Welke gezonde tussendoortjes geven jullie je kleuter mee voor in de kleine pauze. Ik ben een beetje inspiratieloos. Ze heeft tot nu toe druifjes en tomaatjes mee gehad omdat dat makkelijk te eten is en zich goed houdt. Ik zie de kleine muis nog niet zo van een appel bijten en als ik hem thuis snijd word ie bruin bijv. Of snijden jullie de appel/peer etc toch in stukjes. Alle tips zijn welkom!
Hier o.a.: - zo'n klein kinderappeltje waar ze zelf vanaf hapt - grotere appel in stukken (wordt wel iets bruin, maar niet heel erg) - druiven - tomaten - worteltjes - komkommer Kan ook een mix zijn van wat ik in huis heb of eens een muesli-reep, plak ontbijtkoek, cracker, rijstwafel.
Ze krijgen hier ook gewoon een geschilde appel in stukjes mee in hun trommeltje. Nooit klachten dat ze tijdens het 10-uurtje bruin zijn ofzo. Ook een banaan, mandarijntjes, druiven, aardbeien, peer. Alle soorten fruit wel eigenlijk ook komkommer krijgen ze wel eens mee.
Gewoon fruit? Mijn dochter krijgt meestal een appel mee in partjes gesneden, wordt nooit bruin. Zelfs wat er over blijft is 's middags nog prima te eten. Verder mandarijn, druiven, stuk banaan.
Je kindje is van 2011? Die kan toch al makkelijk een appel eten? Mijn jongste eet al een jaar gewoon een appel uit de hand. Gaat niet heel snel dus voor onderweg snij ik hem in partjes. Ik zou gewoon fruit of rauwkost meegeven. Appel peer aardbeien druiven mandarijn pruim etc
Een appel uit de hand zou echt moeten lukken dat konden ze met de eerste verjaardag hier al. Maar wat ik meegeef -fruit allerlei soorten (ook in stukjes, wordt niet bruin) - rauwkost - stukjes ei - blokjes kaas
Appel uit de hand hebben we nooit gedaan, ik werk zelf bijna FT en manlief verwende haar nogal.... Op psz werd fruit ook altijd klein gemaakt. Droogt gesneden komkommer ook niet uit? Sorry ik ben zelf nogal een miemel qua eten... Koekjes etc ben ik geen voorstander van en de school wil het liever ook niet....
Voor een kleuter eet een appel in stukjes lekker makkelijk weg. Ze kunnen het wel, maar ik heb regelmatig gezien dat er dan wel erg veel appel in de prullenbak verdwijnt. Ze eten hem rondom en kiepen een wel heel dik klokhuis in de de afvalbak. Zelfs voor mijn grotere kinderen snijd ik hem vaak nog in stukjes. Vinden ze fijn. Zoveel tijd krijgen ze niet om het op te eten. Komkommer geef ik wel vaak aan een stuk mee. Dat rol ik in aluminiumfolie. Ik hoor ze nooit erover dat het droog is. Verder is het net wat ik aan fruit in huis heb: Peer (ook in stukjes en met vorkje), pruim, banaan, etc.
Gewoon in stukjes, die appel, en in een fruitbakje. Wordt maar een klein beetje bruin en voor de smaak maakt het niet uit. Zo ook met al het andere fruit. Hier krijgen ze mee: appel in stukjes komkommer in stukjes cherrytomaatjes druiven banaan (gewoon in schil) aardbeien, (ontdaan van kroontje) frambozen bramen mango in stukjes peer in stukjes meloen in stukjes Genoeg keuze dus. Appel eten ze thuis gewoon uit de hand en bij de gastouder ook, maar op school/psz zijn die stukjes wel handig.
tomaatjes, appel, peer, druiven, paprika (zeer geliefd hier) komkommer, meloen, mango enz. Heel soms als er geen fruit is bijvoorbeeld krijgt ze een plak ontbijtkoek met boter. Maar geen chocolade dingen ofzo.
Ik doe het gesneden fruit in een Tupperware bakje. Fruit is lekker te eten in de pauze. S ochtends schil ik verschillende soorten fruit en verdeel dat over 3 bakjes. 2 voor de kids en 1 voor mezelf om mee maar t werk te nemen. Vorkje mee en prikken maar. Moeten we eens snel dan nemen we een banaan mee haha.
Banaan, druiven en appel tot nu toe. Appel in partjes met zo'n appelboor waarmee de appel meteen in partjes valt. Een appel zo eren duurt te lang; ze hebben niet zo lang de tijd. Wij houden het bij fruit.
HIer alleen maar fruit. Appel is juist favoriet, schillen en in 4en snijden, paar druppels citroensap eroverheen. of anders: - peer, mango, nectarine, perzik enz incl vorkje; - een mix van witte en zwarte druiven en snoeptomaten; - gesneden paprika; - banaan en mandarijn zo in de tas [op school schillen]
Hier gaat het precies zo. Is zo gedaan en iedereen heeft een lekkere portie fruit Mijn ouders hebben op het moment heerlijke pruimen in de tuin. Perzik, meloen, aardbei, frambozen, appel, druiven. Er gaat in een week heel wat fruit door!
Kleien kinderen kunnen stikken in druiven en kleine tomaatjes, ik ben hiervoor gewaarschuwd in het ziekenhuis nadat mijn dochtertje bijna was gestikt in een geomax balletje.
Klopt idd... Vooral omdat ze die moeilijk weer uit de luchtpijp kunnen pakken, doordat ze meebewegen/ flexibel zijn. Daarom; druiven, tomaatjes, kersen etc. Halveren....
Ik heb vandaag een prikker gedaan met een komkommersliert en daar tussen cherry tomaatjes en aan de andere stok komkommer sliert met druiven. Heb toevallig geen foto maar om en om erom heen gedraaid zeg maar.
Vanalles: appel, wortel, tomaat, druiven, perzik, meloen, komkommer, mandarijnen etc. Beetje afhankelijk van het seizoen. Soms ook gedroogde abrikozen of notenmix, blokjes kaas etc.