Ik heb heb momenteel corona en vind het lastig wanneer ik niet meer besmettelijk ben. Op rivm site staat 24 uur klachtenvrij. Ik heb eigenlijk niet echt heel veel typische corona klachten gehad behalve wat hoofdpijn (geen keelpijn, niet hoesten, geen spierpijn). Ik heb geen hoofdpijn meer maar ben wel nog en moe en voel me nog wel wat ellendig. Ben donderdag overigens positief getest. Ik zit nu in isolatie van mijn gezin en zou natuurlijk graag weer met iedereen knuffelen enz. Maar ik wil niet te vroeg uit isolatie gaan masr ook niet te lang. Weet iemand hoe dit zit?
Ik zou me na 7 dagen dan opnieuw laten testen. Of nog beter, de ggd bellen. Die weten het vast. Veel beterschap! Lijkt me zo rot
Tegen mij zeiden ze dat ik klachtenvrij moet zijn, en dan specifiek hoesten, kuchen, niezen, neusverkoudheid. maar nog wel hoofdpijn, vermoeidheid en minder geur/smaak mag hebben. Testen na 7 dagen had geen nut is mij verteld, omdat je nog wekenlang het virus bij je kan dragen omdat je lichaam het nog niet opgeruimd heeft. Akelig hè, wanneer doe je het goed...
Bij mijn weten als je positief getest word zonder de echte klachten je 7 dagen in quarantaine moeten en mag je daarna weer eruit.
Je moet 24 uur klachtenvrij zijn en het moet minimaal 7 dagen na de start van de klachten zijn. Er stond een lijstje op de site van het rivm, maar dat is weg. Daar stond op dat moeheid tot restklachten behoort. Je mag iig geen koorts meer hebben. Er zijn ook diverse onderzoeken die zeggen dat er na 7 a 8 dagen meestal geen besmetbaar virus meer wordt gevonden. Bij ernstige gevallen kan die termijn wel oplopen. De pcr test kan langer positief aangeven maar die test spoort alleen het virus op. Dat kan okk dood virus zijn. Het zegt niks over de besmettelijkheid.
Bij mij heeft de Ggd me gebeld op dag 4 en dag 10 en mijn klachten met me doorgenomen. Mijn besmetting is van een maand geleden dus ik weet niet hoe de regels nu zijn Maar het was toen 7 dagen minimaal thuis en daarna na 24u klachtenvrij. Maar bij klachtenvrij tellen niet mee: vermoeidheid, geur en smaakverlies. Als je echt nog langer thuis zit en je hebt nog een kuchje dan gaan ze op een gegeven ogenblik ook zeggen dat je niet meer besmettelijk bent. De meeste gezonde mensen blijven maar 2 weken besmettelijk is mij verteld.
24u klachtenvrij na minimaal 7 dagen. Ik mocht maandag eruit, heel erg fijn! Klachtenvrij is; niet hoesten, niezen, loopneus/neusverkouden, koortsvrij, keelpijn.
Een collega van mij had geen klachten maar wel positief getest. Hij hoefde maar 3 dagen in quarantaine tenzij hij wel klachten begon te ontwikken natuurlijk
TS, waarom bel je niet met de instantie die hierover gaat? (GGD) Nu krijg je weer 3 of 4 verschillende antwoorden. Lijkt mij dat het nogal belangrijk is of je wel of niet mer besmettelijk bent in verband met doorgeven aan anderen.
Ik had donderdag ook een positieve test en mag morgen weer naar buiten. Heb nooit gehoest of griepachtige verschijnselen gehad. Alleen erg vermoeid, geur en smaak weg en hoofdpijn. Dat is niet besmettelijk.
Nou ik heb de GGD dat ook gevraagd maar zij deed nogal vaag. Moe gaf ze idd aan dat een restklacht was. Maar verder vertelde ze niet veel. De week waarin ik hdt heb gekregen was ik ook ongesteld en dan voel ik mijn altijd wat minder, heb hoofdpijn en diaree. Maar het is dus lastig of dat van de corona was of ongesteldheid. Het is niet zo dat ik naar buiten wil en daarom klachtenvrij wil zijn. Wil gewoon geen afstand meer houden van mijn familie. Ik vroeg me met name van dat ellendige gevoel af of dit een "besmettelijke" klacht is. Voel me een beetje zoals je je voelt als je ziek bent geweest en dan twijfel je of je weer kunt werken of niet omdat je nog njet helemaal fit bent.
Opnieuw testen is zinloos, want je kunt nog een hele tijd positief blijven testen terwijl je niet meer besmettelijk bent.