welke luiers het fijnste bij dunne ontlasting?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door muizz, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames..

mijn dochtertje van 2,5 maand oud poept 1 keer per dag heel veel, en ze heeft altijd hele dunne ontlasting (ze krijgt friso standaard)..
    nu heeft ze pampers luiers aan, maar ik kan haar 9 van de 10 keer helemaal douchen als ze gepoept heeft en haar hele kleren zijn dan ook vies..... heb het idee dat de luier niet goed absorbeert en het lekt gewoon door de randjes bij haar benen... ik check altijd als die goed zitten heb al een maatje kleiner en een maatje groter geprobeerd maar het helpt niet.

welke luiers zijn het fijnste bij dunne ontlasting...
    en heeft er iemand een tip hoe je baby ontlasting beter uit de kleren kan krijgen??

groetjes muizz

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik denk dat er weinig tegen te doen is... pampers absorberen het beste is mijn ervaring, maar die spuitluiers komen met zo'n kracht dat het te snel gaat om "op te vangen"

ontlasting uit de kleren krijgen... heb je al geprobeerd om het een nachtje in koud water te laten staan en dan volgende dag wassen?

3. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Hey Muizz,

Mijn dochter van bijna 4 maanden heeft ook altijd al dunne ontlasting gehad (en ook altijd groen :$) Ik moest haar ook na iedere poepbeurt helemaal in de sop zetten.....

Ik verschoonde altijd eerste mijn dochter en het aankleedkussen erna.....vervolgens mocht ze even in het bedje liggen zodat ik alles even in de week kon zetten (en natuurlijk ook even flink uitspoelen). Ik gebruik hiervoor de vakantietube wasmiddel van het Kruidvat, ideaaaaaaal spul, er blijft geen aanslag meer achter!!!! Vervolgens laat ik het een nachtje in de week (puur voor de zekerheid en de misschien toch wat hardnekkig plekjes.....) En daarna gooi ik het met de andere kleertjes ook nog eens in de wasmachine......Nou gegarandeerd niets meer te zien ;)

Mijn dochter heeft inmiddels luier nr.3 en is wat aan de grote kant.....Wat als bijkomend voordeel heeft dat de luier veel meer absorbeerd....

Mijn ervaring is dat Pampers toch het beste zijn werk doet.....(en dan de baby dry (dus geen new baby of active fit). Hoewel pampers beweert dat new baby speciaal is gemaakt voor dunnere ontlasting....Je zal er vast op letten, maar vouw je ook de randjes van je luier naar buiten bij de beentjes.....(lijkt me een onnodig advies.....maar je weet het nooit....;))
    Ook de etos eigenmerk luier doet aardig zijn werk.....

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben overgestapt op huggies, dus het is niet iedere ochtend meer douchen ;)

poepvlekken uit kleding: wassen met witte chloor (tip gekregen van kennis die wast voor bejaarden)

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mij werken huggies ook beter als pampers.
    Om poepvlekken uit je kleding te krijgen: Nachtje in de biotex en dan in de wasmachine. Tot nu toe alles eruit gekregen.

6. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik gebruik pampers, maar mijn dochtertje heeft nooit dunne ontlasting, dus daar heb je niks aan...;)
    Om spuugvlekken uit haar kleertjes te krijgen gebruik ik ariel vlekverwijderaar. Ideaal spul! Misschien ook iets voor de poepvlekken...?

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind voor de dunne poep pamper Babydry....in het begin gebuikrte ik newborn, maar die kon soms net niet snel genoeg opnemen, als het idd heel hard spoot (blijkbaar )

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik behandel mn poepvlekken met HG vlekverwijderaar of shout nadat ik het kledingstuk even onder de kraan afgespoeld heb met wasmiddel. Dan gelijk in de wasmachine (voor zover dat gaat) en dan is er niks meer van te zien.

Als je niet direct gaat wassen, zou ik het gewoon in een emmer zetten met indd iets van biotex of gewoon met wasmiddel.

Met chloor wassen zou ik persoonlijk niet doen, want daar kan de kleding weer dun van worden en lelijk. Nu met een romper is dat misschien nog niet zo erg, maar als je bovenkleding hebt is dat weer minder.

xxx

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    klopt bij gewone chloor, bij witte chloor niet overigens.. (heb er al veel mee moeten wassen)

10. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Ik behandel de kleertjes met poepvlekken ook eerst met biotex en daarna in de wasmachine. Bij mij is er dan niks meer van te zien.

Deel Deze Pagina