Beste dames, We gaan het halen, vrijdag wordt ons manneke 1 jaar. Ik ben helemaal blij, want we hebben er best wat moeite voor moeten doen. Vandaag was mijn laatste werkdag dat ik 2 keer kolfde, ik heb vanaf 9 maanden tot een jaar mijn lunchpauze in 2en gedeeld en dus nog 2 keer kunnen kolven. Vanaf maandag zal ik alleen rond een uur of 12 kolven. Nou vraag ik mij een beetje af, wanneer je veilig kun stoppen met kolven. Ik snap dat elk lichaam anders is, maar inmiddels is de lol er echt wel een beetje af, ik mis mijn lunchgesprekken en zou het niet erg vinden straks weer even lekker naar buiten te kunnen tijdens de pauze. Dus als het niet meer hoeft, ga ik het niet meer missen. Maar ik durf nog niet zo goed. Mijn zoontje drinkt nog rond 10 uur en meestal rond 2 uur en soms rond een uur of 5. We zijn gestart met vaker ander drinken, en ik denk dat het dus wel minder wordt. (hij dronk eerst gewoon niets anders dan melk, hij slikte gewoon niet door). Vanaf wanneer konden jullie zonder problemen voeden als je bij je kindje was, maar niet kolven als je weg was voor een werkdag? Ter info, ik werk 4 volle dagen. En kreeg hij/zij dan gewone koemelk en/of kwark of alleen sap/water/thee?
Ik ben toen zoon 11 maanden was weer gaan vliegen. De eerste paar keer redde ik het met 8 uur tussen de kolfmomenten (ik kolfde voor vertrek op Schiphol en dan daarna als ik in mijn hotel was). Wel met knoeperds,aaaaahhhh Dat ging al snel makkelijker. Na een week of 6 had ik geen problemen meer met 10+ uur tussen voedingsmomenten. Thuis kreeg zoon 4 voedingen per dag. Als ik weg was wat karnemelk en yoghurt. Een bekertje thee of wat heeele dunne roosvicee. Toen zoon ong 20 maanden was,ben ik volledig gestopt met kolven op de route, 4 of zelfs 5 dagen weg, bij thuiskomst zoon die gewoon verder dronk alsof ik niet weg was geweest. Echt heel bijzonder om te zien hoe mooi het werkt Dus voor jou gaat het vast en zeker lukken!
Ik ben ook gestopt met kolven op het werk toen mijn oudste 1 werd. Ik werkte toen 3 dagen aaneengesloten. Hij kreeg dan wel een ochtendvoeding, een avondvoeding en 1 nachtvoeding. Op de dagen dat ik wel thuis was kreeg hij smiddags 1 voeding extra. Bij mij ging het prima zo. Uiteindelijk heb ik m tot vlak voor z'n tweede verjaardag gevoed. Maar het is wel geleidelijk minder geworden... Eerst die middagvoeding eraf.. Toen werd de nachtvoeding een hele vroege ochtendvoeding.. En uiteindelijk zijn we geëindigd met alleen een avondvoeding.
Toen onze dame 1 jaar was, ben ik over gegaan op twee keer voeden op een dag. Ze drinkt nu in de ochtend bij me en voordat ze naar bed gaat. Dit gaat heel goed zo en ik hoef niet meer te kolven.
mijn mannetje is nu 3 weken 1jr. En ik kolf alleen tussen de middag op ma en di dagen, maar dat is meer zodat ik gewoon wat melk voorraad hou. op wo ben ik rond half 3 thuis en dan heb ik in de tussentijd niet gekolfd en ook rond 3 uur is het nog geen probleem als hij niet gedronken heeft aan 2 kanten. ik vermoed da op ma en di als ik meestal rond 5u thuis ben,ik ook tussenmiddag niet zou hoeven kolven, maar ag 2x een half uurtje rust voor mezelf (ik sta voor de klas) vind ik ook prima. hij is ziek geweest en heeft telkens om het uur thuis gedronken, maar eenmaal aan het werk was het weer niet erg als ik niet kolfde vandaag.
Hmm, dan kan ik het hopelijk rustig aan afbouwen (kolven, niet voeden). Hij komt nog voor 3 nachtvoedingen (tenminste de tijd dat ik in bed probeer te liggen), dus dat stimuleert nog aardig natuurlijk. Ik heb al een hele tijd geen last meer als ik lange tijd niet voed, maar dat beangstigd mij ook. Bij de oudste ging het heel snel achteruit toen ik met 9 maanden de voedingen overdag stopte en ik wil deze keer liever pas stoppen als we er echt mee klaar zijn en niet als mijn borsten ermee stoppen. Maar op zich zijn jullie reacties bemoedigend.
Wellicht dat die paar maanden toch een verschil maken! 9 maanden is toch weer wat anders dan 1 jaar! Des te langer bv, des te flexibeler je borsten. Nou ja,hier wel in ieder geval
ik vind het ook nog steeds eng om te stoppen met kolven op de woensdag en straks ook de ma en di, maar ik werk maar 3 dagen en dan is het makkelijk weer op te krikken wanneer het nodig is. Hier ook nog veel nachtvoedingen trouwens. het gaat vast lukken en anders ga je weer wat meer kolven.
Hier met een jaar gestopt met kolven, ondertussen drinkt ze alleen nog 's morgens en 's avonds bij mij en natuurlijk 's nachts mocht ze wakker worden. Heb nu pas sinds een maand ongeveer geen last van stuwing meer als ik wakker word.
Ik ben met 14 mnd gestopt met kolven. Gewoon omdat ik het eng vond hahaha. Als ik thuis ben voed ikbop verzoek. Als ik er niet ben, vraagt ze er ook niet om.
Ik heb al een hele tijd geen stuwing meer, dat is juist wat ik een beetje eng vindt. Het grappige is dat hij minder vaak drinkt als ik thuis ben dan op dagen dat ik werk. Vandaag wilde hij om 2 uur echt niet, terwijl hij dan wel altijd drinkt als ik er niet ben. Maar goed, ik heb altijd gevoed op verzoek, dat houd ik even aan, en ik ga langzaam het kolven loslaten. Ik denk dat me dat ook wel rust geeft.