wanneer neemt kraamzorg nou contact op?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shaana, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.042
    113
    Vrouw
    Ik heb een bevestiging gehad na inschrijven en daarna niks meer gehoord. Ga er vanuit dat er nog wel contact met me wordt opgenomen, heb nog even de tijd ;).

2. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Aan de vele reacties te lezen; niet druk maken om kraamzorg dus :D en afwachten tot de intake.
    Ik koop gewoon wat ik lekker zelf wil joepie!
    Heb een uitzetlijst van de kraamvogel inderdaad, daar moet ik nog aan beginnen..

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn zus is kraamverzorgster, en zij zei dat ze meestal pas rond je 7e maand langskomen, omdat eerder gewoonweg geen nut heeft.
    Als je veel eerder bevalt, dan moet je toch in het zh blijven en komt de kraamzorg niet eens bij je.
    Vandaar dat ze vaak pas later in je zwangerschap langskomen.

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hier namen ze bij 30 weken contact op. Ze komen niet langs omdat het het tweede kindje is. Bij 33 weken een telefonische afspraak om te checken of alles klaar en compleet is. Daarna hoor ik niets meer van ze, moet bellen als de bevalling begint of ik ingeleid wordt.

5. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Wat ze bij mij vroegen over de spullen:
    - heb je 2 kruiken?
    - heb je 2 thermometers?
    - heb je gekeken of je bed verhoogd kan worden.

That's it. Geen zorgen!

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Bij mij zijn ze nooit langs geweest bij de eerste niet en nu ook niet. heb ik alleen een telefonische afspraak gehad rond de 25 weken.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Precies

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier kwamen ze in de 7de maand langs, kopje koffie erbij, en ze stelde vragen over onze wensen etc. Ze vroeg nog of we bepaalde dingen hadden (kraampakket, huishoudspullen, of het bed op klossen ging, dat soort dingen). Ze heeft de babykamer niet geinspecteerd en ook geen babyspulletjes gecontroleerd ofzo. Het stelt minder voor dan je denkt, zo'n intake, het is geen screening ofzo ;)

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Fijn, dat is een geruststelling! Wetend dat ze niet al je spullen gaan keuren, dat had ik namelijk wel in me hoofd...
    Ik ga het afwachten en ondertussen gewoon shoppen wat ik leuk vind of nodig denk te hebben.

11. Elise1990

Elise1990 Actief lid

8 mei 2015
    185
    1
    16
    Vrouw
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    #31 Elise1990, 26 aug 2015
    Laatst bewerkt: 26 aug 2015
    Hallo ,

Ik ben zelf kraamverzorgende en doe ook de intakes . Na de schriftelijke bevestiging is het normaal dat ergens in de 6e maand een afspraak word gemaakt voor een intake aan huis ( eerste kind) of telefonische ( 2e of volgend kind) welke dan plaatsvind ergens in de 7e maand.

verder mag je zelf lekker weten wat je wel en niet koopt! Het enige wat van ons van belang is , is dat er 2 kruiken aanwezig zijn , genoeg hydrofiel doeken , kraampakket ,en het babybedje veilig is ( niet te breedde ruimtes tussen de spijlen en dik genoeg matrasje min 8/9cm dikte)

En zelfs dat kunnen we alleen maar meegeven als tips en adviezen , als ouders hier uiteindelijk toch anders over denken hebben wij hier niets over te zeggen.
    Wel is er een kans dat het in de overdracht naar het consultatiebureau word overgedragen , puur om onszelf in te dekken dat we er wel advies in hebben gegeven. Hier word verder niets mee gedaan .

Ook is het heel fijn als het bed van moeder op 80cm hoogte staat .
    Dit voor de controles en het verschonen van het bed! Dit heeft puur te maken met het feit dat we anders onze ruggen te veel overbelasten en we het anders wel kunnen vergeten om de pensioensleeftijd te halen in ons vak hahaha !

Maar je hoeft dus nog helemaal geen stress te hebben over waarom er nog geen verder contact is geweest!

12. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Hier zijn ze gister langs geweest voor een intake :)
    gewoon geduld hebben dus

Deel Deze Pagina