Speelafspraakjes en logeerpartijtjes

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Felice, Dec 16, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Ik sta in dubio.
    Tijdens de intelligente lockdown afgelopen voorjaar hebben de kids tot de meivakantie alleen maar met 1 stel buurkinderen gespeeld, vanaf de meivakantie ook weer met schoolvriendinnetjes (na de meivakantie gingen ze ook weer deels naar school).
    Afgelopen zomer- en herfstvakantie ook logeerpartijtjes uit en thuis.

Maar nu denk ik, het is de bedoeling zoveel mogelijk thuis te blijven: dus nee, niet doen.
    Aan de andere kant, scholen zijn voornamelijk dicht omdat ouders dan meer gaan thuiswerken en er geen ophopingen van ouders bij school zijn, m.a.w. aan de kinderen zelf ligt het niet.

Dus tja, What to do??

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen hier nu mee omgaan :)

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,468
    8,617
    113
    Female
    Toen was ook de maatregel bij kinderen; verkouden; thuis blijven. Nu niet meer. Toen was het ook heel onduidelijk of ze mochten buitenspelen, nu niet meer. Dus nee ik twijfel niet en hier doen ze dat allemaal. Logeren niet, maar puur omdat dat gewoon nog niet aan de orde is bij vriendjes. Wel bij opa en oma :) Heerlijk:D

3. prjbt

prjbt Niet meer actief

Kids zouden dit weekend logeren bij de opa's en oma's (2 bij de ene en 3 bij de andere). Dit hebben wij afgezegd.

Verder zo min mogelijk spelen met vriendjes en vriendinnetjes. Sowieso eerst even rust voor mij ook. Spelen hier dagelijks meerdere kids boven op onze eigen 5 dus even rust is niet verkeerd.

Daarna kijken we wel verder. Misschien de kids van vrienden die ook bij ze in de klas zitten. Maar meer niet.

Contact met anderen toch zo veel mogelijk beperken. Hopen dat iedereen dat doet en dat daardoor de lockdown ook daadwerkelijk het wenselijke resultaat heeft.

Willemijntje19 likes this.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,027
    14,683
    113
    Female
    Kinderen onder de 13 worden nergens bij mee gerekend.
    En toen de Jonge ook nog eens zei dat d basisscholen dicht zijn om de ouders thuis te houden was het voor mij duidelijk: zij kunnen gewoon met hun vriendjes spelen!
    Dus mijn kinderen in de basisschoolleeftijd spelen gewoon met hun vriendjes. Die mogen van mij ook binnen spelen en mijn kinderen bij een ander binnen vind ik ook echt geen probleem.
    Logeerpartijen zijn hier niet aan de orde, maar weet niet of ik dat zou doen.

Damay77, Noxe, Bloem2310 and 4 others like this.
  5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Bij mijn zoontje (5 jaar) in de klas zijn super veel kids besmet geraakt dus kinderen kunnen elkaar of ouderen wel besmetten. Bij mij mogen ze daarom de komende weken niet afspreken. Wij zitten nu overigens zelf in quarantaine dus denk dat de meeste mensen ons ook ff mijden.

6. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,845
    4,103
    113
    Aangezien de moeders van de vriendjes allemaal in het ziekenhuis werken, zullen speelafspraakjes überhaupt in de kerstvakantie lastig zijn ivm hun planning en mijn werk.
    Maar onze oudste is van de week jarig en dan komen opa en oma en dan later op de dag een paar vriendjes. Logeren doen ze hier niet onderling.
    Ik ga het niet helemaal tegenhouden, maar ook niet verder stimuleren.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,650
    27,301
    113
    Female
    Hier gaan de speelafspraken gewoon door, alleen bij verkoudheid niet. Je moet wat om elkaar te helpen :) als je geen vitaal beroep hebt, maar wel buitenshuis werkt is t nu verrekte lastig. Hij speelt met kinderen uit de straat buiten of 1 vriendje van school binnen (en daar komt ook alleen ons kind + 2 buurtkinderen en geen volwassenen in huis dus dat is in heel goed overleg gegaan)

Opa's en oma' passen ook gewoon op. Mijn man werkt buitenshuis en heeft geen vitaal beroep maar ik moet wel naar fysio voor revalidatie en laat ik die afspraken nou net tijdens schooltijd gepland hebben.... met een reden.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,027
    14,683
    113
    Female
    Dat zou ik dan ook doen hoor, maar hier op school superweinig besmettingen..

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij komen zelf een week uit quarantaine en vooral mijn jongste snakt echt naar contact. Aangezien corona in ons huis net geweest is maak ik me om besmettingsgevaar niet echt druk. Ik ga er niet het hele land voor door rijden, maar met kinderen in de buurt spelen lijkt me prima.

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier ook in dubio hoor. Ergens denk ik, iedereen zoveel mogelijk thuisblijven dus blijven de kinderen ookzoveel mogelijk thuis. Aan de andere kant, 5 weken de kinderen thuishouden.... word drama denk ik. En daarbij zoals1 van mijn voorgangers al zei, kinderen onder de 13 worden niet meegerekend met alle maatregelen. Dus we hebben gezegd dat ze best eens mogen afspreken maar niet zo overal maar rondhangen wat de oudste graag doet. Prima als ze buiten zijn maar we willen weten waar ze zijn. Jongste mag ook gerust afspreken. Wezullen het alleen niet stimuleren

11. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Hier zullen ze de komende weken met kinderen uit een gezin spelen. Daar spelen ze al wekelijks mee.
    Logeerpartij bij opa en oma afgezegd. De plaats waar m’n ouders wonen, is nu heel veel corona in hun nabije omgeving.

Ook al hebben we het zelf al gehad, we blijven daar toch meer even weg :)

12. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

Feb 20, 2018
    1,514
    853
    113
    Female
    onze kinderen mogen gewoon met buurkinderen of klasgenootjes spelen

13. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Het is heel simpel mijn kinderen hebben 100% bewegingsvrijheid, in maart en nu ook. Ze mogen zelf bepalen met wie ze spelen en afspreken. Gelukkig denken meer ouders zo want ze zijn nu ook op stap.

Noxe likes this.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,681
    18,753
    113
    Female
    Enkel buiten samen spelen.
    Fietsen, steppen, wandelen, kampen bouwen,....
    Niet binnen en ook niet blijven slapen.

15. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,739
    113
    #15 Adje, Dec 16, 2020
    Last edited: Dec 16, 2020
    Mijn dochter (12 jr) mag buitenspelen met andere kinderen. Binnen even niet. Hier kan het sowieso niet, omdat mijn man naast haar kamer zit te werken en daar zit maar een dun wandje tussen. En bij anderen wil ik het (vooral voor kerst) even niet, omdat ik niet weet hoe ze daar thuis omgaan met de maatregelen.

Maar vandaag was ze jarig en heeft ze wel een vriendinnetje op bezoek gehad om taart te eten.

edit: en zoon is 4 en heeft nog niet zoveel speelafspraakjes. Dat kwam op school net op gang, dus speelt nu hij thuis is geen rol.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier wordt gewoon met vriendjes en vriendinnetjes gespeeld. Die wonen veelal hier in de straat en zitten ook bij elkaar in de klas/op school. Ze hebben al niks meer, dat ga ik dochter niet ook nog afpakken.

Zara75, Leni88 and 2littlemonkeys like this.
  17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Aangezien volgens mij nu de reden dat kinderen thuis zitten enkel is om de ouders thuis te houden (wat niet gaat werken maar dat is een ander punt) zouden mijn kinderen gewoon met andere kinderen mogen spelen, ware het niet dat wij voorlopig in quarantaine zitten.

Echt balen want dan hadden ze nog iets leuks gehad in de vakantie. Zwembaden, bioscopen echt alles is gewoon dicht. Dus met een vriendje of vriendinnetje spelen zou wel een welkome afwisseling geweest zijn.

18. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Ja hoor, hier mogen ze gewoon buiten en binnen spelen met vriendjes en vriendinnetjes. Logeren bij familie gebeurt al niet dus daar hoef ik niet over na te denken.

19. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,564
    1,866
    113
    Female
    Hier mogen ze gewoon binnen en buiten spelen met hun klasgenootjes of buurtkindjes. Deze week gaan ze naar beppe toe want we moeten beide gewoon werken.

Als de oudste bij beppe wilt blijven slapen dan mag dat van ons, de jongste wilt dat sowieso niet.

20. Leolove

Leolove Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    4,143
    1,682
    113
    Hier mogen ze gewoon bij opa en oma logeren. Die passen ook 1 dag per week op, dus die het verschil niet. Verder mag de oudste gerust afspreken met een paar kindjes waar ik de ouders intussen goed van ken en weet dat ze niet gek doen.

Share This Page