Hoi, Ik heb een ontzettend hongerige baby die niet genoeg kan krijgen en die nu steeds vaker komt, nu om de 2 uur terwijl het om de 3 uur was. Een fopspeen werkt totaal niet, hier wordt ze heel boos van en spuugt ze uit om nog harder te gaan huilen. Ik heb Friso gekocht voor hongerige baby's en het werkt perfect! Ze is weer tevreden en slaapt heerlijk. Ook spuugt ze veel minder. Nu zag ik ergens op zwangerschapspagina dat sommige mensen vinden dat je dat het beste alleen in overleg met het CB kan doen. Ik ben er nu dus op eigen initiatief mee begonnen. Ze is een maand oud en ze krijgt 60 ml borstvoeding (afgekolfd) en plm 60 ml flesvoeding dus 120 ml in totaal. Ze krijgt dus van de flesvoeding 7 x 60 ml = 420 ml per dag. Wat denken jullie moet ik wachten tot maandag om te kunnen overleggen of kan het geen kwaad? Het liefst ga ik er mee door want ze lijkt veel meer voldaan. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Hoi Sasgirl, ik heb nooit overlegd met het cb hierover. Ik zou niet weten waarom. Ben gewoon overgestapt. Volgens mij is het nergens voor nodig. Die voeding bevat niet extra calorieën of wat dan ook. Succes!
Ik heb ok friso voor hongerige baby's gegeven en zonder overleg met het Cb. Het was de beste keuze die ik heb gemaakt succes! en gewoon je gevoel volgen.
denk dat dat op de verpakking staat om te voorkomen dat mensen zelf roekeloos van voeding gaan veranderen... Zo van he, baby drinkt veel en rennen naar de supermarkt voor hongerige baby voeding, week erna: volgens mij heeft ie buikpijn en hop, naar naar de comfort voeding... Had ik ook toen ik was overgestapt, was eerst beetje huiverig maar inderdaad, het spugen was opeens bijna weg! Het is toch prima wat ze krijgt?
Dank jullie wel ik schrok al dat ik er zomaar mee begonnen was! Jullie hebben me weer helemaal gerustgesteld!
Hier net zo hoor... ik was vrij impulsief met comfort voeding begonnen in plaats van met de 'standaard' toen ik overstapte van borstvoeding op de fles. En later las ik op het pak ook dat je moest overleggen. Toen kwamen de twijfels! Maar fae deed het er ook supergoed op, dus tja. Ik heb het naderhand nog wel even gecheckt bij het cb hoor, maar ik heb gelukkig een fijn, meedenkend cb , die ook zagen dat het goed ging.
Wij zijn ook zonder het CB te vragen overgestapt. C had duidelijk meer honger dan hij aan voeding mocht hebben. Dat was rond de 3/4 maanden. Toen wilde hij 6*200 hebben, terwijl 1000cc de max is. Met hongerige babyvoeding zat hij weer precies op die 5*200 (voor 2 weken, daarna nog nutriton erbij) Zolang je op blijft letten dat je kleine genoeg blijft drinken is het goed. Want met die zwaardere voeding is er een kans dat ze wel erg voldaan is terwijl ze nog niet alle voedingsstoffen binnen heeft. De stelregel is: 150*kg = voeding per dag in cc. Dus als je kleine 4 kilo is, dan mag hij/zij 4*150=600cc verdeeld over de dag.