Wanneer nieuwe zelftest?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door knor1981, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.847
    18.594
    113
    Vrouw
    De zelftest zou gewoon positief uitslaan hoor bij corona, het is geen koortsmeter ofzo.... op uitzonderingen na van vals negatieve testen.. Dus in mijn ogen overbodig om nog eens naar de GGD te gaan als je al 2 maal negatief hebt getest. Maar goed, dat mag iedereen zelf weten natuurlijk. Bij 2x een negatieve zelftest mag je ervan uitgaan dat het geen corona is. Gewoon een verkoudheid bestaat ook nog ;)

knor1981 vindt dit leuk.
  2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik heb hier een omo witte zelftest van mijn man liggen die gisteren positief is getest bij de GGD.... Zelf testen zijn niet zalig makend!

Daarbij is het advies om bij koorts echt bij de GGD te testen en niet een zelftest te doen... Is niet voor niks toch?

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.732
    7.251
    113
    Vrouw
    Maar ik vermoed ook dat meer mensen die testen geen koorts hebben. Afgaande op hoe ziek de mensen die ik daar gezien heb vond overkomen.

4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.732
    7.251
    113
    Vrouw
    Toch maf! Weet jij hoe dat kan komen?

5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik heb echt géén idee... Zoontje had hetzelfde... Nu heb ik overigens wel een corona bril op momenteel hoor...
    Wellicht dat er zonder contact weinig kans is bij ts... Maar ik was ook pro zelftest... Na deze ervaring vertrouw ik die dingen voor geen meter meer :(

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij koorts zou ik echt een ggd test doen. Mijn collega had koorts met een negatieve zelftest en nog geen 12 uur later een positieve pcr test.
    Ik zou geen geld verspillen aan al die zelftesten en naar de ggd gaan
    Beterschap !

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.847
    18.594
    113
    Vrouw
    Nee hoor een zelftest mag ook. Het advies is om dan regelmatig te blijven testen. Niet iedere zelftest zal vals negatief zijn. En het is onzin waarom een zelftest bij koorts ineens minder betrouwbaar zal zijn. Zelftesten zijn over het algemeen minder betrouwbaar dan de pcr, maar niet dat ze bij koorts dan nog minder betrouwbaar zijn en je daarom naar de GGD moet.

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.847
    18.594
    113
    Vrouw
    Qua geld snap ik de opmerking wel. GGD is gratis ;)

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Mocht het toch corona zijn ben je volgend mij besmettelijkere met koorts... Dus daarom is het advies om met koorts toch richting GGD te gaan en niet op een zelftest af te gaan... Nogmaals ik heb hier 2 personen in huis die negatief op zelftesten bleven en zijn... Maar bij de GGD wel positief getest zijn! (ja ook 3 personen waarbij de zelftest wel aan sloeg, maar dat geeft nog een 2/5 deel wat hij niet oppikt!

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.847
    18.594
    113
    Vrouw
    En met alleen verkoudheidsklachten niet? Ik vraag me dan überhaupt af hoe besmettelijk je werkelijk bent als je enkel bij de pcr positief test .. of de zelftest is verkeerd uitgevoerd. Zeker kun je ervoor kiezen naar de GGD te gaan. Maar je doet niks verkeerd als je voor zelftesten kiest en je al 2 of 3 maal negatief test en van die uitslag uitgaat.

Nikki23 en bulakgirl vinden dit leuk.
  11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Besmettelijkheid vind ik idd een goed argument om als discussie punt te zien, geen idee.. Nogmaals wellicht is het mijn corona bril op dit moment... Maar ik vertrouw niet meer blindelings op een zelftest en meende gelezen te hebben dat bij heftigere klachten een pcr test wordt geadviseerd.... Kan ik nu ook niet terug vinden idd

liefkleintje vindt dit leuk.
  12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Klopt hoor! Bij koorts wordt nog altijd ggd geadviseerd. En ook ik vertrouw de zelftesten niet meer nadat ik een negatieve zelftest had en een paar uur later een positieve ggd test.

Mapje en bulakgirl vinden dit leuk.
  13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik had vorige week vrijdag een kriebel in m’n keel. Negatieve zelftest
    Op zaterdag een kuchje erbij. Negatieve zelftest
    Op zondag voelde ik me naar en dacht ik weet het niet. Positieve zelftest.

Ik testte gelijk mijn middelste die de bron moest zijn: negatieve zelftest. 3 uur later GGD. Hij was toch positief.

Klasgenoot (en buurjongen) was maandag en dinsdag ziek. Negatieve zelftesten. Moeder vertrouwde het ook niet dus ook GGD op dinsdag. Ook positief.

Ik weet het niet maar sinds mijn ervaringen de afgelopen week heb ik niet meer een echt hoge pet op van deze testen…

Waarom ik heb doorgetest vorige week? Geen idee leek een soort van gut feeling. Normaal had ik na 1 a 2 ook gedacht is wel goed.

En mijn middelste heeft geen klachten maar blijkbaar wel besmettelijk want ik heb het van hem. Maar goed dit komt dus nu door mijn ervaring. Bij mij werd hij dus uiteindelijk wel positief maar ik had toen wel al 2 dagen klachten.

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.847
    18.594
    113
    Vrouw
    En dat begrijp ik ook zeker hoor. Je moet doen wat jij denkt dat het beste is.. Maar van een zelftest uitgaan mag ook gewoon, daarmee doe je niks verkeerd. Als ik naar de GGD moet bijv., dan ben ik zeker een dag kwijt. Met een zelftest heb ik direct de uitslag. En ja als het dan vals negatief is, kan ik dat ook niet helpen.

Mapje vindt dit leuk.
  15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.514
    8.656
    113
    Vrouw
    Heeft hij nogmaals een zelftest ook gedaan?

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.514
    8.656
    113
    Vrouw
    Ze zijn met klachten juist betrouwbaarder dan zonder.

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Yep, nou moet ik toegeven dat hij nu een dag voor en een dag na de pcr test een zelftest heeft gedaan... Dus niet op de dag zelf, maar dan had ik toch echt 1 van de 2 zelftesten positief verwacht met een positieve pcr test tussendoor...

Bloempjelief vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina