zoontje heeft koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door odet, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

tja, waarschijnlijk weten we nu wat er al 2 jaar mis is met mijn zoon.
    hij heeft waarschijnlijk kma.
    het beperkt hem heel erg in wat hij mag eten.
    ik wil graag naar de mac donalds met hem, maar weet niet wat hij mag hebben daar.

iemand enig idee?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    kipnuggets en frietjes.
    In ieder geval niet iets met een broodje want daar zal hoogstwaarschijnlijk iets van melk in zitten.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Op de site www.mcdonaldsmenu.info kun je per land het menu bekijken en ook de allergenen die er wel of niet inzitten. Succes.

4. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0

De kipnuggets bevatten melk !
    Verder zou ik met de frietjes ook voorzichtig zijn, want je weet nooit wat er verder in dat vet gefrituurd wordt, hij zou zo sporen melk binnen kunnen krijgen doordat er bijvoorbeeld ook nuggets in gefrituurd worden.

Wat je wel kunt doen is zelf thuis frituren. Dan kun je precies in de gaten houden wat hij binnen krijgt. Ik heb het voor mijn zoontje uitgezocht, alleen nog niet gedaan omdat ik bang ben dat hij dan overal patatjes wil (en ik niet zeker weet of hij die dan op dat moment kan hebben) Plantaardige olie (lang leve de merktekens op de huisproducten van AH), friet en frikandellen bevatten meestal geen melk. Je moet even handig worden in het lezen van de etiketten, maar daar raak je wel aan gewend hoor.

Succes!

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Nooit gedacht dat in kipnuggets ook melk zat. Dat zit hem dan in het parneersel neem ik aan.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je wilt niet weten waar allemaal melk inzit. Zelfs in veel kipfilet voor op brood in de supermarkt.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Goed dat ik het weet! Dan moet ik bij kipfilet dus ook goed op de ingrediënten kijken. Wilde bij mijn zoontje binnenkort kipfilet op zijn brood gaan proberen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon even op de website van McD kijken, ze hebben allergeenlijsten (stonden eerst ook op de achterkant van de papier op he tdienbald)

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik weet dat er een boekje bestaat waarin alle producten staan vermeld wat je zoontje wel mag. volgens mij is t van t voedingscentrum. Kost wel geld maar misschien kun je een dietist raadplegen?

10. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    ja, je staat af en toe echt verbaasd van waar ze allemaal melk in gebruiken.
    Vaak wordt het ook als basis voor het bindmiddel gebruikt. Ik doe m'n boodschappen bij AH en in de kipfilet voor op brood zit bijvoorbeeld melk, maar niet in de kalkoenborstfilet. Goed etiketten lezen dus ;)

Deel Deze Pagina