Wanneer neem jij zwangerschapsverlof op?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamamilou, 22 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij de eerste (36 uur pw kantoor) zou ik tot 36 weken gaan, werd toen bij 35 weken ziek en had toen meteen verlof. L* werd met 36+2 geboren. Achteraf vond ik het toen wel jammer dat ik niet met 34 weken was gestopt.
    Daarom bij de tweede met 34 weken gestopt. Bevallen met 38+2.
    Bij de derde had ik geen baan, dus dat was makkelijk.
    Dit keer neem ik met 34 weken verlof (onderwijs 0,6fte) en met 38 weken neem ik verlof (tijdelijk) van mijn studie (3e jaar hbo)
     
  2. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij de eerste met 32 weken gestopt. In overleg met bedrijfsarts en door best ernstige stressklachten (stress op het werk).
    Deze keer zien we wel hoe het gaat. Hopelijk loopt het lekker en kan ik door tot 36 weken. Al hoewel ik echt genoot van vroeg uitstappen. Het gaf me de rust die ik zo nodig had. Dus ik zie wel hoe het gaat.
    Ik ben sowieso van plan om extra verlof achter mijn beval verlof aan te plakken. De vorige keer pas met 16 weken na bevalling terug gegaan na het werk en dat voelde goed. Ze was toen nog zo klein. Poeh.
     
  3. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Bij mijn zoon ben ik met 36 weken met verlof gegaan. Ik merkte dat ik de tijd erna hard nodig had. Misschien wordt deze zwangerschap zwaarder en de bevalling makkelijker, maar als het even meezit kan ik weer tot 36.
     
  4. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik weet niet of ik al gereageerd had maar ik neem met 34 weken verlof op. Ik ga er niet van'n uit dat ik het red want ik begin het aardig moeilijk te krijgen nu op werk:roflmao:
    Ik werk 32 uur in de zorg en bijna niemand houdt het vol tot 34 weken.
     

Deel Deze Pagina