Onderzoeken n.a.v. miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door levi82, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. levi82

levi82 Lid

18 aug 2008
    42
    0
    0
    Na twee miskramen heeft het ziekenhuis aangeboden een aantal onderzoeken te doen. Chromosonen, bloed ed...

Over drie weken gaan we dit pas uitgebreid bespreken met de gynaecoloog.

Wie heeft ook zulke onderzoeken gehad?

Wat hield het precies in?

En kwam er wat uit?

2. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Wij hebben 2 keer een Missed Abortion gehad en mochten ook onderzoeken laten doen.
    Volgens de gynaecoloog komt uit 5% van die onderzoeken uitslag. Heel weinig dus.
    Wij hebben besloten het niet te doen.
    Mocht het nou een 3e keer gebeuren, dan zeker wel. Dan geloven we niet meer in 'domme pech'.

Sterkte!

3. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Ik heb ook 2 keer een mk gehad. Zit nu midden in de 2e :( wij wachten het idd ook nog 1 keer af. Als het nog een 3e keer misgaat willen we de onderzoeken dus wel..

4. mamaomi

mamaomi Lid

1 feb 2009
    41
    0
    0
    huismoeder
    tiel
    hey meid
    ik heb nu 3 mk gehad en ze gaan me idd ook verder onderzoeken vind het een heel prettig iedee ik krijg nu eerst een operatie ze gaan in me baarmoeder kijken of er geen verklevingen of andere rare dingen zitten krijgen chromosomen onderzoek en het andere bloedonderzoek kan pas al je 3 maanden niet zwanger ben geweest ! helaas heel veel sterkte ik vind het prettig dat ze eindelijk gaan kijken wat er is misschien voor jou ook wel
    xxjes

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb 1 MA en 1 miskraam gehad. Ook bij mij hebben ze een baarmoederfoto gemaakt. (erg pijnlijk, gelukkig maar 10 sec.!)Hierop zag alles er goed uit. Ook werd bloed bij mijn man en ik afgenomen voor het chromosomenonderzoek en 6 weken later ook bloed bij mij voor trombose, schildklier, iets in de hersenen (hypo....) vitamine en mineralen. De uitslagen krijgen wij binnenkort.
    Wij wilden juist de onderzoeken laten doen om alles uit te sluiten. Als blijkt dat wij een afwijking hebben kunnen we daarop verder gaan of stoppen met alle behandelingen, rouwen en verder gaan met het leven, want op dit moment draait alles om zwanger raken.

Succes!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Hier al heel veel bloedonderzoek gehad en tot op heden komt er niks uit. In het algemeen wordt gekeken naar bloedstolling, antistoffen, suiker, nierwaardes, schildklier, chromosomen, vitamines, hormonen en nog een boel dingen. Wij hebben na 3 miskramen besloten om onderzoek te doen omdat ik daarvoor nog geen zin had in de medische rompslomp en de kans dat er iets uitkomt erg klein is. Inmiddels zijn we alweer 2 miskramen verder en krijg ik over een week of 6 krijg weer nieuwe bloedonderzoeken en worden er een aantal opnieuw gedaan. Verder krijg ik een waterecho om eventuele afwijkingen in de baarmoeder op te speuren. Grote kans dat er weer niks uitkomt. Dat betekent niet zonder meer dat het domme pech is, maar dat de medische wetenschap nu eenmaal niet zover is. Veel oorzaken zijn nog niet te onderzoeken, te behandelen of levert het onderzoek juist meer schade aan de baarmoeder en het slijmvlies op.
    Hou er overigens rekening mee dat de uitslag soms maanden duurt, met name het chromosomenonderzoek duurt erg lang. En verder mag je voor een aantal bloedwaardes drie maanden niet zwanger zijn geweest. Persoonlijk vonden wij dat de grootste belasting van alles.

7. levi82

levi82 Lid

18 aug 2008
    42
    0
    0
    Het is dus niet niks al die onderzoeken.

Zie er nu wel een beetje tegenop. Maar aan de andere kant, als er iets mis is, dan wil ik het liever dat ook maar gelijk weten!

6 april hebben we een afspraak bij de gynaecoloog waarin we alles door gaan bespreken.

We wachten nu maar met zwanger worden totdat alle onderzoeken achter de rug zijn ...

Iedereen die er middenin zit of er ook nog aan moet beginnen: heel veel succes ermee !

8. miesje

miesje Actief lid

20 okt 2006
    114
    0
    0
    belgie, de kempen
    Hoi,

Ook ik heb 2 miskramen achter de rug.
    Wij hebben al een gezonde dochter van 11 jaar die zonder problemen er gekomen is. (dus geen miskramen gehad)

Na mijn 2de miskraam is er een onderzoek gebeurd op het vruchtje.
    Dit was compleet normaal, geen afwijkingen gevonden.
    Daarna ben ik door mijn gyn wat in de kou blijven staan.

Op aanraden van huisarts ben ik naar een nieuwe gyn gestapt.
    Deze is meteen gekomen met het voorstel om allerlei onderzoeken te laten doen.
    Genetische onderzoeken, stollingsonderzoek, echo's en slijmonderzoek,...
    Ik heb maandag 23/3 een gesprek met mijn gynaecoloog.

De uitslag van het genetisch onderzoek gaat er nog niet zijn maar hij zei me al dat we er voorlopig vanuit zullen gaan dat dit allemaal ok zal zijn.
    De echo zag er ook al normaal uit.

Ik weet niet of er nog een laprascopie gaat volgen? Waarbij ze dus in mijn baarmoeder kijken en naar de eileiders ed

Ben wel eens benieuwd? Soms twijfel ik of ik er nog wel mee wil doorgaan.
    Ben emotioneel redelijk een wrak na die 2 miskramen. Ik kan het niet van me afzetten. Langs de ene kant wil ik het nog eens proberen, langs de andere kant wil ik er gewoon mee stoppen gewoon om de angst en omdat ik straks ook geen oude mama wil zijn.

Ik zie wel wat het brengt.

Ik wens iedereen hier heel veel sterkte, ik weet ook perfect wat het is om het mee te maken.

groeten miesje

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb 3 miskramen gehad met 5w, 8w en 16w.
    Daarna heb ik bloedonderzoeken gehad. Waaronder een stollingsonderzoek, ik heb idd een stollingsafwijking. Of ik daardoor de MK-en heb gehad is niet duidelijk, wel heb ik een voldragen zwangerschap gehad na de miskramen. ZONDER medicatie of wat dan ook voor de stollingsafwijking.

10. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi,

Ik heb 3 miskramen gehad en 6 maart zijn we naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken zodat er naar verschillende zaken gekeken kan worden. Zoals ook eerder gezegd: bij 85% van de onderzochte gevallen is niets te vinden. In mijn geval benadrukte de gyn ook nog eens dat ik nog rond de 70% kans op een gezonde zwangerschap heb (combi leeftijd en aantal miskramen). Uiteraard een ontzettende dooddoener maar ja ... het blijft statistiek.

11. miesje

miesje Actief lid

20 okt 2006
    114
    0
    0
    belgie, de kempen
    Hallo iedereen,

Uit mijn onderzoeken is voortgekomen dat ik een tekort heb aan vitamine B12, dit kan leiden tot miskramen.

Ook had ik een verhoogd homocysteïne, ook dit kan aanleiding geven tot miskramen.
    Hiervoor zal ik een hoge dosis foliumzuur moeten nemen.

Foliumzuur nemen heeft enkel een werking als het B12 in orde is.
    Is hieraan tekort dan gaat het foliumzuur niet goed zijn werking doen.

Misschien hebben jullie hier iets aan.

Ik weet nog niet hoe ik de toekomst zie.

Ik had gezegd als er iets uit de onderzoeken komt waardoor ik meer kans maak op een miskraam dan stop ik ermee.
    Ik kan het geen derde keer aan dat het misloopt.

Ik bekijk het wel.

Veel sterkte voor jullie allemaal.

Groeten Miesje

Deel Deze Pagina