Wanneer neemt je partner vakantie op?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Vogelinnetje, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn man neemt na de kraamweek 2 weken vrij. In de kraamweek zal hij elke dag waarschijnlijk een uurtje eerder van het werk weggaan, zodat ik niet helemaal alleen thuis ben als de kraamhulp naar huis gaat.

2. Trees

Trees Niet meer actief

Manlief neemt hier ruim drie weken vrij vanaf de bevallingsdatum. Ik krijg waarschijnlijk minder kraamzorg doordat ik in de zomervakantie ben uitgerekend en kan zijn hulp wel gebruiken. Daarnaast wil hij ook zelf de eerste weken bewust meemaken in plaats van hele dagen werken.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Toen ik bevallen was kon mijn man geen vakantie krijgen. We hadden toen zoiets van als ik op tijd beval dan heb ik eerst een week kraam en dan mannetje vakantie (kwam ook mooi met de planning op zijn werk uit). Maar ja onze meid kwam 3 weken eerder dus hij heeft nu dezelfde week gehad als dat de bedoeling was als ik op tijd was, kreeg niet eerder vakantie ivm andere vakanties.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mijn man heeft vakantie opgenomen vanaf de dag dat ik bevallen ben 3 weken (wat uiteindelijk 4 weken zijn geworden omdat het een zware tijd was na de bevalling) ik vond het heel fijn mijn man gelijk om ons heen te hebben. Had ook meer vertrouwen erin alleen voor emma te zorgen toen mijn man weer moest werken.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Mijn man was direct na de bevalling 2 weken vrij en daarna heeft hij nog dagjes hier en daar opgenomen.

Hij vond het erg prettig omdat je zo je kleine leert kennen en hij ook moe was van de gebroken nachten.
    Ik vond het erg prettig omdat je alles met zijn 2 en kan delen, mijn borstvoeding wou colin niet (vanwege ernstige verborgen en gewone reflux achteraf) en hij hoorde de eerste dagen niets, door smeer in zijn oor maar dat weet je dan niet en kom je pas achter met de gehoortest dat het wel werkt maar vol zit.., dan is het erg prettig om iemand naast je te hebben.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man heeft nu 3 weken vrij en ik vind het helemaal super. Hij roept elke dag ' ik ben zo blij dat ik niet hoef te werken!' ook omdat onze nachten nogal gebroken zijn op het moment. En de eerste dagen is gewoon alles nieuw en anders en ik ben dolblij dat hij voorlopig nog vrij is, kan niet anders zeggen

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Frumme is op vrijdag geboren en mijn vriend is op dinsdag weer gaan werken. Hij heeft toen zijn vakantiedagen verdeeld. Hij heeft elke dinsdag vrij genomen zodat hij verdeeld over de weken thuis was.

Vond ik wel fijn. Had er in de kraamweek niet zo veel aan dat hij thuis was. Ik maakte toch niks bewust mee.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Mijn vriend heeft 3 weken vrij gevraagd vanaf het moment dat ik ging bevallen.
    De zaterdag van mijn bevalling had mijn vriend al vrij gekregen (alsof zijn baas wist dat ik op tijd ging bevallen haha maar wel lief van hem dat hij daar rekening mee had gehouden) en vanaf toen was hij dus 3 weken vrij. Vond het echt heerlijk en hij ook. Heb een ks gehad, dus de eerste 4 dagen lag ik in het ziekenhuis en ging hij 2x per dag heen en weer. En ik kon natuurlijk in het begin niet zoveel, dus we vonden het beide heel fijn dat hij 3 weken vrij was.

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    nadat de kraamvz weg was, hij was nog 2 dagen thuis ivm verlof en daarna vakantie

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Man is totaal 1 maand vrij vanaf de geboorte; 2 weken vaderschapsverlof (heeeele goede wergever :)) en 2 weken vakantie....heerlijk...

11. p1982

p1982 Niet meer actief

dochter is op vrijdag geboren, die dag vrij en de maandag en dinsdag (maandag uit ziekenhuis gekomen) en dinsdag pas kraamhulp, hij heeft toen 3 dagen gewerkt en tot zondag hadden we kraamhulp en daarna was mannetje 2 weken thuis, heerlijk

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Bij de oudste heeft hij halve dagen gewerkt in de kraamweek en daarna een weekje vrij. Maar in de kraamweek was hij zo brak als wat omdat hij natuurlijk s nachts ook haast niet sliep.

Dit keer neemt hij lekker meteen 2 weken vrij, ook omdat we ook nog een kereltje hebben die aandacht opvraagt. Daarnaast heb ik nogal een moeilijke zwangerschap en hopen dan straks echt te kunnen genieten als hij/zij geboren is.

13. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier afgesproken dat hij deze zomer 3 wken neemt ipv 4 zodat hij na de bevalling die week kan opnemen + een week aan overuren. Heerlijk lijkt me dat kan me er nu al op verheugen!

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier wilt hij graag week na kraamtijd vrij nemen, maar zijn baas werkt op moment elke vrije dag aanvraag van hem tegen.. (terwijl collega's gewoon 3 of 4 weken op vakantie gaan nu)
    dus als het zich zo ontwikkeld, is het nog maar afwachten of hij het verlof krijgt.

ervaring leert me wel dat vrij in kraamtijd nooit zo fijn is... hij voelt zich nooit thuis als er een kraamhulp rondloopt..

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn man kan ook helemaal geen vrij krijgen en krijg helaas maar minimale kraamzorg ivm de vakantieperiode..

zie er nu toch wel lichtelijk tegenop om bijna de hele dag met een baby en dreumes alleen thuis te zijn.

16. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Mijn man kan helaas niet echt flexibel vakantie opnemen....
    Hij zal nu de hele maand september vrij nemen. Ben 25 sept uitgerekend, maar ons kindje zal uiterlijk bij 38 weken worden geboren.

17. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    <mijn man heeft een groot eigen bedrijf, en ik ben rond de uitverkoop periode uitgerekend, dus hij neemt geen vrij.Hij probeert wel thuis te zijn als kraamhulp weg gaat en ik heb heel veel hulp van moeder en schoonmoeder, en we denken er over om een oppas te regelen voor 3 dagen in de week...heel luxe ik weet het...;)

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn man had bij alyssa woensdag (toen is alyssa geboren) en donderdag vrij en heeft vrijdag een halve dag gewerkt.
    de andere dagen is ie eerder naar huis gegaan.
    toen de kv weg was had ie nog anderhalve week vakantie.
    deze keer neemt ie weer vakantie als de kv weg is maar dan 3weken.

ben wel benieuwd hoeveel uren ik krijg omdat ik ook in de vakantieperiode moet bevallen. (heb vrijdag de intake)

liefs doris

19. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Mijn vriend vaart in de binnenvaart en werkt normaal 2 weken en is dan 2 weken thuis. Nu heeft hij in mijn zwangerschap al eens 2 weken overgewerkt zodat hij vanaf week 38 zwangerschap tot en met week 43 thuis is bij mij.

20. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mijn man heeft als ik met verlof ga 3 weken zomervakantie.
    Als ik beval heeft hij 10 werkdagen vakantie genomen excl zorgverlof (wat met zijn CAO 4 dagen is)
    hij werkt 4 dagen per week dus dat betekent dat hij na de bevalling nog 3,5 week vrij is :)

Deel Deze Pagina