volgende week woensdag mag ik naar mijn huisarts. dit na mijn 3e miskraam in een jaar tijd, waarbij de laatste 2 in 2 maanden tijd is gebeurd. ik zit momenteel midden in mijn miskraam nr. 3, en heb al overleg gehad met de verloskundige, huisarts en gynaecoloog (middels huisarts). ondanks dat ik al 3 gezonde kinderen heb, lijkt het wel of het nu niet meer lukt. ze hebben het over progesteron wat te laag zou zijn (en de innesteling dus niet goed plaats vind of te weinig baarmoederslijm aanwezig is waarbij het niet blijft plakken), gezien het steeds voor de 5 weken verkeerd gaat. En ik kan daar nu dus med. voor krijgen. Nu mijn vraag: wat is jullie ervaring hiermee? Hoe gaat het verder in zijn werk, en is dit een goede optie om te overwegen voor we de MMM (verder) in zullen treden? Ik stel deze vragen uiteraard volgende week ook, maar gezien er hier ook meiden zijn die het herkennen of ook hebben meegemaakt vind ik jullie ervaringen erg fijn om te horen. Wat ik weet is dat ze mijn bloed iig in de gaten willen houden 1-2 cyclussen.. en moet weer ovulatietesten gebruiken.. Maar is het verstandig om er na de miskraam 'gewoon' weer voor te gaan of eerst een cyclus af te wachten?
Ik denk dat je meer reacties krijg als je dit in het topic vruchtbaarheidsbehandelingen vraagt. Het kan inderdaad zijn dat je te weinig progesteron aanmaakt. Je kan dan extra progesteron krijgen. Dit zijn bolletjes (het heet utrogestan, vaak ook afgekort hier op het forum voor utro) die je vaginaal inbrengt, vaak meerdere malen per dag. Dit doe je in het eerste trimester omdat het hormoon daar heel belangrijk is. Vanaf 10 weken neemt de placenta die functie over en heb je het niet meer zo nodig. Je kan vanaf je eisprong of vanaf positieve test (afhankelijk wat je gyn adviseert) het gaan gebruiken. Je kan wat bijwerkingen krijgen als duizelig, stemmingswisselingen, snel prikkelbaar, hoofdpijn, maar dat hoeft niet. Inlegkruisjes zijn ook wenselijk, want het loopt er ook uit beneden en dat is niet zo fijn (understatement haha). Als je meer wilt weten vraag maar raak of stuur een pb! Wat betreft je andere vraag, je kan er in principe meteen weer voor gaan als dat goed voelt.
Ik heb meerdere miskramen gehad (7, waaronder een tweeling) en dit bleek het gevolg te zijn van een progesterontekort. Uiteindelijk utrogestan gebruikt en twee kinderen mogen krijgen. Mijn ervaring is eigenlijk alleen maar positief. Wat ik wel weet is dat een progesterontekort weinig voorkomt als oorzaak van herhaalde miskramen. De vraag is of dit de oorzaak bij jou is en persoonlijk zou ik ook verder (bloed)onderzoek vragen om andere mogelijke oorzaken te onderzoeken. Je mag er direct weer voorgaan, mits je daar aan toe bent.
ik mag over 1,5 week naar de gynaecoloog en middels haar overleggen.. de huisarts krabbelde ineens terug.. inmiddels wel (3dagen later) mijn piek gevonden en wel benut.. dus afwachten maar weer
Herkenbaar. Wij hebben ook 2 gezonde kinderen en ik heb nu in een jaar 3 miskramen gehad. Ik mag onderzoeen doen, maar vaak komt daar niets uit en ik mag dan 3 maand niet zwanger worden.. Ik denk ook wel eens aan een progesteron te kort. Kunnen ze dat achterhalen door bloedprikken oid? Misschien raar of juist gerelateerd, maar sinds 1.5 jaar vloei ik voor mijn menstruatie al licht. Zou dat in verband kunnen staan misschien of is het herkenbaar?
Ik ben 2 weken geleden geweest. Ze hebben een echo gemaakt en dat zag er goed uit allemaal. Had net een eisprong gehad toen. Het enige wat nog kon was de hormonen checken maar ze gaf aan doen ik dan 3 maand niet mocht proberen zwanger te worden dus maar niet gedaan. Ben benieuwd wat jou gyn zegt. Ik denk bij mezelf namelijk wel een disbalans in hormonen omdat ik ook andere klachten heb die daaraan gelinkt zijn.
ik moet dan heen 3 of 4 dagen voor nod.. mits ik weer exact een week na eisprong weer begin met roze verlies.. dan weet ik dat ik weer veel vroeger ongesteld ga worden.. voorheen 30 dagen.. mag nu blij zijn met 23/24 dagen (en dat voelt niet fijn). ze zal dan vast wel niet kunnen zien of er een bevruchting heeft plaatsgevonden.. want 1 dag voor de lh piek nog wel geneenschap gehad.. (kon dag erna niet meer ivm dat vl weg moest om te werken tot vanavond). Dus zal een verloren ronde zijn.. Ik hou je op de hoogte.. de vk denkt iig wel aan progestron tekort, dus ben benieuwd wat de gyn. zegt. In okt. zag alles er goed uit zei ze na de mk. maar ja.. die korte cyclus hoort absoluut niet bij me..
Ik heb even overlegd en ik mag ook alleen dit laten onderzoeken ipv een groot onderzoek zonder zwanger raken. Ik moet alleen de 3e dag van mijn menstruatie komen. Hmmm dat is weer anders dan bij jou.
ben, alweer, een week na eisprong ongesteld geworden.. weer een week te vroeg.. cd 22 Dus grote lol as donderdag.. word hier echt moedeloos van..
ik mag die bloedonderzoek laten doen voor de chromosoom afwijking, zowel ik als vl. Daarnaast afgesproken dat als ik eind maart nog niet weer zwanger ben geweest ik ook die stollingsonderzoek laat doen (daarvoor moet je dus 3 maanden na een mk laten doen en dus zolang wachten). Ondertussen blijven we het gezellig houden en hebben we wel al een startschot voor april om over te gaan naar de fertiliteitspoli (als we dat willen en gaan overwegen). Inwendige onderzoek zag er goed uit zei ze.. moet enkel mijn cyclus verder bijhouden en werken met ovutesten.. want dan had ik meer inzicht en kon dat zo worden meegenomen na april (houdt het al een jaar bij, dus dat komt wel goed.. enkel de ovu-testen pas sinds november). Helaas voor mijn gevoel nog niet echt verder
ja zou kunnen.. alleen vreemde is.. heb gisteren 2x een posi-test gehad, vandaag ook 2x getest en is wel opgelopen.. ws toch een innestelingsbloeding? maandag nog een test en kijken hoe die dan is.. is die nog duidelijker dan een CB samen met vl en dan geloof ik het wel
de predictor is van vanmiddag.. de dipstick van gistermiddag... echt bizar.. ik en vl snappen er niets van
onderste is van vanmorgen.. bovenste van zaterdag vk al gesproken en mag vervroegd heen de 16e. die gaf aan dat de testen er goed uit zagen en ook snel is opgelopen..
Indd. Duidelijker kan volgens mij ook niet Hoe waren je testen tijdens je laatste 3 zwangerschappen ?liepen die ook zo mooi op? Ik heb nog nooit zo'n mooie donkere test gehad! Maar goed maakt ook niet uit want ik heb ook twee kindjes gekregen met lichte testen Je geeft me weer een beetje hoop!
Nee die liepen niet zo snel op.. wel met soms een negatieve test tussendoor en andere test was dan weer positief.. dus kreeg toen elke keer een bloedtest.. ja, ik hoop echt op een plakkertje.. al ben ik wel heel eerlijk, voel me heel anders (meer relaxter ofzo zei vl) dan bij de vorige mk