wil niet s'avonds niet slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melinda, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melinda

melinda Lid

13 jun 2008
    17
    0
    0
    tilburg
    ik zit met een probleem!
    mijn dochter van bijna 1jaar wil niet slapen als ik haar s'avonds in bed leg,dat kan ze goed volhouden tot 22.00
    afgelopen week werd ze om 22.00 wakker en wou niet meer slapen tot 1uur,
    ik weet niet meer wat ik moet doen,
    kan iemand mij misschien tips geven?

groetjes melinda

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Kan het zijn dat je kleintje de 11 maanden sprong heeft?
    Bij Stijn was die heel erg en hij heeft 3 weken niet knap geslapen.
    Het cb raade ons aan om Stijn te laten huilen en elke 10 min naar hem toe te gaan en te vertellen dat hij moet gaan slapen en hem instoppen, bij ons heeft dat geholpen.
    Hij heeft bijna 1,5 uur liggen huilen maar daarna ging het elke avond weer goed :D

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hebben wij ook rond 11 maanden gehad, erg lastig als je er midden in zit.
    Advies dokter osteopaat en laten huilen, na 3 avonden was het over.
    Het is niet leuk hoor maar ze moeten er door heen om zelf in slaap te vallen.
    Sterkte.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee huilde ook altijd best lang voor ze in slaap viel. Ik leg haar sinds een paar maanden met een fles warme melk in bed en ik hoor haar niet meer! Ze valt zo lekker in slaap...

6. melinda

melinda Lid

13 jun 2008
    17
    0
    0
    tilburg
    pff t is echt een ellende :(
    als ik haar in bed leg dan is ze stil, maar zodra ik beneden ben zie ik op de camera dat ze gaat staan, dan begint ze te huilen en dat houd niet op!
    een vriendin van me zei ook al dat ik haar moet laten huilen, dat hielp de 1e dag, gister viel ze na 10min inslaap, maar een uur daarna werd ze helemaal in paniek wakker en ze hield maar niet op, ff na beneden gehaald, natuurlijk heel zielig doen, daarna weer na boven, en weer t hele verhaal opnieuw, en t rare is dat ze maar 1,5 uur overdag slaapt, de rest is ze de hele dag zo actief, maar niet moe worden:S

dank je voor de topic manuela, ik zal er eens op kijken :)

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja maar op die leeftijd hebben het het heel goed door dat je ze naar beneden haalt! Ik denk dat je haar gewoon moet laten liggen en dan in bed troosten anders wil ze straks steeds naar beneden. Ze zijn zo slim....

8. melinda

melinda Lid

13 jun 2008
    17
    0
    0
    tilburg
    ik weet t, als ze mee na beneden mag dan lacht ze weer, maar een uur met een huilend kind te zitten vind ik ook zo zielig, al moet ik sterkter in mn schoenen proberen te staan!

9. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ja het is ook moeilijk, ik heb ook wel eens van die fases gehad. Ik doe nu als ze huilt een flesje sap in de hand en dan loop ik weer weg... daarna zegt ze niks meer. Maar dat heeft even geduurd voordat het zin had. Goed volhouden...

10. melinda

melinda Lid

13 jun 2008
    17
    0
    0
    tilburg
    ja misschien dat ik dat ook eens kan proberen! hopelijk helpt t bij jadey ook!

ben benieuwd hoelang zo'n "fase" zal duren

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft het ook. Ik wijt het aan de 13 maanden sprong (het begin van die sprong). Wat wij doen is op de slaapkamer naast haar kamer op een stoel zitten en schommelen. Ze wordt daar rustig van en gaat dan goed slapen. Na een uurtje wordt ze dan huilend wakker en doen we hetzelfde, een minuutje ofzo en het werkt bij ons perfect.

Er zijn mensen die zeggen dat ze zo slim zijn en het dan door hebben dat ze ergens anders heen mogen en niet naar bed hoeven. Ik ben het daar niet mee eens, tenminste bij Merel werkt het niet zo. Zij heeft het tijdens sprongetjes en heeft er echt last van. Ik ben er dan voor haar en troost haar als ik kan. Zodra ze getroost is slaapt ze gewoon de hele nacht door. Zij heeft die aandacht nodig.

Wat ook helpt/kan helpen is een paar druppeltjes lavendel olie in het badje doen en een druppeltje op het hoofdeinde in bed.

Er zijn kindjes die heel erg last hebben van de sprongetjes en echt een soort van "paniek gevoel" hebben. Merel heeft dat en ik laat haar dan niet huilen. Vind ik niet goed voor de ontwikkeling. Ik heb dan het gevoel dat ik mijn kind laat "barsten" net als ze me nodig heeft.

Hier duren deze periodes een aantal weken. Ben benieuwd hoelang deze sprong duurt.... ;)

12. melinda

melinda Lid

13 jun 2008
    17
    0
    0
    tilburg
    hey hey
    nou hier is dat wel zo, mijn dochter heeft precies door als mee na beneden mag, en zodra ze me de trap op hoort lopen is ze ook stil, kindjes zijn slimmer dan de meeste denken!

ik hou haar overdag gewoon op, ze speelt de hele dag, sinds deze week slaapt ze ook meteen als ik haar in bed leg, en als ze opeens wakker word en begint te huilen laat ik haar gewoon liggen, dat is echt niet je kindje laten barsten hoor!
    na 15min valt ze weer inslaap tot de volgende morgen.

Deel Deze Pagina