Soms even er door heen ...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xprincessx, Sep 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames ,

Mijn zoontje is veel aan het huilen en spuugt veel heeft een tijdje terug anderhalf week voor observatie in het ziekenhuis gelegen. Ze hadden het eerst over huilbaby maar ze vonden het huiltje niet echt op een huilbaby lijken. Lichamelijk is er verder niet veel gevonden behalve dat ze bang zijn dat een deel van de voorste schedelnaden zijn dicht gegroeid. Hier voor loopt hij nu bij de kinderarts en hij heeft een ct scan en horen hier 11 September de uitslag van. Maar ze zeiden dat het huilen niet hier Door zou komen maar dat hij rust en regelmaat nodig heeft. Ben hier echt streng mee aan de gang gaan maar op een gegeven moment is hij zo overstuur dan schreeuwt hij echt en kan ik het niet over me hart krijgen om hem te laten liggen en pak hem dus op. Het spugen blijft ook door gaan maar volgens het cb zou het geen reflux kunnen zijn omdat hij wel gewoon goed aankomt. Terwijl de fysiotherapeut heeft met mij er wel over gehad dat hij wel veel symptomen er van heeft. Zoals veel slikkende , Tong uitsteken en overstrekken. We hebben al 3 verschillende flessen geprobeerde Avent , Dr Brown en Difrax S Fles. Maar niks lijkt te helpen ook de verschillende manieren van fles maken ook niet. Soms als hij in bed zo huilt pak ik hem dus op en troost hem maar eenmaal als hij weer zijn bed voelt begint ie weer te jammeren. Ook kan ie ineens na zijn fles zomaar ineens heel erg schreeuwen of op elk willekeurig moment. Ik zit echt met de handen in het haar wat ik nou moet doen. Wordt steeds Door iedereen van het kastje naar de muur gestuurd. Ik hoor ook wel eens osteopaat langs komen ? Weet iemand wat dit precies inhoudt en moet je hier verwijzing voor ?

2. xBella

xBella Actief lid

Apr 1, 2015
    235
    0
    0
    Ah meissie toch..
    Hebben ze het over reflux gehad? Das veel spugen, niet plat kunnen liggen, veel pijn en moeilijk drinken..
    Ik zou hem lekker bij je nemen, rust en regelmaat komt later wel, eerst moeten alle medische termen uitgesloten worden vind ik..
    Zo'n kleintje heeft je nodig..

Te snel gelezen,
    Zou toch naar huisarts gaan voor reflux.. Ik ben geen dokter maar het eerste wat ik dacht was reflux namelijk, uit ervaring van mijn zusje die vroeger precies hetzelfde had..

3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ah wat naar zeg :(

Ik ben bij chiropractor geweest ivm refluxklachten en vermoeden KISS. Ik merk wel verschil, maar we zijn er nog niet helemaal.
    Je hebt geen verwijzing nodig, maar let goed op dat je bij iemand terecht komt met ervaring met kinderen. Osteopaat of chiropractor.. het zou niet heel verschillend zijn, maar ik weet de verschillen/overeenkomsten ook niet precies :)

edit: heb je een snelle of moeizame/lange bevalling gehad? Of andere bijzonderheden?

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik herken veel in jouw verhaal. Onze dochter heeft verborgen reflux. Ze spuugte nauwelijks maar had heel veel last van voeding wat omhoog kwam. Zij slikte het echter weer in, maar het maagzuur wat mee kwam deed wel degelijk zeer. Ook groeide zij gewoon goed. Via de HA bij de kinderarts gekomen en op proef omeprazol gestart. Na een paar dagen zagen we al verschil maar binnen twee weken huilde ze echt aanzienlijk minder. Toen we zeker wisten dat ze daar geen last meer van had kon ik haar ook beter laten huilen in bed. Zo ben ik erachter gekomen dat zij het nodig heeft om even te huilen voordat ze gaat slapen. De eerse weken huilde ze 10 tot 15 min. Is moeilijk, maar echt even nodig. Als ik namelijk naar haar toe ging of haar oppakte raakte ze weer teveel geprikkeld. Daarna huilde ze nog maar 5 tot 10 min. De afgelopen dagen huilt ze nauwelijks nog, meer pruttelen, en vaak ook helemaal niet. Ze slaapt ook ingebakerd dat geeft haar ook extra rust en slaapt ze vaster.

Onze zoon had destijds ook reflux symptomen maar sloeg de medicatie bij hem niet aan. We zijn toen bij een osteopaat geweest en dat heeft hem heel goed geholpen. Slechts 3 behandelingen nodig gehad en toen had hij eindelijk rust in z'n lijfje.

5. MamavC

MamavC Niet meer actief

Geen reflux omdat ie wel aankomt?? Doei consultatiebureau :)
    Onze dochter heeft ook reflux en groeit super. Ze slikken het vaak gewoon weer door maar dit doet wel veel zeer! Vooral het niet plat willen liggen is heel herkenbaar. Ik zou gewoon eisen dat je medicatie mag proberen.
    En anders osteopaat idd

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Consultatiebureau heeft totaal geen verstand van medische zaken!
    Je moet hiervoor echt bij je huisarts zijn. Vraag hem om medicatie.

Ik denk ook aan reflux.

Zet zijn bedje schuin neer. Houdt hem na een voeding een half uur rechtop.
    Er zijn nog meer leefregels.

Averlach (vast verkeerd geschreven, maar zie ledenlijst) weet ontzettend veel over reflux en heeft altijd goede tips. Wellicht kun je haar een PB sturen.

Ze hebben je dus geadviseerd om hem maar te laten huilen?! Niet naar luisteren! Luister naar je moedergevoel en laat hem NIET huilen. Als hij reflux heeft, heeft hij erge pijn. Hij kan dat alleen aan je duidelijk maken door te gaan huilen. Hij kan immers nog niet praten?

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Een osteopaat kan vrij weinig kwaad. Je hebt geen verwijzing nodig en afhankelijk van je verzekering wordt het gedeeltelijk vergoed.
    Via deze site kan je een osteopaat vinden;
    NVO Osteopathie: Nederlandse Vereniging voor Osteopathie

Hier heeft een osteopaat goed geholpen, bij de oudste.

Ik snap je gevoel, je angst en je radeloosheid. Volgens mij ook in eerdere topics van je gereageerd.
    Soms probeert een moeder te veel. Uit zorgen, uit liefde en uit zorgzaamheid. Maar te veel is in dit geval vaak juist niet goed. Zorgt juist voor onrust.

Gebruik 1 fles en blijf deze gebruiken zolang deze voldoet aan de eisen;
    - minimaal 15, maar 20 minuten een voeding laat duren
    - goed uit gedronken wordt, waarbij vacuum gehouden blijft
    - zo min mogelijk krampen veroorzaakt.

In mijn ogen is er 1 manier de beste manier van fles klaarmaken;
    Gekookt water, poeder toevoegen, roeren met vork en dan aanvullen met koud water.
    Kindjes zullen het vast niet slechter doen op water uit een magnetron, maar gekookt water dood evt bacterien.
    Schudden, warm kraanwater etc is gewoon niet gewenst.
    Maar ook hier; maak de fles, ookal merk je geen verschil, op 1 manier klaar.

Daarnaast denk ik ook dat reflux mogelijk is. Volg de leefregels op, deze moeten met 1 week eigenlijk wel al iets verschil geven en net als voor alles staat er 2 weken voor.
    Werkt dit niet voldoende? Kies of je wilt indikken. Pure jbpm of voeding met jbpm is beter dan met nutriton. Hoewel indikken ook nadelen kan hebben.
    En als dat ook echt niet werkt naar je ha en vragen om medicatie.

Cb is niet bedoelt voor medische problemen, alleen voor groei, gewicht, ontwikkeling en heeft een signalerende functie (bijv mishandeling etc).

Heb je zelf al eens een huildagboek bijgehouden. Zo nee; doen!
    Zo ja, mag ik eens horen/zien hoe die eruit ziet?
    Zie voorbeelden;
    https://www.google.nl/search?q=huildagboek+baby&oq=huildagbiej&aqs=chrome.2.69i57j0l3.3960j0j4&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

8. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

Feb 1, 2011
    519
    0
    16
    allebei mijn schatjes hebben reflux gehad en kwamen goed aan. Het kan dus wel degelijk reflux zijn. Lekker bij je pakken en op vaste tijden bij jou liggen en slapen geeft ook rust en regelmaat. Naast de 3 R-en hebben ze ook liefde en geborgenheid nodig. Lekker rechtop houden, bed schuin en eventueel indikken van de voeding. Bij twijfel naar de huisarts of kinderarts.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hij kan prima verborgen reflux hebben en toch aankomen... Ik zou de leefregels gaan toepassen, lekker veel bij je dragen in de draagdoek en samen zo de rust zoeken. Niet laten huilen. Sterkte!

10. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Elf84 : Heb een moeilijke bevalling gehad. Ben met 39w3d ingeleid wegens veel voorwerk wat niks deed. Ze waren anders bang dat ik geen energie meer over zou hebben voor de bevalling zelf. In de avond had ik al veel pijn maar er kwam niet echt ontsluiting en ineens daalde de hartslag van me zoontje en ze hebben nog van alles geprobeerd maar uit eindelijk toch een spoed keizersnede met algehele narcose.

Ik heb nu vandaag de huisarts gebeld en ik kan Maandag ochtend langs komen. Hun vonden het goed van me dat ik bij hun toch aan de bel had getrokken. Ook met een osteopaat opgebeld en advies ingewonnen kunnen we volgende week al terecht.

Verder over de manier van fles klaarmaken. Ik schud ook nooit naar altijd roeren en hij doet er net 15 minuten over een fles. Indikken hebben we ook wel eens gedaan op advies van het cb maar dit was nog meer problemen want hij kreeg hier enorme krampen van.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Leefregels;
    - zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed, of waar je kindje slaapt, bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc).
    - zorg voor niet te veel prikkels.
    - geef je kindje vaker kleine porties per dag.
    - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar, koud water opwarmen, poeder erbij en roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt).
    - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt, een fles die hier vaak goed bij helpt is de dr browns fles. (De smalle variant heeft zelfs een prematuur speen geschikt voor te snelle drinkers, ondanks de naam ook voor kindjes die 'optijd' geboren zijn).
    - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt.
    - zorg dat je kindje goed boert.
    - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop.
    - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat.
    - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje.
    - niet (onnodig) laten huilen. Huilen zorgt voor extra lucht in de maag waardoor je de reflux verergert en ook krampen kan veroorzaken. Laten huilen zorgt vaan voor meer huilen.
    - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten.
    - sommige kindjes slapen liever op hun buik.

En wat Be Happy al zegt. Niet laten huilen.
    Ik weet dat artsen dat wel zeggen en adviseren en ik denk/vind dat het niet correct is. Ja, sommige babys schijnen het nodig te hebben om even te huilen en de dag te verwerken. Maar je hebt huilen en huilen. Mopperen mag, babyvloeken mag, even huilen is in mijn ogen een grensgeval en overstuur raken is nooit goed. Maar zo denk ik.
    En een baby die het nodig heeft om even te huilen voor het slapen zal je met een dag of 3 zeker al verschil ervaren en zal niet overstuur raken.
    Volgens mij heb je laten huilen nu al even geprobeerd en als ik het zo lees helpt het niet. Mijn advies; stop ermee.
    Reden 1; huilen verergert reflux. Door te huilen komt er lucht in de maag, komt er weer meer druk op de maag en doet het meer pijn. Hierdoor gaat een baby meer huilen en kom je in een mooie vicieuze cirkel.
    Reden 2; als een baby huilt heeft dit een reden. Honger, pijn, ongemak. Door te laten huilen heeft een baby stress en onderzoek wijst uit dat stress bij jonge babys later nadelige gevolgen kan hebben.

Uiteindelijk maakt het niet uit waar je baby slaapt, als het maar slaapt. Een prikkelarme omgeving is uiteraard wel beter.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Goed van je dat je en langs je ha gaat en langs een osteopaat!
    Schrijf voor de huisarts goed op wat je ziet, wat je ervaart. Evt icm een huildagboek van de laatste dagen.

Welke fles gebruik je nu met welke speen? 15 minuten kan, maar 20 is wel wat beter ;)

13. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Eens met Averlach.
    Wel even een opmerking bij sommige kinderen is 30min ophoog te kort.
    Mijn dochter inmiddels 10,5 mnd spuugd rustig 1.5-2 uur na een voeding. Ze heeft de eerste 4,5 mnd eigenlijk niet plat kunnen liggen. Sliep daarom in de nacht bovenop mij, in het begin heb ik bijna rechtop met haar gezeten.
    De draagdoek was mijn redding, daarin sliep ze in de middag 2-3 uur achter elkaar, in begin alleen als ik met haar aan het lopen was, later ook als ik achter de pc zat of even aan het eten was.

Zoals het nu gaat, gaat het in ieder geval niet.

In mijn ogen huilen baby's niet zomaar. Ze hebben behoefte aan warmte en als ze ergens last van hebben is deze behoeft groter. Mijn dochter zit oa door tandjes en reflux wat slecht in haar vel, tja kan gebeuren, ze zoekt meer contact en is wat meer hangerig. Daar passen mijn man en ik ons op aan. Vannacht is ze een paar keer gillend wakker geworden, niet omdat ze een rotkind is die discipline nodig heeft, maar omdat ze echt last had, je kan gewoon zien dat ze weer in slaap wil komen.

We zijn met 2,5 week erachter gekomen, dat het niet ging zoals we het aanpakten, baby met stress, veel overstrekken, lastig met de voeding en spugen. Moment van wanhoop aan mijn kant, heb haar 1x 20 min laten huilen, nou dat werkte niet :x

Hierop zijn we gaan observeren, wat gebeurt voordat ze moet spugen, hoeveel huilt ze ed. Gaan lezen en reflux was mogelijk.

Regels toegepast, waarvan voor ons de belangrijkste, baby is nooit alleen in een ruimte en zoveel mogelijk rechtop. Hierop was wel enige verbetering, ik vond mijn rust weer, man zorgde in het weekend beneden voor baby zodat ik even goed kon slapen. Tegen 4 uur deed ik de voeding en kwam baby weer op mij liggen.
    Bij ons waren 20-3 uur de meest rampzalige tijden. Meeste onrust meest slikken en spugen.

Ondanks een ontspannen kind, die altijd bij ons was met 4 weken naar het ziekenhuis voor medicatie ivm nachtelijke gilpartijen.
    En nee, de kinderarts vond geen onrustig kind, nee ze stagneerde niet in groei (borstvoedingbaby's kunnen zelfs te veel aankomen omdat melk de maag wat tot rust brengt), nee op het moment geen overdreven gespuug of wegslikken.

Wel een objectief verhaal naar de kinderarts, dit gebeurd er in de nacht, terugslikken + krijsen. Dit doen we eraan om rust te bewaren, dragen, rechtop.

Gelukkig een fijne arts getroffen die medicatie wou starten zonder opname.

Waren hiermee alle klachten over, nee, ik ben nog regelmatig midden in de nacht wakker, we hebben regelmatig hangdagen waar dl niet lekker is. Met 6mnd werd het eindelijk wat makkelijker en kon ze steeds meer plat liggen en zelf spelen.

Moraal het maakt niet uit waar je baby last van heeft, je baby heeft ergens last van en heeft daarom de aandacht van mama en papa nodig, om tot rust te komen.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Autumn86, klopt hoor.
    Meestal is 30 minuten voldoende, soms is dat pas 45 minuten. En soms is liggen echt een probleem.
    Alleen als liggen opzich zelf icm leefregels en indikken nog steeds een probleem is, ben ik van mening dat medicatie nodig is.

15. esje91

esje91 Actief lid

Apr 7, 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Heel erg bekend!
    Geen reflux omdat hij wel aankomt???
    Nou belachelijk zeg, mijn zoontje had het zelfde en wel degelijk reflux.
    Kwam gewoon aan hoor..
    Heeft nu omeprazol en motilium
    Wij zijn er ook pas later achter gekomen maar dat heeft zijn eerste levensjaar voor ons heel erg moeilijk gemaakt.
    Ik zou hier echt meer verder gaan..bij mij werd het een ander kind uiteindelijk door de medicatie.

16. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Momenteel gebruiken we de Difrax S Fles met de standaard speen die erbij zit. Zit er wel over na te denken om de 1 2 3 speen te halen. Vanochtend was ie vanaf zijn eerste fles tot de volgende ook alleen maar aan het huilen. Soms even een kwartiertje stil en dan ging ie weer. Je ziet ook echt dat hij pijn heeft verstijft soms ook helemaal van de pijn.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Zou geen 123 speen kopen, stand 1 is sneller dan de s-speen. Waarom wil je de 123speen kopen?

Wat je wel kunt proberen is de dental speen, deze kan soms beter werken dan de gewone speen.

18. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Omdat de 1 2 3 speen dus ook een stand op zit om het langzamer te maken zo ver ik gehoord heb

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Stand 1 is het meest langzame, maar die is sneller dan volgens mij zowel s-speen als m-speen. Stand 2 en 3 gaan sneller.

Een dental speen kan wel voor langzamer drinken zorgen.

20. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dan ga ik dat eens proberen !

Share This Page