vertrokken. Huilen doet ze eigenlijk nooit, en als ze huilt pak ik haar weer op. Overdag slaapt ze altijd bij ons in de kinderwagenbak.

Ik zou je meisje dus een beetje ruimte geven en haar troosten als ze huilend wakker wordt, (s nachts zou ik haar niet helemaal wakker maken) en als ze het zelf aangeeft (jengelig, in de oogjes wrijven, 'niets' meer willen) laten slapen, en anders maar niet.
    Ze rommelen sowieso erg met slaapritme op deze leeftijd, dat komt vanzelf wel.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier kwam er na die sprong een stuk meer regelmaat in de slaaptijden. Maar ik heb hier ook een haas qua slapen ;) Ze slaapt overdag nooit langer dan 45 minuten, sinds ze 6 maanden is doet ze 3 dutjes van 45 minuten.

4. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    ok dank je wel

ja 's avonds slaapt ze altijd ook wel vast, tegen 19.30 tot de volgende ochtend 08.00 uur ,dat is verder prima, behalve dat ze dan de laatste tijd soms huilend wakker word

Overdag vind ik het een drama, omdat je totaal niets kunt plannen met haar slaapjes. het is dan soms erin en er later weer uithalen omdat ze toch niet moe blijkt te zijn.en ze past ook niet meer in de reiswieg ( ze is al 71 cm) dus is het minder makkelijk qua meenemen, dan zou ik haar in de wandelwagen kunnen laten slapen?

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik weet niet hoe je verdere dagindeling eruit ziet, maar ga je wel met haar wandelen in de wandelwagen? Ze zou dan lekker kunnen slapen terwijl jij boodschappen, etc. doet of gewoon wakker blijven. Dat is het voordeel van niet zo gehecht zijn aan haar eigen bedje overdag.

6. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    ja dat is ook zo, dank je wel voor je reactie!

groetjes lisa

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik volg mijn kindje. Is veel beter voor mijn rust. Als ik het op mijn regelmaat zou doen, heb ik een krijsend kind als het toevallig niet naar haar zin is hihi! Dit geeft het meeste rust. Soms zijn het 3 slaapjes van 45min. Soms 2 lange slaapjes. Soms 1 heule lange slaap. Totaal geen regelmaat zit er in. Ook qua tijden niet.

Mijn dochter slaapt niet in de wandelwagen (is ze veuls te nieuwsgierig voor) dus ik kan wandelen wat ik wil maar slapen doet ze dan helemaal niet. Ik kan er wel van op aan dat ze sowieso 1,5uur wakker is rondom een voeding. Dit kan ook zomaar eens 3 uur zijn maar in ieder geval 1,5uur.

Ben wel benieuwd of wij na deze sprong (waar ze, behalve met de slaapjes, weinig last van heeft, geen gehuil/gehang/gekrijs etc) ook meer regelmaat krijgen...hoop het want daar houd ik wel van haha

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi Hoi,

Mijn meisje is inderdaad ook nu iets meer regelmaat aan het krijgen, rommelde ook veel. Maar de regelmaat is ook nog steeds op haar verzoek. Maar, ik hou geen rekening met haar slaapjes eigenlijk. Ik ga als ik wil gaan en dan gaat zij mee, in de draagdoek. ALs ze moe is slaapt ze. Overigens haal ik haar natuurlijk niet uit bed als ze ligt te slapen hoor. Wel doe ik soms in huis de doek al om zodra ik zie dat ze moe is. Dan valt ze dan al in slaap en kan ik weg gaan wanneer ik wil. Zo slaapt ze lekker op verzoek, maar kan ook ik gaan en staan waar ik wil.

Overigens spookt ze hier ook soms wel weer 's nachts, maar dan krijgt ze gewoon wat melk of haar speen en slaapt ze weer door. Zo niet, dan slaapt ze tussen ons in door.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O de draagdoek vind ik ook wel ideaal op momenten dat ze echt niet wil slapen idd!

10. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hier zn lange nachtslaap van half 9 tot 7 ( op werkdagen 6) uur, daarna meteen weer zn bed in tot half 10/ 10 uur.

Verder hou ik geen rekening met zijn slaapjes, hij slaapt wanneer hij wil, en dat kan in de box zijn, in de kinderwagen, of een lekker hazeslaapje bij mama. Hij maakt er geen probleem van zolang ik hem niet verplicht te slapen leg, dus laat ik het lekker zo. Die slaapjes zijn vaak maximaal 45 minuten, maar soms ook 10 minuten...

Deel Deze Pagina