Alternatief voor de puckabag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lisa2005, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoonlief groeit bijna uit de puckabag maar slaapt nog in zijn ledikantje zonder dekens omdat hij nogal een woelwatertje is.
    Er zijn helaas geen grotere puckabags te krijgen dus nu zoek ik slaapzakken die qua comfort er op lijken. Gewone winterslaapzakken werken niet, daar slaapt hij niet goed in.
    Heeft iemand een idee?

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hier helaas ook bijna te klein.. doordat ze onder een dekbed ligt, in een 1 persoonsbed, ligt ze juist heel rustig. Haal ik het dekbed weg, ligt ze ook niet stil. Nu ligt ze in een dun slaapzakje van de hema onder het dekbed. Dat gaat goed. Gelukkig is het niet meer zo koud. Binnenkort ga ik het helemaal zonder slaapzakje proberen.

3. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Verder niemand?

4. Janna

Janna Fanatiek lid

#4 Janna, 14 apr 2014
    Laatst bewerkt: 14 apr 2014
    Tja, ik denk dat er behalve een gewone dikke winterslaapzak niet echt een alternatief is.

Wat is precies het probleem met een gewone (winter)slaapzak? Hoe komt het dat hij daar niet goed in slaapt? Ik heb zelf nooit een puckabag gehad, maar mijn beeld is dat het een redelijk normale slaapzak is, alleen dan vierseizoenen, waarvan de dikste echt heel lekker warm is.

Edit: Ik zie dus niet echt in waarom een woelend kind, dat wel goed slaapt in een puckabag, niet goed zou kunnen slapen in een gewone slaapzak.

Mijn dochter woelt ook behoorlijk, al wordt dat wel wat minder. Maar zij slaapt prima in een normale slaapzak. Overigens ligt ze nu bijna niet meer in een winterslaapzak met mouwen, maar in een winterslaapzak zonder mouwen. En ze is echt een koukleumpje. Het wordt echter steeds warmer, dus persoonlijk zou ik nu überhaupt niet meer in zoiets warms investeren. Maar ik weet dat iedereen die eenmaal de puchabag probeert nooit meer anders wil! :D

5. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een brutale vraag tussendoor :) ik heb er net 1 aangeschaft en m'n ventje slaapt er heerlijk in. Nu ben ik op zoek naar een tweede voor de wasmomenten en opvangdagen. Is er iemand die toevallig de puckabag wil verkopen :D:)

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Maggie, staan ze niet op mp?
    Ik wil de mijne pas wegdoen als het weer iets stabieler is. Deze week wordt het snachts te koud voor een dun slaapzakje,ze heeft nml een dun dekbed dat ik kon combineren met de slaapzak.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    combi sleeper is hetzelfde idee en die is groter. zowel breder van onder als langer. ik heb ze beide namenlijk

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    maar als het gaat om het bontje aan de binnenkant, die heeft alleen de puckabag. ik snap ook niet waarom een gewone slaapzak niet wil

9. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan het niet verklaren maar hij slaapt echt veel onrustiger in een gewone winterslaapzak.

10. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL

Ze staan idd wel op marktplaats maar erg weinig! Ik heb al op een aantal gereageerd even afwachten dus. Maar wat een fijne zak! Met de puckababy mini werd hij altijd meerdere keren per nacht wakker en nu? Geen 1 keer!!! Heerlijk!

11. adi

adi Niet meer actief

Als hij zo'n erg dikke slaapzak gewend is, heeft ie het misschien te koud in een gewone slaapzak?

Hoe oud is hij?

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat het toch iets is dat je op een gegeven moment moet afleren...ik weet niet hoe oud hij is, gok iets van 2?? Maar straks als hij een kleuter is zal hij ook zonder moeten lijkt mij.

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje was een winterslaapzak gewend (sowieso altijd een slaapzak gehad) en vorige week van de ene op de andere dag een dekbed gedaan. Hij slaapt er prima onder. Moeten hem in de avond als hij net slaapt soms even toedekken en soms ook even voordat wij gaan slapen maar verder slaapt hij er prima mee. Het kan best zijn dat hij in de nacht ook soms eronderuit kruipt maar toch slaapt hij gewoon door en word ook de normale tijd wakker. Misschien iets om te proberen? Of een deken met laken?

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Zat ik ook aan te denken. Misschien eens proberen om hem extra warm aan te kleden in en winterslaapzak? Dikke pyjama (badstof, velours of flanel), romper lange mouw, evt. zelfs sokken.

Ons meisje sliep aan het begin van de herfst ook een aantal nachten heel onrustig in haar winterslaapzak. Ze had het gewoon koud. Toen we haar warmer aankleedden, sliep ze direct veel beter. (En toen het nog kouder werd, legde we een dekentje over haar heen, maar dat wil je waarschijnlijk niet, omdat hij nu ook gewend is zonder dekentje te slapen.)

15. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij is in januari 2 geworden.
    Een deken lukt niet omdat hij vaak zittend in slaap valt en dan voorover valt.
    Ik ga het met een gewone slaapzak en warmere pyjama proberen.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Proest! Zie het voor me! :D

Hoop dat het op die manier lukt!

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou een lekkere wollen pyjama kopen, heerlijk warm zacht en behaaglijk. Eventueel een wollen slaapzak erbij Smafolk wollen jumpsuit blauw | Jumpsuits | Little shop around the corner bv zo'n jumpsuit, of gewoon een wollen longsleeve met shirt. De Disana slaapzak is ideaal en echt lang, de 75cm is nl de lengte van de zak, dus wat onder de oksels van je kind begint, niet over de schouders gemeten. hier kunnen kindjes vaak tot wel 3,5-4 jaar in. Disana wollen slaapzak groen (maat 75) | Slaapzakken en dekens | Little shop around the corner

18. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip, ziet er aangenaam uit.

19. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het ziet er ook best komisch uit ;)

20. Anjou

Anjou Niet meer actief

Als het gaat omdat zachte dan is de Babyboum super. Ons mannetje ook na de puck. Hij is dun maar net zo warm als de puck

12-36m Softy < Slaapzak

Deel Deze Pagina