Onze Lana heeft 's avonds na de voeding van 23.00u (of 0.00 ligt er maar aan hoe de dag is gelopen) nogal veel moeite met gaan slapen. De hele dag doro valt ze redelijk makkelijk in slaap na een voeding of na even spelen, maar 'avonds is het erg moeilijk. Ze valt tijdens of net na het voeden al op mn arm in slaap, maar zodra ik haar in bedje leg, word ze wakker en begint te huilen. Haar laten huilen vind ik zo moeilijk en daarnaast vind ik het ook vervelend, omdat mijn partner tussen 11 en 12 ook het bed in duikt en hij natuurlijk zelf ook moeilijk kan slapen als Lana huilt. We doen haar bewust al 's avonds rond 10-en in bad (of mee onder de douche), zodat ze wat lomer is, maar het lijkt niet echt te helpen. Wat kan ik nog meer doen om haar rustig in bedje te krijgen? (ik heb ondertussen al wel de andere topics gelezen over het slapen gaan en ben blij dat onze meid niet de enige is)
Daantje een heb miss wel wat tips voor je. Herhaal steeds het zelfde ritueel, knuffelen, in bad, flesje, slapen zoiets. Veder geef geen tot heel weinig prikkels, daarmee bedoel ik geen fel licht aan e.d. Succes ermee meis ik denk dat het alleen even een periode is!
Bij ons helpt het juist om de tv aan te zetten en zodra ze in haar bedje ligt het mobiel boven haar bed 10 minuutjes te laten spelen. Na de eerste week wilde onze kleine meid alleen maar bij ons in bed slapen zodra ze naar haar eigen bedje ging was het huilen. Het liefste zouden we haar elke nacht lekker bij ons houden maar omdat dit natuurlijk heel gevaarlijk is gaat dat niet door . Dus nu zorgen we dat ze savonds echt heel goed drinkt, zodra ze in slaap valt aan de borst even kietelen zodat ze weer gaat drinken als ze dan weer in slaap valt even de luier te verschonen ik probeer haar echt drie kwartier tot een uur te laten drinken zodat ze behoorlijk moe is. Als ze dan uiteindelijk helemaal moe in slaap valt bakeren we haar in (dat doen we nu nog met een hydrofiele luier maar ik denk dat we snel moeten overstappen naar een inbakerdoek want hier wordt ze al wat te groot voor, waardoor ze zich heel makkelijk los wrinkt) vervolgens leg ik haar nog 5 minuutjes bij ons op bed en pak haar dan voorzichtig op loop 2 kleine rondjes en leg haar rustig in haar bedje en zorg dat ze redelijk strak onder haar dekentje ligt. Ookal ligt ze al te slapen doe ik toch het mobiel boven het bedje aan voor als ze een beetje wakker wordt. Gisteren werdt ze wakker toen ze in bed lag begon ze af en toe heel zachtjes een heel klein beetje te huilen maar na 5 minuutjes viel ze toch weer in slaap. Mijn vriend en ik doen expres niet zachtjes, de tv mag best nog even aan staan en we praten op normaal volume, we gaan niet opeens fluisteren ofzo. Ze slaapt hier elke nacht 5 tot 6 uurtjes achter elkaar. Nouja geen idee of je iets aan mijn langdradige verhaal hebt Iniedergeval heel veel succes met jullie kleine meisje en hopelijk laat ze jullie snel lekker slapen