Wanneer NOD?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Soulfood, Sep 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Sinds ruim een half jaar ben ik niet meer aan de pil. Eigenlijk heb ik al die tijd een cyclus tussen de 27/28 dagen gehad. Sinds een aantal maanden ook bezig voor een kindje waarvan deze maand voor het eerst met ovulatietesten.

Nu had ik vandaag een positieve ovulatietest (vanochtend) op dag 18 van mijn cyclus. De symptomen die ik vandaag voel (positieve test) had ik vorige cyclus ook op dag 18. Waarschijnlijk heb ik dus morgen of overmorgen mijn eisprong (dag 19/20) Vorige keer werd ik toch ook echt op dag 27 ongesteld.

Nu kan ik dus óf later ongesteld moeten worden (maar dat zou dan wel ineens afwijken) of ik heb een korte LF fase maar dan is hij wel heel erg kort en volgens mij is dat ook niet goed toch?

We hebben trouwens al een kindje maar toen heb ik nooit met ovulatietesten getest dus geen idee of ik mijn eisprong altijd ''laat'' in de cyclus heb gehad.

Wanneer denken jullie dat nu mijn NOD is? (zou volgens gemiddelde cyclus 6 oktober moeten zijn)

2. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

Apr 19, 2016
    1,461
    11
    38
    Je cyclus kan wel wat langer zijn maar je lf blijft meestal wel redelijk hetzelfde.. dus ik zou uitgaan van twee dagen na de positieve test je ei en daar je lf optellen, helemaal zeker weet ik het niet

3. Soulfood

Thanks! Lastig hoor!

4. Soulfood

Nog anderen een idee? Is NOD altijd 14 dagen na vermoedelijke eisprong?

Share This Page