Corona zit erop.. en nu immuun?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bunchy, 16 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dag allen,
    Ons hele gezin heeft C gehad.. morgen mag ik uit quarantaine. Ik zou dit weekend heel graag opa en oma op zoeken. Ik heb ze heel lang niet gezien maar Is dit geheel verantwoord?
    Ik heb geen klachten als hoesten:verkoudheid maar geur nog niet terug en ben nog wel laag in energie en soms hele lichte pijn op borst bij inspanning..

en hoe lang zijn wij nu immuun? Betekent dit dat wij het ook niet door kunnen geven? En dus ook geen afstand hoeven houden de eerste weken?

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Zo werkt het niet helaas.

Je bent niet immuun, je kan gewoon weer besmet raken (en anderen besmetten), maar er ziek van worden is een heel stuk kleiner. Maar niet 0.

In principe ben je niet meer besmettelijk, mja.. zekerheid kan niemand je geven.

bulakgirl vindt dit leuk.
  3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Oh ik meen 8 weken immuun

4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Klopt, de kans dat je het binnen 8 weken weer krijgt en overdraagt is vrijwel nihil. Maar ik zou denk ik wel nog wat voorzichtig zijn bij ouderen en kwetsbaren.

Wij hebben nu Corona en mijn ouders zijn net 1,5 week geleden hersteld. Als wij voor kerst eruit mogen gaan we dus zeker wel naar mijn ouders maar meer omdat zij het ook recent hebben gehad en wij ook dus kans op besmetting is voor ons in de eerste weken daarna vrijwel nihil (niet nul)

Maar verder blijf ik me gewoon bij iedereen aan alle regels houden hoor. Zekere zou ik voor het onzekere nemen (maar testen hoeft niet de eerste 8 weken)

olleke vindt dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Volgens mij bestaat er geen immuniteit tegen virussen. Wat ze bedoelen, denk ik, is dat je tot 8 weken na de besmetting het virus nog in je lichaam kan hebben maar dat het is meer actief is en dus geen mensen kan besmetten. Ik denk dat die kans inderdaad heel erg klein is, misschien bijna 0, maar nooit echt 0.

Mapje vindt dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    He balen! Beterschap! Is je kleine meisje ook ziek? :(

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Ik zou als je morgen uit quarantaine mag, nog even een weekje wachten en toch nog wat voorzichtig zijn. Just for sure zeg maar.

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    dank jullie wel!!

toch vind ik het lastig om te beoordelen
    Of ik nu niet meer besmettelijk ben voor anderen…ik lees er zo weinig over terug. Ja 24 uur klachtenvrij maar ben ik geheel klachtenvrij? Ik voel me niet fit nog..

9. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee (nog) niet! Of tenminste ze is wel verkouden maar de thuistesten zijn negatief. Ik heb met GGD over gehad en we hoeven haar niet perse te testen omdat we toch in quarantaine zitten en ze voor 11 januari toch nergens heen gaat (geen opvang) dus ik houd haar nu gewoon bij me en ze krijgt het wel of niet. Ik hoop dat als ze het krijgt het mild is want zieke babies vind ik altijd zo naar :$ Maar ja ze zit wel aan mij vast geplakt. Misschien heeft ze toch antistoffen tegen mijn variant :p

De middelste zat in quarantaine door positieve juffen. op dag 5 testte hij negatief maar op dag 7 kreeg ik klachten en was mijn thuistest positief maar die van hem negatief. Leek mij raar want ik zat al een week binnen dus hem weer getest en ja hoor positief. Mijn man is nu ook positief en nu afwachten of de oudste ook positief wordt of negatief blijft. Wel echt balen inderdaad en billen knijpen of de oudste voor kerst net wel of net niet uit quarantaine mag....

10. Mapje

Mapje Niet meer actief

De GGD zei tegen mij dat ik op dag 8 niet bang hoef te zijn (mits de klachten weg zijn) om mensen nog te besmetten maar je wel gewoon aan de regels houden.

11. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Eens met bovenstaande. Zou voor de zekerheid ook een weekje wachten als het om ouderen gaat.

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Het gaat vooral om de klachten die het virus kunnen overdragen. Denk aan snot (niezen) en smeeksel (hoesten). Verlies van smaak en reuk is voor jouw vervelend maar dat is niet besmettelijk in die zin.
    Verlies je lichaamssappen (mmm, jammie) dan ben je in principe besmettelijk.

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Dat is naar ja! Doe dan allemaal tegelijk zeg maar :o:
    Vriend en ik hadden covid, op dag 10 zoon pas getest. Hij was niet ziek maar ik wou zeker zijn dat hij geen covid had en klasgenootjes en de juf zou besmetten. Nou hij was positief dus konden we opnieuw 10 dagen in quarantaine.
    Ik wist toen nog niet dat je tot 2 maanden na een besmetting nog positef kan testen :rolleyes: nu weten we dat dus wel :roflmao:

Beterschap voor jullie allemaal! Ik hoop dat jullie wel kerst kunnen vieren! En anders Kerst gewoon een paar dagen uitstellen, 6e kerstdag of zo, who cares anyway :)

Mapje vindt dit leuk.
  14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Volgens mij raad de GGD af om de eerste week ouderen en zwakkeren op te zoeken na besmetting..

Mapje vindt dit leuk.
  15. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik heb even een weekje langer gewacht dan de uit-quarantaine datum om naar de oma's en opa's te gaan. Wij hebben het een paar weken geleden gehad en ik hoop dat de kans nog even klein is dat we meteen weer besmet zouden zijn, want de kinderen gaan volgende week naar oma's en opa's, noodgewongen.

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Zonder klachten ben je ook besmettelijk, dus zo werkt het niet helemaal.
    @bunchy als je je nog niet fit voelt zou ik nog even wat langer in quarantaine blijven en zeker niet naar je opa/oma gaan.

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Ik bedoel dat dit geld na de quarantaine. Dan zijn verlies van smaak/geur geen relevante klachten.

Bloempjelief en Mapje vinden dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

klopt dat zei ggd ook

19. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    En vermoeidheid volgens mij idem…
    Maar ja ik heb nooit geniest of gehoest. koorts is wel weg