Nachtvoeding weglaten? CB zegt van wel..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mirjam2112, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Vandaag was ik bij het cb en vertelde dat Demi heel rommelig eet de laatste weken.
    Toen ze 3 maanden was dronk ze 4 x 200 en sliep ze van 7 tot 7.

Nu drinkt ze ook tussen de 800 en 900 op 'n dag maar dan verdeeld over soms wel 8-10 flessen en wordt ze 's nachts ook weer wakker.
    Volgens de kinderarts moesten we dit toch gaan aanpassen, Demi is 'n heel actief kind en heeft regelmaat nodig en voor ons zou het ook fijner zijn als er wat structuur in de dag komt.
    Het advies voor overdag was om de tijd tussen de voedingen minimaal 3,5 uur te laten zijn zodat ze meer per keer gaat eten, en als ze honger heeft proberen af te leiden en tijd te rekken. Dat gaat me op zich nog wel lukken. Met Demi in de buikdrager of lekker samen dansen, dan vermaakt ze zich wel.

Maar ze adviseerde ons ook om de nachtvoeding te laten vallen zodat ze 's ochtends met 'n goeie flinke fles begint en dan zou ze de rest van de dag weer beter gaan eten. Het advies was eigenlijk heel minimaal, gewoon niet meer geven. Maar eenmaal thuis dacht ik: HOE DAN!?
    Ik kan haar toch niet laten huilen 's nachts. Even 'n speentje geven doe ik wel vaker maar dan wordt ze alsnog na 'n uur weer wakker.

Mijn vraag is nu, wat moet ik doen? Misschien een klein flesje geven 's nachts en hopen dat ze daarop verder slaapt of helemaal niks geven maar hoe krijg ik haar dan weer in slaap? Of gewoon een normale fles geven zodat we allemaal weer terug naar bed kunnen ;)
    Oh ja, een papfles als laatste zijn we mee begonnen maar daar zijn de resultaten nog niet van bekend :)

2. ik zou dr gewoon snachts voorlopig nog een (kleine) fles geven hoor...anders krijg je dr wss niet meer in slaap en ook zielig om dr snachts zo honger te laten hebben.. mss kun je het proberen af te bouwen ofzo met snachts steeds minder voeding geven?

3. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    ja ik vind ook gewoon geven.
    Misschien heeft ze het wel niet nodig aldus 't cb, maar sommige kindjes hebben soms gewoon honger 's nachts. En niets werkt rustgevender dan een beetje melk. Je kan steeds wat minder geven als ze consequent 's nachts komt toch...?
    Maar laten huilen deden wij ook niet. Papa en mama willen ook slapen ;)

4. mirjam2112

Ze zei zelf ook al, ik snap dat 'n flesje geven verleidelijk is zodat je zelf ook weer terug naar bed kan.
    En dat is 't ook, maar ja ik denk ook honger = honger, speentje of niet.. toch?

5. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ja inderdaad, als het speentje niet werkt gaven wij vaak na 2x teruggeven borst of fles.
    Je weet zelf wel wanneer ze "jengelt" of echt honger heeft.
    Ach eigenlijk moet je gewoon doen wat je het beste lijkt.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als jij denkt dat ze honger heeft zou ik gewoon een flesje geven! Hier kreeg ik ook constant te horen dat ik de nachtvoeding moest laten vallen, maar ik had ook echt het idee dat hij het nodig had. Van de een op de andere dag vroeg hij er ook niet meer om, dus ging het helemaal vanzelf!

Trouwens alle flesjes gingen vanzelf (naar minder flessen) en zo ook het wegvallen van de avondfles voor het slapen gaan!

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    wat een onzin van het cb!
    Onze Demi heeft ook tot zeker 5,5 mnd een nachtfles gehad. En die kreeg wat meer flesjes met minder inhoud, want zij kreeg die grote hoeveelheden niet weg!
    Dus zij heeft ook zeker 4 of 5 mnd wel op 6 voedingen gezeten.
    En nu nog drinkt ze sochtends nooit meer dan 150/5 terwijl de gemiddelde beeb van haar leeeftijd hier minimiaal 180/6 drinkt.

Dus ik zou als ik jou was gewoon je kindje volgen in haar behoeften. Zolang ze niet teveel voeding voor haar gewicht binnen krijgt zie ik het probleem niet. En regelmaat komt dan vast vanzelf op den duur wel

8. mirjam2112

:confused:

Zo zit ik er nu ongeveer bij hihi

Vannacht om 3 uur een speentje gegeven toen ze wakker was, terug in bed gegaan en 10 minuten later weer 'n speentje.
    Ik zat op de rand van m'n bed om me aan te kleden voor 'n flesje toen ik dacht; 'he, ik hoor niks meer.....'
    Maar terug naar bed gegaan met de gedachte dat 't maar 10 minuten zou duren, was het ineens half 6 !
    Weer 'n speentje gegeven maar dat duurde geen minuut.
    Dus ik ga eruit, maak 'n flesje en geef haar alsnog even 'n speentje zodat ik m'n lenzen in kon doen (ze graait graag naar m'n bril namelijk :) )
    En toen........ sliep ze !
    Dus nu zit ik hier, wakker en verbaasd, te wachten tot ze wakker wordt. De fles staat nog in de flessenwarmer..
    Ze heeft gisteravond om 1800 de laatste fles gehad en dus vannacht niks !
    Ik ben helemaal verbaasd zeg...
    Ze zal zo toch wel wakker worden want het lijkt me dat ze nu wel écht honger heeft.
    Misschien was ze er wel aan gewend geraakt dat ze 's nachts 'n voeding kreeg (daarvoor sliep ze immers al door).

Ik had me er al op ingesteld om het te gaan afbouwen maar misschien hoeft dat dus niet.

Ze heeft gisteren ook nog prikjes gehad dus misschien slaapt ze daarom wel zo lang van de vermoeidheid of dat ze niet lekker is ofzo..

Zucht, had ik nou maar terug naar bed gegaan hihi :)

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou lekker toch. Gewoon vandaag verder gaan met een vast patroon. Zal idd gewenning zijn geweest. Zeker als ze het met 3 maanden al afkon met 4 flessen en nu op 8 - 10 zat. Komt goed joh.

10. mirjam2112

We zijn de enige die al op zijn hier ;)

Het is nu bijna half 8 en ik wacht nog steeds...

De fles is nog wel warm maar al 2 uur oud, kan ik die nog geven of beter van niet ?

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik lees het nu pas... beetje laat he... hahaha... Heerlijk dat het half 8 was (of nog later) als de fles nog warm is dan mag je hem nog geven. Dat is ook bijv. als je hem in een warmhoudhoes zet of zo.
    Als ie echt koud is, dan mag je hem niet meer opnieuw opwarmen.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Gek hè, dat het cb ook nog wel eens goede adviezen geeft ;)

Ik vind ook dat als je kind overdag loopt te klooien met d'r flessen, je de leiding even goed over moet nemen en op schema gaat voeden. Bij een kindje van 4 maanden het liefst een fles van 200cc om de 4 uur...

13. mirjam2112

Nou ik begon enthousiast maar 't werkt toch niet :cry:

Overdag lukt het me wel om de tijd ertussen te rekken maar dan nog drinkt ze d'r flessen niet leeg waardoor ze van 't weekend maar op 500/600 per dag zat. Veel te weinig natuurlijk en nu kwam ze afgelopen nacht 3 x.. Kan het haar niet kwalijk nemen ;)

Het viel ons op dat ze de papflessen wel leegdrinkt (200 + 2/3 scheppen nutrix) dus gaan we nu 6 scheppen nutrix verdelen over de flessen op 'n dag. Misschien dat dat werkt.

De leiding over nemen.. dat zou ik graag willen maar Demi houdt zo aardig de touwtjes in handen..
    Dus als er iemand nog tips heeft voor me? Ik weet 't even niet meer :rolleyes:

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Je meissie gewoon de touwtjes even in handen laten hebben? Met een zachte dwang van mama de juiste kant op...?

Dat cb... Vertelde ook dat Lena weer kwam om een flesje om een uur of 4. En die tak: dat moet ze toch afleren hoor... Grrr. Doe het zelf. Ze gaat krijsen en zonder flesje wordt ze echt niet stil... Nou jammer dan. Het gaat ook wel weer over. Probeer het wel af te bouwen en na een klein flesje werd ze vanochtend pas om half 8 wakker.

Je kan het toch niet dwingen, hoogstens sturen. Uiteindelijk was het hierzo dat Lena zelf al de flessen 'liet vallen'... Ze zit nu opeens nog maar op 2, ipv op de 5 van een maand geleden.

Uiteindelijk komt er echt wel een dag- en nachtritme in hoor... (hoop ik voor je ;))

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    is een grotere speen met drinken een idee? Zodat ze wat sneller gaat?
    En misschien is het weinig drinken een fase ? Fae heeft hier ook zeker een week maar zo'n 600 per dag gehad, een fles te weinig in principe! Maar toch was ze hartstikke goed gegroeid. Al met al heeft ze zo'n 3 weken lopen klooien met haar flessen (tussen de 3 en 4 maandne in) en toen deed ze het ineens weer goed. Wij merkte wel dat rijstebloem in de fles s avonds bij ons er voor zorgt dat ze zo'n anderhalf uur langer slaapt...

16. mirjam2112

Dat heb ik ook geprobeerd ja, vanmorgen dronkt ze 165, dus wel meer dan normaal maar nog niet zoals voorheen. Met een 123 speen was dat dus het werkt misschien wel 'n beetje..
    Ik leg me er maar bij neer denk ik..... hihi niks aan te doen he

Deel Deze Pagina