Hoi hoi, ik ben hier nieuw en ik heb meteen een vraagje. Ik heb op 24 april mijn laatste pil geslikt en op 29 april werd ik ongesteld. Voordat ik met de pil stopte had ik altijd een cyclus van 28 dagen. Als mijn cyclus gewoon netjes door zou gaan zou ik 27 mei ongesteld moeten worden. Dat werd ik niet en heb ik dus op 29 mei en 31 mei een test gedaan maar die waren allebei negatief. Van de week had ik een heel klein streepje bruin op mijn inlegkruisje en vanochtend toen ik wakker werd had ik wat donker(oud)bloed in mijn onderbroek. Ik dacht yes ik ben eindelijk ongesteld. Maar nu is het weer helemaal weg er zit niks meer in mijn onderbroek en ook niet op het toiletpapier. Wat raden jullie mij aan? Moet ik nu weer een testje doen?
Hou er rekening mee dat je lijf een beetje van slag kan zijn na het stoppen met de pil. Dus misschien heb je nu wel een langere cyclus. Weet je wanneer je eisprong was? Bruinverlies kan een voorbode zijn van je de start van je nieuwe cyclus, maar het kan natuurlijk ook iets anders betekenen.
Dankjewel voor de snelle reactie Daar hield ik inderdaad al rekening mee, met een langere cyclus. Wanneer ik mijn eisprong had weet ik niet, ik gebruik geen ovulatietesten. Het is alleen zo irritant dat je niet weet waar je aan toe bent.
Ik ben al zolang aan de anticonceptie dat ik mijn normale cyclus niet eens meer weet. Ik ben vorig jaar 1x gestopt op doktersadvies en toen duurde het 42 dagen voordat ik weer ongesteld werd. Ik ben nu weer gestopt met anticonceptie, maar deze keer om mijn cyclus op orde te krijgen voor mijn zwangerschapswens. Als je inderdaad geklust hebt zou ik eventueel nog even een testje doen. Is die weer negatief zou ik toch even afwachten.. Succes!
Dan wacht ik het nog wel even af. Misschien dat ik morgen nog even een testje doe als het zo blijft. En anders afwachten wanneer ik ongesteld word.
Lastig he?! Vervelend dat je lijf eerst nog weer alles op gang moet krijgen.. Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt..succes!
Natuurlijk had je met de pil een cyclus van 28d. Daar zorgt de pil nl voor Ik snap dat het irritant is, maar je moet echt geduld hebben. Kan wel tot een jaar duren voor je zwanger bent.
Toen ik stopte met de pil duurde het 3 maanden voor ik mn eerste menstruatie kreeg. Hoop voor jou dat dat niet gebeurt, maar het kan soms dus even duren.
Een vriendin van mij werd na de pil pas na 6 maanden ongesteld ontpillen doet echt rare dingen met je lichaam.
Hier duurde het destijds 126 dagen voordat ik eindelijk weer ongesteld werd na pilstop. Ben nog nooit zo blij geweest ongesteld te zijn geworden. Bij de meeste vrouwen is de cyclus helaas niet meteen weer keurig 28 dagen na pilstop, maar veelal langer. Ik heb destijds wekelijks een goedkoop zwangerschapstestje gedaan en in die 126 dagen dus tig testen versleten . Dat bruinverlies kan een voorbode zijn van je menstruatie of een tussentijdse bloeding , omdat je lichaam weer op gang moet komen nadat het maaaanden/jaren stil heeft gelegen door de pil. Gewoon af en toe testen dus. Negatief is uiteraard helaas nog niet zwanger.
Dankjewel voor alle reacties. Ik weet inderdaad dat het een tijdje kan duren voordat je ongesteld word. Ik blijf het apart vinden dat je lichaam zo van streek is door een pilletje. Ook weet ik van heel dichtbij dat zwanger worden niet van zelf sprekend is. Mijn zus heeft ruim 3 jaar moeten wachten op een zwangerschap. Zij werd na het stoppen van de pil niet meer ongesteld. Dat spookt natuurlijk ook door mijn hoofd. Daarom kan ik niet wachten om ongesteld te worden.