Sarah drinkt amper

Discussie in 'Voeding' gestart door Marscha, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik ben vanaf gister de borstvoeding aan het afbouwen naar flesvoeding door bepaalde redenen (zie mn andere topic)

Nu is dit de 2e dag en ik geef steeds eind van de middag de fles ipv de borst.

Nu weet ik dus nooit hoeveel ze dronk aan de borst maar ze groeide als kool. Nu ik dus 1 voeding vervang door de fles moet ik die volgens de verpakking vullen tot 150 ml met water en dan 5 schepjes afgestreken poeder.

Keurig gedaan dus dan komt het iets boven de 150ml in dat flesje. Dan warm ik hem op in een speciale flessenwarmer zodat ik hem niet te warm of koud kan doen (ben nogal een kluns daarin :oops:) En geef ik hem aan Saar.

Ze zuigt enorm aan de fles en valt na een half uurtje in slaap. en als ik dan naar de fles kijk zit de melk nog iets onder de 150ml! En als ik haar laat boren valt ze op mn schouder alsnog in slaap.

Ze drinkt dus amper maar lijkt heel tevreden... zo ongeveer hetzelfde als aan de borst.

Ik heb zo'n 1-2-3 speen erop zitten en heb alle 3 de standen geprobeerd.

Heeft iemand hier ervaring mee? want ik neem aan dat ze zometeen weer wakker word met enorme honger... en moet ik dan alsnog de fles geven of moet ik dan weer de borst geven..?

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    dan ligt het op zeker aan de speen die er op zit. ik weet niet welke fles je gebruikt, maar ik heb goede ervaringen met de aventflesjes die hebben een standaard newborn speen erop zitten en die ging hier altijd hartstikke goed moet ik zeggen.

Dus ik zou als ik jou was een andere fles met bijbehorend andere speen gaan aanschaffen meid, dit ligt niet aan je meisje of aan de voeding maar 100% zeker aan de speen, zeker als je zelf al aangeeft dat ze er goed aan zuigt. heb je er zelf aan aan gezogen om te zien wat jij binnen krijgt?

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

nee bah haha moet er niet aan denken maar ik had hem rechtop gezet op de bank tegen een kussen en toen ik terug kwam was hij omgevallen en liep er flink wat melk uit dus lijkt me raar dat er dan niets uitkomt als er ook nog eens aan gezogen wordt...?

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien moet ze nog erg wennen aan het drinken uit een flesje en krijgt ze er gewoon niet zoveel uit?

Er zijn speciale speentjes die op een tepel lijken, is dat een idee?

Ik roep maar wat...

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

ja ik heb idd wel zo'n fopspeen die op een tepel lijkt... wist niet dat daar ook drink spenen van waren...!

moet ik even kijken morgen.

thanks

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
  7. Marscha

Marscha Niet meer actief

oja nou kijken of ze die ook bij prenetal verkopen, dan hoef ik hem niet te bestellen.

ziet er wel grappig uit, en die naam is ook wel hilarisch haha! :D

8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    tommee tippie te koop bij de etos, die heb ik ook gehad omdat de borstvoeding niet goed ging en we over gingen op de fles. dat kan natuurlijk ook een optie zijn. succes in ieder geval meis

9. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ja oh de etos verkoopt hem dus ook! ;)

Ga ik daar eventjes kijken!

Bedankttt

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ook kan, is dat Sarah te hard zuigt en daardoor niets uit de fles krijgt. Zo klinkt het wel als ik het zo lees, want dat was bij Eva in ieder geval zo, met de Avent speen viel ze na een paar minuten in slaap na nog geen 50ml gedronken te hebben, terwijl de meeste kindjes (ook de kindjes die bv krijgen) er goed mee overweg kunnen. Wij hebben toen een difrax maat M en kruidvast 3 standen speen gekocht (model kers) en dat ging en gaat wel heel goed.

11. Marscha

Marscha Niet meer actief

Hmm dus dit wordt net zoals de fopspeen weer een spenenjacht! net zolang tot het goed gaat haha, ze moest namelijk ook niets van fopspenen hebben, tot ik een tepelvormige speen van "papa's keuze" kocht.

We gaan gewoon zoeken!

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    dat kan inderdaad ook nog ja (zeker als ze de speen niet helemaal in de mond heeft). als ze te hard zuigt, zuigt ze de speen in elkaar zeg maar en dan komt er ook niks door, dat heb je vaak met spenen die van heel zacht siliconen zijn gemaakt zoals die goedkope flesjes van bijvoorbeeld kruitvat of etes, die zuigen ze heel makkelijk in zeg maar waardoor er ook niets door komt. dat gebeurt minder vaak bij de wat kwalitatief betere spenen.

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik zou dan zeggen loop langs de etos en kijk of ze bij die van jullie ook die tommee tippie verkopen. die zuigen ze niet 1-2-3 in en hebben de vorm van je tepel zodat die overgang wat makkelijker is voor de kleine.
    succes meis

14. Marscha

Marscha Niet meer actief

Oh oke, ik heb geen idee wat voor speen ik heb maar die andere speen die er eerst opzat moest ze niet en deze 1-2-3 speen wel...

dus ik laat me wel adviseren bij de drogist dan, kijken wat ze daar zeggen.

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    heel veel succes in ieder geval meis, kan me voorstellen dat dit gewoon even balen is voor je.
    groetjes sjaan

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ze bij ons op het consultatiebureau vertelden, is dat de Aventspeen waarschijnlijk te lang was en dat ze 'm daardoor dichtzoog. Een kortere speen (bv kers model) zou misschien wat beter gaan. En dat klopte dus. Succes maar weer!

17. Marscha

Marscha Niet meer actief

Naja zo'n ramp is het niet, ze kwam inderdaad een half uur daarna alweer en toen heb k de fles gewoon weer opgewarmd en alsnog gegeven en toen ging het al iets beter, ze had bijna de hele fles op.

maar ze heeft er nogal wat moeite mee haha duurde erg lang voordatie op was... weet niet hoelang babies normaal aan de fles zitten maar madam was aan de borst al na 10 min klaar. en dan kon ze weer 4 tot 7 uur verder slapen.

aan de fles was ze zeker 45 min bezig en met het boeren erbij (dat moet met de fles wat langer dan aan de borst) was ik dik een uur bezig...!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij is het de bedoeling dat ze de fles in 15-10 minuten leegheeft. Als het zo lang duurt is borstvoeding uiteindelijk makkelijker natuurlijk ;). Maar waarschijnlijk moet ze of nog even wennen, of heb je toch een andere speen nodig.

19. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ja denk dat ze gewoon nog moet wennen... hoop dat het beter gaat met een andere speen.

Deel Deze Pagina