Help! Welke autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben es even wat gaan rondkijken op internet voor een autostoel. Maar lees allemaal tegenstrijdige berichten. Zie door de bomen het bos niet meer :(

    Wil eigenlijk niet zo'n dure stoel kopen en kwam toen bij die van de Hema terecht. Maar toen las ik weer ergens dat de Maxi Cosi Tobi toch echt veel beter is. Maar nog ergens anders dat de Tobi weer niet goed uit de test was gekomen maar de Priori wel :rolleyes:

    Kortom: HELP!
     
  2. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Wij hebben de Priori. Prima stoel vinden wij. Ook een stuk goedkoper dan de Tobi. En hij is zeer goed uit de test van de ANWB gekomen. Je moet de aanbiedingen even in de gaten houden. Wij hebben de priori gekocht toen deze plaats moest maken voor de nieuwe collectie. Dus flink afgeprijsd. Volgens mij zag ik nog ergens een topic met stoeltjes van maxi cosi in de aanbieding. Zal even op zoek!
     
  3. Setteke

    Setteke Niet meer actief

  4. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb het stoeltje van maxi-cosi die ons weer heel goed bevalt ;) (geloof niet dat dit echt opschiet?hihi)
    maar het klopt inderdaad dat deze wel heel erg duur is maar ja je moet het toch hebben vind ik en dan moet het ook wel weer goed zijn dus wij zjn op dit soort dingen iet echt zuinig.....(trouwens helemaal niet hoor, maar bedoel dat we bij dit soort aankopen niet echt op het prijskaartje letten, maar dat ligt natuurlijk aan iedereen zelf kan iet bij anderen in de portomoneekijken ze gik altijd)
     
  5. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ook ik heb de priori van maxi cosi , bevalt me prima en is erg makkelijk in en uit de auto te halen

    ook heeft hij een slaapstand wat zeer fijn is voor je kleine met wat langere afstanden

    succes
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben me ook aan het oriënteren.

    Nu zag ik dat je de bekleding van de Romer King kunt afnemen en wassen. Is dit bij de autostoelen van Maxi Cosi ook? Ik vind het nl. wel handig als dit kan.
     
  7. Dit las ik in nummer 30 van Autoweek:

    Achterstevoren of ondersteboven?

    Ins ons land denken we al goed bezig te zijn wanneer een kind geheel volgens de wettelijke regels in een stoeltje wordt vervoerd. De meeste Zweden tikken echter op hun voorhoofd wanneer ze zien hoe onze kleintjes van tussen één en vier jaar oud in onze auto zitten.

    Het is een spijkerhard feit dat een kind bij een frontale botsing altijd beter af is wanneer het in zijn stoel wordt gedrukt, zodat de immense krachten van de klap over het hele lijfje worden verdeeld. Het hoofd klapt dan niet met geweld naar voren en de gordels snoeren ingewanden en ribben niet af. De feiten zijn simpel: Zodra je de kleine vooruitkijkend in de auto zet, vergroot je het risico enorm, hoe oud het kind ook is. Als je dat eenmaal weet, mag je mij uitleggen waarom het toch niet goed is geregeld. Omdat je het kind zelf wilt zien zitten? Omdat het gezelliger is? Je zou denken 'onzin', maar toch is het zo ingeburgerd dat je buiten Zweden maar heel moeilijk omgekeerd te plaatsen stoelen kunt kopen.

    Iets waar we niet bij stilstaan, is dat een kind geen volwassene 'op schaal' is. Het hoofd van een negen maanden oude baby is een kwart van zijn totale gewicht. Bij een volwassene is dat 6%. Tel daarbij op dat een kind een heel kwetsbaar skelet heeft - met halswervels die er niet tegen kunnen wanneer het hoofd plotseling voorover klapt - en het zal duidelijk zijn waarom het niet zo'n goed idee is om je kind vooruitkijkend in de auto te zetten.

    Achterstevoren geplaatste babystoeltjes zijn er genoeg, maar grotere kinderstoelen zijn in ons land moeilijk te krijgen. Vanzelfsprekend biedt Volvo het een en ander aan. Een andere mogelijkheid - overigens ook uit Scandinavië - is bijvoorbeeld de BeSafe iZi Combi.


    Ik ben vanmorgen dus maar eens naar deze stoeltjes gaan zoeken en je schrikt je rot van de prijs: vanaf 400 euro! Tja...
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Misschien in Zweden een kopen?
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    @pim

    ja de kleding van maxi cosi kan er ook af en gewassen worden :)
     
  10. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wij hebben twee römer king stoeltjes gekocht, omdat wij het idee hadden, na wat speurwerk, dat deze wel erg goed uit de test komen.
     
  11. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Mijn autostoel komt uit de states! En bij deze blijft de kleine tot 50lbs achterstevoren zitten! En om de kleine te entertainen als zij naar de achterkant kijkt, zetten we de honden in de achterbak! Heeft zij ook nog wat te zien. Helaas steekt ze nu steeds vaker haar tong uit en kwijlt ze ook aardig! Mmm ben bang dat ze straks ook nog gaat blaffen

    Oh ja, hij kostte maar $90!
     
  12. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Maar dan zit er toch geen europees keurmerk op en dan mag je er toch niet mee rijden? Of vergis ik me daar in?
     
  13. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Geen idee wat de wetten in NL zijn! Dus daar kan ik je niet mee helpen! Wij wonen op Bonaire!
     
  14. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd amerika is geen europa dus zal er geen keurmerk op zitten

    dus kijk maar uit met eventuele controlle , hangt een flinke boete aan :(

    en je weet niet of hij wel veilig is naar de europese normen
     
  15. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Lekker handig! Dus hij is inprincipe veiliger dan de nederlandse naar voren kijkende autostoeltjes maar mag niet!?! Lekkere logica!
     
  16. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    uhuh daar komt het helaas wel op neer :(
     
  17. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    DAn ben ik blij dat ik hier woon, en wij hem gewoon (nog wel, als we dadelijk bij nl horen, weet ik het niet meer) kunnen gebruiken!
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tja dat weet ik ook niet :) maar veel europese regeltjes zullen daar ook van kracht worden denk ik
     
  19. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Dat denken wij ook! Als we dan maar ook net zoveel keuzes krijgen maakt het niet uit! Je kan hier echt niets veiligs kopen! Je moet het echt uit de states of nl laten komen. Zo is mijn buggy ook uit de states en mijn box uit nl. Mijn reisbedje uit de states en ga zo maar door!
     
  20. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    oefff :) hopelijk wordt dat ook beter dan ja

    want alles over te laten komen is ook prijzig
     

Deel Deze Pagina