wanneer neusamandelen verwijderen en ervaring gezocht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MoederK, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    #1 MoederK, 6 feb 2015
    Laatst bewerkt: 6 feb 2015
    Hallo,
    Mijn zoontje is nu 2, 5 jaar en al zijn hele leventje vrijwel altijd verkouden.
    Ook kwijlt hij nog steeds heel veel.
    Verder ook sneller last van zijn luchtwegen en vaak ziek.

Verdere info is dat hij vrijwel iedere avond verhoging/ koorts heeft (volgens
    de kinderarts ligt zijn temp algemeen waarschijnlijk wat hoger??

Verder eet hij nauwelijks avondeten (wel brood en fruit, maar maak ik me nog niet zo druk om

Nu zag ik pas opeens informatie over neusamandelen verwijderen voorbij komen en zou ik graag willen weten bij wie z'n kind dit gedaan is en om welke reden?
    Is het ook van toepassing bij mijn zoontje zijn "klachten"?

)

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Kleine opmerking mensen hebben maar 1 neusamandel (het is wel keelamandelen)
    Ik kan je meer ervaring pas medio februari geven maar vooral klachten van opgezette neusamandel zijn door mond ademen snurken snotterig vaan verkouden ziek met koorts ontstoken amandel dat soort dingen
    Kan me voorstellen dat slecht eten een neveneffect is als je neus dicht zit
    Hier zon beetje om de 2 weken 1 week flink ziek met hoge koorts, gewoon doorverwijzing kno gevraagd daar werd direct besloten dat hij beter zonder kan en operatie gepland

3. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Dankje.
    Oh, 1 amandel dus haha

Hij is trouwens een jaar ouder dan ik aangaf. ..oeps
    Ga het er toch eens met de huisarts over hebben.

Hij heeft niet alle kenmerken dus wil eerst goed advies inwinnen of het wel zin heeft.
    Maar de meeste kenmerken zijn wel op hem van toepassing.
    Alleen denk ik dan wel weer dat een huisarts of kinderarts er niet zomaar niet over begint...?

Alvast succes voor jullie!

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Volgens mij doen ze het niet zo graag, keelamandelen ook niet, omdat ze toch menig bacterie buiten je lichaam houden. Vroeger dachten ze bijvoorbeeld dat je ze voor niks had maar daar zijn ze op teruggekomen. Ik zou het navragen maar kan zijn dat de dokter liever eerst wat anders wil proberen om de amandel te sparen.

Succes!

5. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is geopereerd met 17 maanden, dat is vrij vroeg.

Hij had last van slaapapneu en werd zo'n 6x per nacht met schrik wakker.

Voor de rest had hij niet veel klachten. Ik ben naar de huisarts gegaan en die hoorde het meteen aan zijn ademhalen.
    4 Weken later de operatie en nog een week later sliep hij door.

Het was een kleine ingreep, met veel positieve gevolgen.
    Omdat hij ineens doorsliep en goed sliep, werd het een nog positiever jongetje.

Een huisarts kan dat vaak wel beoordelen. Ook wordt hij/zij nog beoordeeld door de KNO-arts.
    Als zij twijfelen hoor je het vanzelf wel.

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Onze jongste was nog geen 2 jaar, en is om dezelfde reden als die dingen die jij aangeeft geopereerd. Daarbij wel elke maand ook nog hoge koorts.
    Helaas heeft het hem niks geholpen :(

Onze oudste is met 2,5 jaar geopereerd, maar daarbij ook aan zijn keelamandelen. Hij had heel veel keelontsteking en daarom zijn beide eruit gegaan. Bij hem hielp het wel goed

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier was t een combinatie met 2 jaar en 2 mnd,

Klachten waren snurken, altijd verkouden, moe en hangerig, veel kwijlen, speelgoed in de mond doen, open mond gedrag blijvend kokhalsen, echter ze was nooit er ziek van..

Nu ziet het er naar uit dag ze nog een keer mag, de neusamandel is weer terug gegroeid, kans 1 op 20 nu is t wederom te veel verkouden, kwijlen moe en hangerig, en met tijden open mond

8. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Dankje voor de reacties.

Heb hem eergisteren weer bloed laten prikken dus als de kinderarts belt voor de uitslag zal ik er eens naar informeren

9. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Kans 1 op 20? Volgens mij veel groter. Bij ons zei KNO dat de neusamandel, als je die voor de leeftijd van vier jaar laat weghalen, dat die vaak weer aangroeit. Helaas, hier ook, met anderhalf en twee en een half jaar, nog steeds bijna altijd een loopneus. Dus ik vermoed weer aangegroeid. En bijna altijd een luchtweginfectie na een verkoudheid.

Deel Deze Pagina